Er dette et godt køb?
Fra : Bill

Dato : 17-06-05 08:19

Model: iMac
CPU-type: PowerPC G4
CPU-hastighed: 800 MHz
Hukommelse: 768 MB
Bushastighed: 100 MHz
Harddisk: 60 GB
Indbygget modem
Originalt dk-tastatur, højtalere og ny Mac-mus (som på illustrationen)

CD / DVD-afspiller og -brænder

Software:
System Mac OS X
Office Mac 2001
iLife 2004
Adobe Photoshop Elements

Den er brugt og kan blive min for omkring 5000.-

Mvh, Bill

--------------= Posted using GrabIt =----------------
------= Binary Usenet downloading made easy =---------
-= Get GrabIt for free from http://www.shemes.com/ =-

Fra : Morten

Dato : 17-06-05 08:34

> Den er brugt og kan blive min for omkring 5000.-
>
> Mvh, Bill

Nej det er ikke et godt køb. Vælg istedet en mac mini, den kan du få til
omkring pris. Den har hurtigere CPU og fylder meget mindre.

Morten

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 17-06-05 10:12

Bill <bill@somewhere.dk> wrote:

> [...]
> CPU-type: PowerPC G4
> CPU-hastighed: 800 MHz
> Hukommelse: 768 MB
> Bushastighed: 100 MHz
> Harddisk: 60 GB
> Indbygget modem
> Originalt dk-tastatur, højtalere og ny Mac-mus (som på illustrationen)
>
> CD / DVD-afspiller og -brænder
>
> Software:
> System Mac OS X
> Office Mac 2001
> iLife 2004
> Adobe Photoshop Elements
>
> Den er brugt og kan blive min for omkring 5000.-

Kan du leve med den lille (15")og halvdårlige skærm ?

SKAL du have MS office i forbindelse med dit arbejde (som studerende er
det ikke relevant idet du kan købe en Office licens billigt)?

I givet fald er det en ok pris, omend i den dyre ende, 4500 ville nok
være mere rimeligt.

Grafikortet er for lille til at kunne udnytte de smarte features i 10.4
og såvidt jeg kan se kommer du osse til at betale 1000 ekstra hvis du
vil ha Mac OS 10.4.

En betydeligt hurtigere og NY mac mini fås for 3900kr (inkl 10.4 og
ilife 05), læg dertil små 1000 kr for ekstra RAM, mus og tastatur.
Tilgængæld har du mulighed for en større og bedre skærm på 17", 19"
eller 20"wide end den bette 15" skærm som iMac'en er udstyret med.

PowerMac G5: 1.6GHz, 1.25GB RAM, 300+300GB SATA, 8xDVD+/-RW, Bluetooth
mus+tastatur, R9600Pro, iSight, eyeTV200 & LaCie Photon18Vision TFT

Fra : Erik Richard

Dato : 17-06-05 15:01

Hej Bill

Hvis jeg skulle prissætte den, vil det se nogenlunde sådan ud.

Bill wrote:
> Model: iMac
> CPU-type: PowerPC G4
> CPU-hastighed: 800 MHz
> Hukommelse: 768 MB
> Bushastighed: 100 MHz
> Harddisk: 60 GB
> Indbygget modem
> Originalt dk-tastatur, højtalere og ny Mac-mus (som på illustrationen)
>
> CD / DVD-afspiller og -brænder

For ovenstående konfiguration ca. 3800kr.

> Software:
> System Mac OS X

Bør ikke prissættes, da den altid følger med maskinen, men hvis det er
en 10.3, så vil jeg sætte en brugtpris på 400kr.. Maskinen blev leveret
med 10.2.x.

> Office Mac 2001

Hvis det er en fuld licens, og der medfølger licenskort, kan du blot
omregistrere den til dit eget navn. Det koster ikke noget. Brugtprisen
for MSOffice 2001 ligger omkring 1500kr. inkl. fuld licens.

Hvis det er en studenterver., kan du mod 2995kr. omregistre til fuld
brugerlicens. Man må iflg. MS's licensbetingelser ikke bruge en
studenterlicens efter færdiggjort uddannelse. En studenterlicens kan
heller ikke overføres i andet navn, men man skal købe en ny til 995kr..

> iLife 2004

Svjv. fulgte den med i en ældre ver., så det her er form. en upg., så
100kr. vil være rimeligt.

> Adobe Photoshop Elements

Hvis det er en ver. 2.x, så max. 150kr., - hvis en ver. 3.x så max. 250kr.

> Den er brugt og kan blive min for omkring 5000.-

5000kr. vil være en rimelig samlet pris, men heller ikke mere. Du får en
god og robust og gennemsolid 'arbejdshest'.

mvh. Erik Richard
K.M.L. Denmark by Erik Richard S¿rensen, Member of ADC
<kmldenmark_NOSP@M_stofanet.dk>