iLife
Fra : Steen Jensen

Dato : 08-07-05 22:15

Hej.
Nogen der kan remse et par gode grunde op, til at man skal kaste 750,-
efter opdateringen til iPhoto etc.?
Med Panther fulgte der gratis en håndfuld programmer med
(iPhoto/iDVD/iMovie/Garageband). Disse er nu kommet i en nyere version,
som man skal betale 750 kroner for.
Er det pengene værd?
Udover at kunne rette røde øjne, bestille photobooks (kan man egentligt
det i danmark?) og andre ting, er der så gode værktøjer i pakken?

--
Bedste hilsener

Steen Jensen

Fra : Henrik Münster

Dato : 10-07-05 11:08

In article <1gzelq5.1k1ygrb7l878uN%iSteen@litespam.dk>,
iSteen@litespam.dk (Steen Jensen) wrote:

> [...]
> Udover at kunne rette røde øjne, bestille photobooks (kan man egentligt
> det i danmark?) og andre ting, er der så gode værktøjer i pakken?

Man kan sagtens bestille fotoalbum og papirbilleder i Danmark. Det er
over et år siden, jeg købte et album, og det var vældig flot. Ellers er
iPhoto jævnt hen forbedret og mere smidigt at bruge. Når man redigerer,
kan man se thumbnails foroven, så man let kan skifte til et andet
billede. Redigeringsværktøjerne er også forbedret meget. Og så kan man
rette et skævt billede op, så horisonten bliver vandret. Og det er
faktisk guld værd. Jeg hader, når billeder er skæve, og trods min omhu
lykkes det ikke helt sjældent for mig at tage et skævt billede. Om det
et pengene værd for dig, må du selv gøre op. Jeg synes ikke, kr. 750,-
er meget for et program, men selvfølgelig er det da en slags penge.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Steen Jensen

Dato : 10-07-05 11:53

> Om det
> et pengene værd for dig, må du selv gøre op.

Tjoo...jeg savner faktisk et godt foto-redigeringsprogram til min iBook.
Jeg brugte Paint Shop Pro da jeg kørte Windows, og jeg synes ikke lige
The Gimp er lige så brugervenligt.
Hvis en opdatering af iPhoto er god, så er det måske pengene værd. Hvad
med resten af iLife - andre gode ting der følger med...som ikke findes i
gratis-versionerne?
--
Bedste hilsener

Steen Jensen

Fra : Henrik Münster

Dato : 10-07-05 12:22

In article <1gzhib5.1gmhf0yqoeb28N%iSteen@litespam.dk>,
> [...]

> Hvis en opdatering af iPhoto er god, så er det måske pengene værd. Hvad
> med resten af iLife - andre gode ting der følger med...som ikke findes i

Jeg kender ikke de andre programmer så godt. Jeg bruger kun iPhoto og
iTunes, der jo er gratis. Min søn på ti bruger Garageband lidt, men han
kender vist ikke forskel på versionerne. Han er jo ikke så gammel.
Personligt er jeg nok lidt pro Apple. Derfor er jeg tilbøjelig
til at bruge Apples programmer. Jeg bruger også mest iPhoto som
fotoalbum, så jeg har alle mine billeder gemt på en overskuelig måde.
Jeg går ud fra, at iPhoto er nogenlunde fremtidssikret. Det forsvinder
ikke lige pludselig fra markedet eller bliver inkompatibelt med
styresystemet. Og skulle man gå over til at andet arkiveringsformat
eller filformat, så vil der sikkert være indbyggede
konverteringsværktøjer, så man kan få sine billeder med over. Så der er
mest arkiveringsfunktionen, der får mig til at vælge iPhoto. Selv om det
koster kr. 750,-, så sparer jeg en masse penge i forhold til den gang,
jeg tog billeder med konventionel film, og skulle have dem fremkaldt og
kopieret, samt købe album at sætte dem i og bruge timer på at rode med
det, hvilket jeg aldrig fik gjort, så skidtet nu ligger og roder i
skotøjsæsker nede i kælderen. Jeg synes, digitale billeder er et stort
fremskridt.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Karl Antz

Dato : 10-07-05 12:29

Steen Jensen <iSteen@litespam.dk> wrote:

> Tjoo...jeg savner faktisk et godt foto-redigeringsprogram til min iBook.
> Jeg brugte Paint Shop Pro da jeg kørte Windows, og jeg synes ikke lige
> The Gimp er lige så brugervenligt.

GraphicConverter fra lemkesoft: <http://www.lemkesoft.com>

Den kan alt det PSP kan plus en del mere - faktisk et fremragende
shareware-program, og så findes det ovenikøbet på dansk

Jeg bruger iPhoto til at lave småreparationer og GC til at lave større
operationer.

Hilsen ka'l
--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th

Fra : Steen Jensen

Dato : 10-07-05 13:10

Karl Antz <karl@antz.dk> wrote:

> GraphicConverter fra lemkesoft: <http://www.lemkesoft.com>

Tak for tippet....jeg suser videre og kigger
--
Bedste hilsener

Steen Jensen

Fra : Steen Jensen

Dato : 11-07-05 16:28

Karl Antz <karl@antz.dk> wrote:

> GraphicConverter fra lemkesoft: <http://www.lemkesoft.com>
>
> Den kan alt det PSP kan plus en del mere - faktisk et fremragende
> shareware-program, og så findes det ovenikøbet på dansk

Jeg har prøvet GC, og det er faktisk et rigtigt godt program.
Faktisk har jeg smidt The Gimp ud, til fordel for CG, så jeg takker for
det gode tip.
--
Bedste hilsener

Steen Jensen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 10-07-05 11:58

Steen Jensen skrev:

> Tjoo...jeg savner faktisk et godt foto-redigeringsprogram til
> min iBook. Jeg brugte Paint Shop Pro da jeg kørte Windows, og
> jeg synes ikke lige The Gimp er lige så brugervenligt.

Hvis det udelukkende er et fotoredigeringsprogram, du er ude
efter, så ville jeg nu langt foretrække Photoshop Elements frem
for iPhoto, må jeg indrømme.

<http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=111583>.

--
Hilsen