Mac-Windows - automatisk TCP/IP?
Fra : Poul Skovmand Thingh~

Dato : 22-06-05 12:40

Hej gruppe
Nyt arbejde, nyt miljø.
På min nye skole har de et windows-miljø. Det bruger efter sigende
almindelig windows-logon med automatisk TCP/IP via DHCP-server.
Jeg var ude på skolen for at prøve. Det gik ikke. Overhovedet ikke.
Jeg har sat iBooken til automatisk IP via DHCP i netværk, og det plejer
at funge andre steder, hvor jeg har været: jeg har de andre steder
kunnet få »hul igennem« til internettet udenom f.eks. novel-login, men
ikke her. Det er rent windows-servermiljø (og der er mørkt).

Det skal siges, at jeg ikke kunne tjekke netstikket, som jeg brugte, da
de andre maskiner i nærheden alle gik via det trådløse.
Jeg bootede også med netstikket i, men nej. Under netværk fik jeg
underligt nok 3 mapper direkte (med direkte mener jeg uden at skulle
klatre ud af en sti a la server -> local -> ibook ->). Disse hed
application, library, user. De var tomme.
Det synes jeg var underligt, da jeg er vant til at finde dem via en sti
under netværk, og der er de selvfølgelig ikke tomme: de er mine egne
lokale mapper og har danske navne. Fortæller det noget om, hvad der ikke
virkede for mig?

Har nogen nogle gode råd til opsætning, så iBooken er klar til
almindeligt windows-logon til et netværk, eller skal jeg have flere
oplysninger inden jeg eksperimenterer videre/inden I kan hjælpe?

--
Mvh. Poul

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 22-06-05 14:53

Poul Skovmand Thingholm wrote:
> Hej gruppe
> Nyt arbejde, nyt miljø.
> På min nye skole har de et windows-miljø. Det bruger efter sigende
> almindelig windows-logon med automatisk TCP/IP via DHCP-server.

DHCP er standard. De kunne dog måske have bundet dem til kun
deres egne maskiner.

Hvad sker der hvis du hugger ip'en fra en anden maskine?
(når denne anden maskine er slukket?)

> [...]
> kunnet få »hul igennem« til internettet udenom f.eks. novel-login, men
> ikke her. Det er rent windows-servermiljø (og der er mørkt).

får du overhovedet en ip adresse?

> [...]
> almindeligt windows-logon til et netværk, eller skal jeg have flere
> oplysninger inden jeg eksperimenterer videre/inden I kan hjælpe?

Jeg tror ikke at det er et almindeligt windows logon, eller også
virkede kablet ikke.

JonB

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 22-06-05 15:06

skovmand@mac.com (Poul Skovmand Thingholm) writes:

> På min nye skole har de et windows-miljø. Det bruger efter sigende
> almindelig windows-logon med automatisk TCP/IP via DHCP-server.
> Jeg var ude på skolen for at prøve. Det gik ikke. Overhovedet ikke.

Start med at spørge din lokale administrator. Det kan være, at der er
en årsag til at de ikke vil have dig på, eller måske er det bare et
eller andet du skal have at vide, før det virker. Hvis de derimod
bare påstår at det virker med Windows og Mac er noget skidt, så sender
vi tæskeholdet ud

--
Thomas Bjorn Andersen
+++ATH

Fra : Zaphod B

Dato : 22-06-05 17:41

Thomas Bjorn Andersen <tbamacnewsNOSPAM200402@gen-v.net> wrote:

> [...]
> eller andet du skal have at vide, før det virker. Hvis de derimod
> bare påstår at det virker med Windows og Mac er noget skidt, så sender

Noen ISP'er fungerer etter min erfaring kun når man legger inn manuell
DNS. Jeg vet, jeg vet - det skulle ikke være nødvendig, men...
--
/Z
Remove NOT..INVALID to email