xServe G5 - hvad er hemmeligheden??
Fra : Claus Nielsen

Dato : 13-07-05 08:15

Hej NG,

Jeg har lige fået min nye xServe G5 ind af døren (ja ja - den kom i går) og
har fået mit et par småproblemer (jeg er windows mand)

1. Hvad er hemmeligheden for at få musen til at virke under installationen?
(der hvor man sætter ip adresser op, regionale indstillinger osv).
Tastaturet virker godt nok. Har taget en mus + tastatur fra en anden mac.
Lige meget hvilken USB port jeg sætter tastaturet i virker dette godt nok...

2. Jeg har 3 * 400 GB diske i den. Har en ide om at den er sat op med 1 *
400 og 2 * 400 (evt. i et spejl). Hvordan får jeg lavet den om til et RAID 5
og får lavet 2 partioner - skal jeg starte helt forfra med den medfølgende
DVD?
Hvor meget skal jeg bruge til styresystemet? 10 GB - 20 GB - 30 GB? Den skal
kun lege filserver og INTET andet.

Jeg ved godt jeg kunne få et firma til at sætte den op så den bare spillede,
men nu har jeg tænkt mig at fordybe mig lidt i MAC verdenen og derfor kaster
jeg mig selv ud i det inden jeg "kaster håndklædet i ringen".

Hilsen
Claus
- der er gået helt i selvsving over hvor fedt et mac server kabinet er

Fra : Ukendt

Dato : 13-07-05 15:12

Claus Nielsen wrote:

> [...]
> Lige meget hvilken USB port jeg sætter tastaturet i virker dette godt nok...

gør som mig, jeg endte med at tage en std. microsoft (no pun intended)
USB mus, så spillede det.

resten af dit problem kan jeg ikke hjælpe dig med (har lige nøjagtig 0
erfaring med xServe's)