Effektiv solafskærmning til køreturen sydp~
Fra : Ole Jeppesen

Dato : 11-06-05 23:56

Hej NG.

Vi står for snart at skulle sydpå med to små børn.

I den forbindelse vil jeg gerne høre hvad der er af erfaringer med
solafdækning, så de mindste børn ikke går amok på turen.
Jeg har før brugt hvide bleer - de er effektive, men bøvlet at få
placeret....

Jeg har tænkt på 2 muligheder:

1. montere rullegardiner, f. eks fra Thansen. Er dog lidt bekymret for
kvaliteten og hvor effektivt de skærmer mod solen
2. montere solfilm. Hvorfor noget kan anbefales og kan det fjernes igen?
(det SKAL kunne fjernes ved hjemkomst, da jeg synes det ser dumt ud med
forskellige toner foran og bagved!)

Kommentarer?

mvh Ole

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 12-06-05 08:14

Ole Jeppesen skriver:

> Kommentarer?

Hvis udseendet er lige meget, køber du de her ovalformede solskærme med
en sugekop i midten. De virker....

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 12-06-05 08:44

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Ole Jeppesen skriver:

> Hvis udseendet er lige meget, køber du de her ovalformede solskærme
> med en sugekop i midten. De virker....

Jeps, dem kan jeg også anbefale.
Og så kan de afmonteres med et snuptag, når der ikke længere er brug for
dem.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - ingen Formel 1 videoer

Fra : S.B.

Dato : 12-06-05 09:18

> Jeps, dem kan jeg også anbefale.
> Og så kan de afmonteres med et snuptag, når der ikke længere er brug for
> [...]
Især er små unger glade ved at pille dem ned konstant, og kan ikke selv få
dem op igen

/Steen

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 12-06-05 09:22

S.B. wrote:
> Især er små unger glade ved at pille dem ned konstant, og kan ikke
> selv få dem op igen

De problemer har vi så ikke haft, men det afhænger selvfølgeligt af
"pilfingers" niveauet på de pågældende børn

Fra : Ole Jeppesen

Dato : 12-06-05 20:52

> Hvis udseendet er lige meget, køber du de her ovalformede solskærme med
> en sugekop i midten. De virker....

Tak for svarene!

Vi har godt nok et sæt med disney figurer på, men jeg er ikke helt tilfreds.
Hvis de ikke falder ned af sig selv er det ungerne der piller dem ned. Jeg
har heller ikke haft held af at finde nogen der dækker hele ruden. Tilsidst
syens jeg heller ikke at de dæmpede solen nok (men dte er måske afhængig af
typen..)

Men det var måske værd at se om efter nogen der er bedre end dem vi allerede
har!

Ole

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 12-06-05 21:00

Ole Jeppesen skriver:

> [...]
> syens jeg heller ikke at de dæmpede solen nok (men dte er måske afhængig af

Nok mest af farven.....

De sorte dæmper mest

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 12-06-05 23:45

> Nok mest af farven.....
>
> De sorte dæmper mest

Jeg har de sorte, jeg lægger to stk på en sugekop, så dæmper de solstrålerne
tilstrækkeligt.

Mvh

Emil

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 12-06-05 21:11

"Ole Jeppesen" <nospam_jeppesen@post.cybercity.dk> wrote:

>Kommentarer?

Har tre alternativer:

- Du bytter bilen til en nyere model med aircondition

- Du kører om nattet - der er ingen sol...

- Fortsætter med de hvide bleer - Så svært er det heller ikke at
fastgøre den, specielt ikke hvis konen gi'r en hånd. Under alle
omstændigheder bør du anvende hvidt stof til skygning: Det reflekterer
sollyset og dermed varmen. Mørkt stof absorberer sollyset.

<mlr>

--

The two basic principles of Windows system administration:

* For minor problems, reboot
* For major problems, reinstall

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 13-06-05 10:47

Michael Rasmussen wrote:
> [...]
> omstændigheder bør du anvende hvidt stof til skygning: Det reflekterer
> sollyset og dermed varmen. Mørkt stof absorberer sollyset.

Og hvis man finder en tilstrækkeligt forvasket stof-ble, så er det ikke
svært at fastgøre den. Man ruller bare vinduet lidt ned, og sætter den i
klemme mellem vinduet og rammen. Hvis bleen er tynd nok, kan vinduet
sagtens lukkes.

Nemlig ja, gruppen svømmer over med højteknologiske løsninger :)

--
Sugemotorer suger!
'00 Citroën Xantia 2.0 HDi Weekend

Fra : Ole Jeppesen

Dato : 13-06-05 21:47

Hej Alle.

Tak for indlæggende. Det gav et par ideer som nu skal forsøges!

Ole