Jow da.. Skifte fra mail til entourage
Fra : Tom

Dato : 27-06-05 12:51

Blev lige gjort opmærksom på appen
More internet
http://www.monkeyfood.com/software/moreInternet/
Og da den kan styre en masse ting kan den altså også få tilføjet
"standarten" mailto:
Sådan at ex. Safari i stedet for MAIL bruger et andet program..
Det er lidt irreterende at safari hele tiden åbner en ikke konfigureret
appli, når jeg nu gerne så at den bare gik over i mit foretrukne
mailprogram..
Det gør den nu..
Efter installationen af more internet..
Tom

Fra : Peter Kiil

Dato : 27-06-05 14:53

Tom - nospam@fakemail.dk on 27/06/05 13:50 wrote:

> [...]
> Det er lidt irreterende at safari hele tiden åbner en ikke konfigureret
> appli, når jeg nu gerne så at den bare gik over i mit foretrukne

Du kunne jo også bare have åbnet Mail og gået ind i preferences og fortalt
den du gerne vil bruge Entourage som mailprogram.

--
/peter

Fra : Tom

Dato : 27-06-05 16:31

On 27/06/05 15:52, in article BEE5D152.51D9D%spam@kiil.net, "Peter Kiil"
<spam@kiil.net> wrote:

> Du kunne jo også bare have åbnet Mail og gået ind i preferences og fortalt
> den du gerne vil bruge Entourage som mailprogram.

Tjoe..
Tom

Har ikke rigtigt fået tjekket op på mail.app..
Det kunne være at jeg skulle gøre det..
Og så smide det der moreinternet ud !?

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 27-06-05 16:46

Tom <nospam@fakemail.dk> wrote:

> Tjoe..
> Tom
>
> Har ikke rigtigt fået tjekket op på mail.app..
> Det kunne være at jeg skulle gøre det..
> Og så smide det der moreinternet ud !?

Gem du bare More Internet - den kan rette det hele - på eet sted.

/Preben
--
http://www.ravnekrogen.dk/gallery/salg

Fra : Marianne

Dato : 28-06-05 15:17

Det har jeg prøvet at gøre - men 'iphoto' vil stadig helst bruge Mail. Skal
man gøre mere end at ændre i Mail --> Indstillinger --> Generelt?

mvh
marianne

Fra : Marianne

Dato : 28-06-05 15:21

> Det har jeg prøvet at gøre - men 'iphoto' vil stadig helst bruge Mail.
> Skal man gøre mere end at ændre i Mail --> Indstillinger --> Generelt?

Ej .... jeg fandt det

mvh
marianne

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 27-06-05 16:46

Peter Kiil <spam@kiil.net> wrote:

> Du kunne jo også bare have åbnet Mail og gået ind i preferences og fortalt
> den du gerne vil bruge Entourage som mailprogram.

Apples mærkværdige tilbage skridt, til noget der ligner Windows.
Ønsker man at anvende andet end program A, skal rette det i program A!

Pudsigt nok var det hele samlet i et kontrolpanel i OS9.

/Preben
--
http://www.ravnekrogen.dk/gallery/salg

Fra : Morten

Dato : 27-06-05 19:03

On 2005-06-27, Preben wrote:

> Apples mærkværdige tilbage skridt, til noget der ligner Windows.
> Ønsker man at anvende andet end program A, skal rette det i program A!

Ikke nødvendigvis, det står er enhver udvikler frit for at tilfoeje et
GUI til hvilke program, der skal vaere URL handler for en given
protokol. Jeg er ret sikker paa, at Apple gerne vil være behjælpelig
saafremt udvikleren finder det for svaert.
Saavel Unison som Camino og omniweb har i lighed med Apple's Mail og
Safari et sådan GUI.
Hvis ikke man er tilfreds med et program fordi det mangler denne
feature (eks Entourage) kan man jo beklage sig til udvikleren. (som
sikkert vil henvis til at brugeren anvdner Internet Explorer som har
et fint GUI hvori url handler kan saettes)

PowerMac G5: 1.6GHz, 1.25GB RAM, 300+300GB SATA, 8xDVD+/-RW, Bluetooth
mus + tastatur, R9600PRO, iSight, eyeTV200 & LaCie Photon18Vision TFT

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 27-06-05 16:58

Preben Bødker Nielsen skrev:

> Pudsigt nok var det hele samlet i et kontrolpanel i OS9.

Det er det nu også i Windows.
Control Panel > Folder Options > File Types.

--
Hilsen
Madsen