AppleWorks database til andet format
Fra : Henrik Münster

Dato : 21-06-05 21:02

Jeg har en mindre database i AppleWorks 6.2.9. Jeg troede egentlig, man
kunne gemme den i andre formater, men jeg kan ikke se, det er muligt.
Man kan kun vælge ascii-tekst foruden flere ClarisWorks-versioner.
Hvordan får man den ud i et "neutralt" format, så andre kan læse den?
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Michael Holm

Dato : 22-06-05 10:07

> [...]
> Man kan kun vælge ascii-tekst foruden flere ClarisWorks-versioner.
> Hvordan får man den ud i et "neutralt" format, så andre kan læse den?

Når du vælger ASCII, kan du åbne den i Excel uden problemer.
Hver felt har fået sin egen celle.

--
Michael T. Holm
http://www.toitsu.dk - http://alexanderteknik.tk

Fra : Henrik Münster

Dato : 22-06-05 23:15

In article <1gyk1io.16pefua9gsif5N%fakeemail@anthro.ku.dk>,
fakeemail@anthro.ku.dk (Michael Holm) wrote:

> Når du vælger ASCII, kan du åbne den i Excel uden problemer.
> Hver felt har fået sin egen celle.

Jeg prøver det. Jeg kan se, at den åbner et regneark, hvis man prøver at
åbne den i AppleWorks. Vi må jo nok se i øjnene, at AppleWorks ikke er
så gangbart mere.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Michael Holm

Dato : 23-06-05 09:36

> Jeg prøver det. Jeg kan se, at den åbner et regneark, hvis man prøver at
> åbne den i AppleWorks. Vi må jo nok se i øjnene, at AppleWorks ikke er
> så gangbart mere.

ikke enig med hensyn til database-delen:)
vi har stadig stor glæde af det som database over liscenser og computer
her. Det er "gratis" og mere enkelt end Filemaker (hvis man ikke har
brug for de ekstra ting Filemaker kan)
Tror ASCII er et "neutralt" format som andre kan læse (det kan være en
anden kan bekræfte/afkræfte ?!)

Men som regneark og textbehandling er AppleWorks slut :)

Fra : Morten Lind

Dato : 25-06-05 05:00

Michael Holm <fakeemail@anthro.ku.dk> wrote:

> Men som regneark og textbehandling er AppleWorks slut :)

Hvilken tekstbehandler bruger du istedet, Michael?

Jeg har rodet lidt med Pages, men kan ikke rigtigt forlige mig med den,
og jeg ville egentlig gerne have en lidt mere "moderne" tekstbehandler.
M.

Fra : Michael Holm

Dato : 25-06-05 19:05

Morten Lind <fornavnogefternavn@machintoshUDENHINTOSH.com> wrote:

> [...]
>
> Jeg har rodet lidt med Pages, men kan ikke rigtigt forlige mig med den,
> og jeg ville egentlig gerne have en lidt mere "moderne" tekstbehandler.
Jeg bruger primært Word (microsoft:) men arbejder også lidt med Pages,
men det er ikke alle ting den er lige så nem med...

Fra : Morten Lind

Dato : 26-06-05 20:53

Michael Holm <fakeemail@anthro.ku.dk> wrote:

> Jeg bruger primært Word (microsoft:) men arbejder også lidt med Pages,
> men det er ikke alle ting den er lige så nem med...

Tak
M.