Ciao og Tun
Fra : CHAPY/ Kasper Peders~

Dato : 03-06-01 18:53

Hejsa

Jeg har en Ciao, som er boret op til en 13mm.

43mm Malossi Cylinder og Stempel
Polini topstykke
13mm Karburator
65mm Remhjul
Polini Snegle udstødning

Den render ca. 70 km/t

Nogen ideer til at få den bare lidt hurtigere????

MVH

Kasper Pedersen

Fra : Martin Sørensen

Dato : 04-06-01 11:23

> Jeg har en Ciao, som er boret op til en 13mm.
> Den render ca. 70 km/t
> Nogen ideer til at få den bare lidt hurtigere????

Er det ikke hurtigt nok?
Personligt ville jeg ikke køre hurtigere..

Ellers er der en meget effektiv metode - smid noget vægt (kan gøres på mange
forskellige måder).

signing off.. demolition

Fra : jan blach hansen

Dato : 07-06-01 01:21

> Nogen ideer til at få den bare lidt hurtigere????
NU snakker du jo ik noget om hvilken koblings-skål du har.Men hvis du bruger
en fra en gammel ciao/bravo(årgang 69-ca.80)Og eventuelt en gearkasse fra en
GRILLO(vespa den med de små hjul.)Så skulle du have den højste mulige
gearing.Men det kræver et heftigt tun . Selv har jeg med et hjemmelavet
tun og citypower opnået en hastighed af 96 km/t med den førnævnte gearing,og
det var med en CIAO.Tja den panser sagde da ihvertifald at han havde målt
mig til 96 km/t.hehe det kostede mig 1000 kr.og en opboret kaburator(13mm 67
dyse)men nu var det osse i 1989.Håber at du kan bruge det til noget. med
de venligeste hilsner fra tidligere ciaojan.