iTunes
Fra : Karl Antz

Dato : 28-06-05 08:56

Så er iTunes 4.9 - med podcasts - kommet. Ligger i Software Update
--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th

Fra : Steen Jensen

Dato : 28-06-05 09:25

Karl Antz <karl@antz.dk> wrote:

> Så er iTunes 4.9 - med podcasts - kommet. Ligger i Software Update

Smart, så kan jeg måske smide iPodder ud, når jeg skal forsøge mig med
DR's Podcasts i dag - se evt. dk.medier.radio
--
Bedste hilsener

Steen Jensen

Fra : Jens Rasmussen

Dato : 28-06-05 12:08

http://www.dr.dk/podcast/program.asp

Fra denne side kan man kopiere en URL, fx.:
http://podcast.dr.dk/p1/rssfeed/p1morgen_7-8.xml

I iTunes kan man så vælge Avanceret - Abonner på podcast...
indsæt URL, og du er kørende.

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 28-06-05 14:49

Jens Rasmussen wrote:
> [...]
> http://podcast.dr.dk/p1/rssfeed/p1morgen_7-8.xml
>
> I iTunes kan man så vælge Avanceret - Abonner på podcast...

Det er dælme da smart. Jeg ser en masse muligheder:

1. man får på sigt mulighed for at høre radio og andet når man har tid
og lyst, f.eks under en cykeltur

2. Alle kan nu lave en form for "radiostation" og publishe deres egne
udsendelser, f.eks om deres hobby, sport eller andet...

3. osv. osv.

Jeg tror jeg vil høre lidt P1 på aftenens cykeltur.

Fra : Steen Jensen

Dato : 29-06-05 10:05

Henry Lerche Madsen <lerche@aarstiden.dk> wrote:

> Jeg tror jeg vil høre lidt P1 på aftenens cykeltur.

Du behøver ikke begrænse dig til P1, Canada leverer fine musikprogrammer
som Podcasts:
http://snipurl.com/fwp2
--
Bedste hilsener

Steen Jensen

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 29-06-05 17:53

On 2005-06-29, Steen wrote:

> Du behøver ikke begrænse dig til P1

P1 er skam ikke "begrænset" tværtimod.

PowerMac G5: 1.6GHz, 1.25GB RAM, 300+300GB SATA, 8xDVD+/-RW, Bluetooth
mus + tastatur, R9600PRO, iSight, eyeTV200 & LaCie Photon18Vision TFT

Fra : Steen Jensen

Dato : 29-06-05 21:21

> P1 er skam ikke "begrænset" tværtimod.

Helt sikkert, jeg lytter somme tider til gode informationsprogrammer på
P1, så det var ikke negativt ment. Jeg mente bare, at fx CBC leverer et
udmærket musikprogram om ny canadisk musik.
--
Bedste hilsener

Steen Jensen

Fra : Steen Jensen

Dato : 28-06-05 15:38

Jens Rasmussen <no@way.dk> wrote:

> Fra denne side kan man kopiere en URL, fx.:

Tak for tippet. Jeg var nok lidt hurtigt ude, for kort tid efter jeg
skreg om hjælp, var DC kørende med deres side.
Fandeme smart, du.
Jeg har fundet lignende podcasts fra Sverige (SR), Canada (CBC), og
England (BBC).
Andre der ligger inde med gode podcast-steder?
Sig til hvis I vil have links til SR/BBC/CBC
--
Bedste hilsener

Steen Jensen

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 28-06-05 14:52

Karl Antz wrote:
> Så er iTunes 4.9 - med podcasts - kommet. Ligger i Software Update

Og Dr. har allerede en del udsendelser som pan smides på potten !!

http://dr.dk/podcast/program.asp

Fra : Bo Jørgensen

Dato : 01-07-05 20:52

> Og Dr. har allerede en del udsendelser som pan smides på potten !!
>
> http://dr.dk/podcast/program.asp

underligt at Harddisken ikke podcastes!?

/Bo

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 01-07-05 22:38

Bo Jørgensen skrev:

> underligt at Harddisken ikke podcastes!?

Jeg har haft nøjagtig samme tanke!

--
Hilsen
Madsen

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 01-07-05 22:45

> Jeg har haft nøjagtig samme tanke!

På DRs debatside
<http://www.dr.dk/podcast/debat.asp>
kan man læse dette svar
<http://www.dr.dk/podcast/debat.asp?&gbCmd=showThread&pID=151F268FCA700B
D7C125702E0034A80B&gbStart=1&gbnull=y#GB2>

Til de dovne, her citeret:
"Svar:Harddisk i podversion

Kære alle
Først og fremmest tak for de mange indlæg og den kontruktive kritik af
DR Podcast. Mange indlæg har - ikke overraskende - handlet om
Harddisken, og hvorfor den ikke podcastes. Det gør jo indtryk, og derfor
vil vi gøre os umage med at lave en særlig løsning for brugerne på dette
punkt. Vi gør derfor følgende: I sommerferien undersøger vi den tekniske
løsning, således at vi evt. kan lave en særlig podversion af programmet,
der lægges ud "ved håndkraft". Det kræver håndarbejde - og det har vi
fundet. Det kræver en kreativ teknisk løsning. Den undersøger vi i så.
Dermed kan vi også få afprøvet forskellige muligheder til en version 2
af DR Podcast. Det er jo en pilot og vi skal hele tiden blive bedre.
Men det bliver ikke på denne side af sommeren, fordi Harddisken sendes i
special version, hvor det ikke lader sig gøre at fjerne musikken på
nogen måde. Vi gør hvad vi kan - håber på jeres tålmodighed
Endnu engang tak for aktiv deltagelse i DR Podcast
venligst Henrik Heide
Redaktør DR Interaktiv"

/Preben
--
http://www.ravnekrogen.dk/gallery/salg

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 01-07-05 22:50

Preben Bødker Nielsen citerede:

> Vi gør derfor følgende: I sommerferien undersøger vi den
> tekniske løsning, således at vi evt. kan lave en særlig
> podversion af programmet, der lægges ud "ved håndkraft".

Aha. Det er da positivt og tak for info.

--
Hilsen
Madsen