PDF fra Microsoft Excel 2004
Fra : Søren

Dato : 22-06-05 11:51

Hej

Jeg har tidligere benyttet Mac OS9 og Office 97. Nu er jeg skiftet til
Mac OSX og Office 2004.
Jeg skal ofte lave PDF filer at flere sider i Excel. Tidligere
Shiftklikede jeg på de ark i Excel dokumentet jeg ville have lavet PDF
filer af, og derefter printede til PS fil.

Under OSX og Office 2004 laver den kun PDF af et enkelt ark. Skal jeg
f.eks. lave af 5 sider skal jeg printe til PS fil 5 gange og så
destillere disse.

Der er placeret EPS filer inde i Excel dokumentet, så det er derfor jeg
benytter Destiller, for at det hele står skarpt.

Er der nogen der kender en næmere løsning.

Er xpostet til dk.edb.grafik

Med venlig hilsen
Søren

Fra : Peter Ursin

Dato : 22-06-05 13:36

""Søren"" <srl_fjerndette@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> benytter Destiller, for at det hele står skarpt.
>
> Er der nogen der kender en næmere løsning.

Unden at have Office2004 i nærheden, mener jeg der under udskriftopsætninger
er mulighed for at vælge hvad der skal printes, det aktive ark, markerede
ark eller hele projektmappen. Jeg vil gætte på at din står på
standardindstillingen "det aktive ark".

mvh
Peter

Fra : Søren

Dato : 22-06-05 16:09

> [...]
> er mulighed for at vælge hvad der skal printes, det aktive ark, markerede
> ark eller hele projektmappen. Jeg vil gætte på at din står på

Jeg har prøvet alle instillinger også selection og complete workbook.

Søren

Fra : Peter Ursin

Dato : 22-06-05 21:28

"Søren" <Fjerne_Dette _srl@get2net.dk> wrote:

> Jeg har prøvet alle instillinger også selection og complete workbook.
>
> Søren

Nu jeg har haft mulighed for at prøve det på selv. Hvis jeg vælger
Entire workbook så får jeg en udskrift af alle ark.....i hvert fald hvis
jeg stoler på "Show Quick Preview" samt hvis jeg klikker på Preview.

Men det underlige er at jeg kun får een side ud hvis jeg rent faktisk
klikker på print. Præcis som du nævnte. Det virker som en Office2004
fejl. Jeg har prøvet alle kombinationer, også save as PDF hvis det nu
skulle være acrobat der har en fejl, men med samme resultat. Jeg kan
ikke se andet end at må være en fejl i Officepakken.

Jeg troede ellers løsningen på dit problem var ligetil

mvh
Peter

Fra : Søren

Dato : 23-06-05 07:22

Peter Ursin <zorillaFJERN@DETTEmyrealbox.com> wrote:

> [...]
> ikke se andet end at må være en fejl i Officepakken.
>
> Jeg troede ellers løsningen på dit problem var ligetil

Jeg har nu testet det samme i den forrige udgave af Office pakken X1.
Det er samme problem der.

Det virker lidt mærkeligt at det umiddelbart ikke kan lade sig gøre.

Søren

Fra : Peter Ursin

Dato : 23-06-05 10:08

> Hej
>
> Jeg har nu testet det samme i den forrige udgave af Office pakken X1.
> Det er samme problem der.
>
> Det virker lidt mærkeligt at det umiddelbart ikke kan lade sig gøre.

Der er også problemer i Office 2003 på Windows.
Jeg lavede for sjovs skyld et ark med 3 faner, og valgte dernæst udskriv
hele projektmappen til PDF.
Resultatet blev 2 pdf filer, ark 1 og ark 2. Hvis jeg tilføjer flere ark,
kommer der stadig kun de 2 første ud ved udskrift.
Heldigvis har jeg aldrig selv haft brug for funktionen, men derfor er det da
noget skidt alligevel.
Altid noget at det ikke kun er et Mac problem.

mvh
Peter

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 23-06-05 22:52

On Thu, 23 Jun 2005 11:07:40 +0200, Peter Ursin wrote:

> Altid noget at det ikke kun er et Mac problem.

Men det er så ikke et MS Office problem. Jeg kan ikke genskabe fejlen hos
mig (WinXP, Office 2k3, Amyuni PDF Converter). Jeg får et PDF-dokument
med det antal sider de 3 ark består af tilsammen.

Den PDF-løsning (baseret på AFPL GhostScript) jeg har konstrueret på
arbejdet, er heller ikke udsat for samme begrænsning (ellers var jeg
blevet slagtet for længe siden).

--
MVH
osv...

Fra : Bo H. Thomasen

Dato : 23-06-05 10:10

On 23/06/05 8:21, "Søren" <srl_fjerndette@get2net.dk> wrote:

> Jeg har nu testet det samme i den forrige udgave af Office pakken X1.
> Det er samme problem der.
> Det virker lidt mærkeligt at det umiddelbart ikke kan lade sig gøre.

Jeg får samme resultat i min Office 2004, hvis jeg fx printer et regneark
med tre sheets i Excel. Quick Preview fortæller at der er 17 sider i alt,
men når jeg printer, kommer der kun 3 sider ud - med andre ord kun ét sheet.

Men faktisk har jeg nu (ved en tilfældighed) fået det til at fungere: Jeg
har lavet nogle 'PDF Services' ved at oprette mappen '~/Library/PDF
Services/PDF - Tips & Tricks', så jeg hurtigt kan vælge at gemme en
udprintning som PDF-fil uden at skulle navngive filen. Hvis Jeg printer ud
på denne måde, så bliver alle tre sheets (17 sider) printet ud.

Ikke logisk, men det virker.

- Bo

Fra : Søren

Dato : 24-06-05 07:29

Bo H. Thomasen <REMOVEbothomasen@softhome.net> wrote:

> [...]
> udprintning som PDF-fil uden at skulle navngive filen. Hvis Jeg printer ud
> på denne måde, så bliver alle tre sheets (17 sider) printet ud.

Hej

Jeg har fundet mappen /library/PDF Services, og lavet mappen PDF. Hvad
skal jeg gøe mere?

Når jeg gemmer som PDF inde fra Printmenuen bliver de EPS'er som er
placeret i Excel ret uskarpe i den færdige PDF.

Søren

Fra : Bo H. Thomasen

Dato : 24-06-05 09:27

On 24/06/05 8:28, "Søren" <srl_fjerndette@get2net.dk> wrote:
> [...]
> Når jeg gemmer som PDF inde fra Printmenuen bliver de EPS'er som er
> placeret i Excel ret uskarpe i den færdige PDF.

Ja, undskyld. Jeg var lige lidt for hurtig. "Mappen" PDF (som placeres i
'PDF Services') skal ikke være en mappe, men i stedet en henvisning til en
mappe et eller andet sted på din harddisk, hvor PDF-filerne vil blive
placeret. Jeg ved desværre ikke hvordan dine EPS-filer vil blive i kvalitet,
men du kan i hvert fald forsøge det nu.

- Bo