Hvordan laver man en god katoffelsalat
Fra : Stig Solheim

Dato : 03-06-01 18:52

Hei er der nogen som kan hjelpe mig , med en god opskrift på en
kartoffelsalat..

Hilse en som bor langt oppe i Norge...

Fra : coppi

Dato : 03-06-01 20:33

"Stig Solheim" <buknarve@online.no> skrev i en meddelelse
> Hei er der nogen som kan hjelpe mig , med en god opskrift på en
> kartoffelsalat..
>
> Hilse en som bor langt oppe i Norge...

Hej deroppe i Norge.

Jeg plejer at have ord for at lave en rigtig god kartoffelsalat.Den er til
gengæld også meget fed.

Du blander creme fraiche 18 % med mayonaise,rimelig meget mayonaise.

Du tilsætter hakkede syltede agurker eller asier , lidt karry(ikke så meget
at salaten bliver gul , men alligevel nok til at den smager af karry) og til
sidst salt og peber.

Du rører det hele sammen og tilsætter så kartoflerne.

Håber den her falder i din smag.

Hilsen coppi

Fra : Stig Solheim

Dato : 03-06-01 22:40

Tak skal du... da er dagen redet...

hilsen stig

Fra : Hauge

Dato : 04-06-01 00:17

Hejsa

"coppi" <annie321@worldonline.dk> wrote in message
> ..... mayonaise,rimelig meget mayonaise.

Føj for fanden da osse, hvad skal alt det majonæse deri?

Mvh Hauge

Fra : Peter W. Bosse

Dato : 04-06-01 06:06

"Hauge" <hauge@CUThrcnet.dk> skrev i meddelandet...

> Føj for fanden da osse, hvad skal alt det majonæse deri?
> Mvh Hauge

Ja, fy da! - så hellere ymer i stedet.

--
Mvh.
Peter W. Bosse

»Menneskene synes ikke at have faaet Talen for at skjule Tankerne;
[...] men for at skjule, at de ingen Tanker har.«
-Søren Kierkegaard

Fra : Calle

Dato : 04-06-01 09:33

"Peter W. Bosse" <peterw.bosse@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

| Ja, fy da! - så hellere ymer i stedet.
|
| --
| Mvh.
| Peter W. Bosse

Helt enig, den skal jo nødigt komme til at ligne det man kan købe færdigt.
Dem bliver man jo før skidt af (de er for fede) end mæt.

Calle

Fra : Helle Skoett

Dato : 05-06-01 22:47

Jeg ved godt, jeg er sent ude, pinseferie....., men hvad er der galt med god
gammeldags varm kartoffelsalat med lidt løg og kapers, osv.
Eller Carluccios Nye kartoffelsalat, som jeg smagte i weekenden - uhm: Kog
nye kartofler i letsaltet vand, til de er netop møre. hak et bundt forårsløg
fint - kun det hvide - og riv en håndfuld friske mynteblade i stykker. Bland
løg og mynte i en vinaigre af olie og rødvins eller balsamicoeddike og salt
og peber. Smæk de varme kartofler i blandingen, og lad den trække i en time
inden serveringen - hvis du da kan vente så længe.
Smager også ganske fortrinligt med andre krydderurter, så klø bare på...

--
vh
helle s

Fra : Kvan

Dato : 07-06-01 16:16

"Stig Solheim" <buknarve@online.no> writes:

> Hei er der nogen som kan hjelpe mig , med en god opskrift på en
> kartoffelsalat..

Jeg blander som regel cirka lige store mængder af yoghurt
(græsk/tyrkisk på 10% eller lign.) og creme fraiche. Krydres så med
salt, peber, paprika, karry og diverse andre krydderier. Sidst brugte
jeg, så vidt jeg husker, yakisoba-sauce (en japansk worcestershire),
balsamico og barbecue-krydderi, men jeg smager generelt bare til med
forhåndenværende krydderier eller hvad jeg lige er i humør til.

- Kvan.