Hvad skyldes Blinkende LED på G5er?
Fra : Jonas Voss

Dato : 20-06-05 16:50

Sidder her med en G5er, der ved tryk på startknappen fyrer op for blæser
og diske, men som så stopper i bootprocessen med at blinke med
LED-lampen lige over startknappen.

Den blinker 3 gange, dernæst pause, dernæst 3 gange igen. Har Googlet
løst på emnet, men har ikke kunnet finde noget, og Apples forum er
ligeledes ikke så indholdsrige på løsningsforslag.

Er der nogen her der har info om hvad årsagen til denne fejl er?

Jeg har haft RAM ude, og inde igen, der sidder to 256 klodser, og dem
har jeg haft ude på skift, og erstattet den ene med en anden klods, men
det ændrer intet.

Nogen idéer?

~/j

--
| Jonas @ 55.75, 12.42 | <http://blog.verture.net/kontakt/> |

You moved your mouse. Windows needs to be restarted in order for the
changes to take effect. Do you want to restart your computer now?

Fra : Michael Holm

Dato : 20-06-05 20:37

Jonas Voss <voss@null.dk> wrote:

> [...]
>
> Jeg har haft RAM ude, og inde igen, der sidder to 256 klodser, og dem
> har jeg haft ude på skift, og erstattet den ene med en anden klods, men

jeg har haft 2 imac g5 som reageret på samme måde med at fyrer helt op
for blæserner og ikke komme ordenligt igang - den ene fik skiftet
motherboard (det heddder noget andet på sådan en - midplane tror jeg
navnet var:)
den anden er på værksted nu for at få det skiftet...

--
Michael T. Holm
http://www.toitsu.dk - http://alexanderteknik.tk

Fra : Jonas Voss

Dato : 20-06-05 21:19

In dk.edb.mac, Michael Holm <fakeemail@anthro.ku.dk> wrote:

> [...]
> navnet var:)
> den anden er på værksted nu for at få det skiftet...

Kool, tak Michael, jeg sender den til reperation med det vuns, i stedet
for at prøve at fikse det selv.

--
| Jonas @ 55.75, 12.42 | <http://blog.verture.net/kontakt/> |

SCSI port:
Inferior grade of wine, e.g. Muscatel, Ripple, Mad Dog.