Caching af beskeder i Mail 2.0
Fra : Ulrik Pagh Schultz

Dato : 21-06-05 11:27

hej,

Jeg har for et par uger siden opgraderet til Tiger fra 10.3 - en på
nogle måder lidt blandet oplevelse. Blandt andet syntes jeg bedre om
Mail i MacOS 10.3 (ved ikke hvilken version den havde der, var fuldt
opdateret) end den nye 2.0 - en af grundende er at den tilsyneladende
ikke er helt så aktiv mht. caching af beskeder som den gamle var.

Mit brugssituation er at jeg bruger en IMAP server men tit læser og
skriver mails off-line i toget, så derfor er "Keep copies of messages
for offline viewing" sat til "All messages and their attachments". I den
gamle Mail bevirkede det at så snart den så en ny besked på serveren
blev den cachet. Den nye Mail er tilsyneladende ikke proaktiv på samme
måde - det virker som om det først er når jeg læser beskeden at den
bliver cachet? Er der gået kuk i programmet på en eller anden måde,
eller har den virkelig ændret opførsel på den måde?

(Jeg har også prøvet med Thunderbird, men sidst jeg kiggede på den
skulle man ekplicit tage den off-line hvorefter den kunne cache ting -
dårlig til hvis man har et tog man skal nå og ikke har tid til at vente
på at den står og snakke med mail-serveren

mvh,
Ulrik