E-Mail
webnoob 5265
Meget stor 'message base' i Thunderbird
Fra : Holst

Dato : 21-06-05 18:45

Hej

Mit spørgsmål er sikkert trivielt, men jeg har ikke lige kunnet finde
svar på det på mozilla.org eller andetsteds, selvom svaret sikkert er der.

Jeg har opdaget, at de sølle få hundrede mails, som jeg har gemt, fylder
næsten 500 MB, hvilket jo er voldsomt. Nærmere undersøgelser har så
afsløret, at så vidt jeg kan se, så indeholder messagebasen stadig alle
de mails, som jeg har modtaget igennem det år, jeg nu har brugt
Thunderbird. De vises bare ikke længere i Thunderbird.

Det er jo egentlig også okay, men denne messagebase bliver jo større og
større, så hvad gør man ved det. Jeg vil gerne "rydde" op i
messagebasen, så kun de gemte mails er tilbage.

Der er et menupunkt, som hedder "Compact Folder", og som jeg ikke lige
har turdet bruge. Det lyder ikke som det søgte, men nærmere som noget
komprimering ... og det er ikke det, der er ønsket.

Lad mig høre.

Bruger 1.0.2 på XP Home.

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 21-06-05 18:49

Hej!

Holst wrote:

> Der er et menupunkt, som hedder "Compact Folder", og som jeg ikke lige
> har turdet bruge. Det lyder ikke som det søgte, men nærmere som noget
> komprimering ... og det er ikke det, der er ønsket.

Prøv det, prøv det Det er nemlig punktet, som sletter de gamle unødvendige
bodies, du alligevel har fjernet.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Holst

Dato : 21-06-05 19:03

Kim Voss Schrader wrote:

> Prøv det, prøv det Det er nemlig punktet, som sletter de gamle unødvendige
> bodies, du alligevel har fjernet.

Ja, jeg har faktisk lige prøvet det. Det lykkedes mig faktisk at finde
forklaring af menupunktet på mozilla.org. "Compact folders" lyder blot
mest som en form for komprimering, som for eksempel var udbredt at kunne
med FidoNet på Amiga'en for ti år siden for at spare diskplads - dengang
havde diskpladsen jo større betydning end i dag.

Men det virkede. Tak for hjælpen, selvom den kom for sent

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 21-06-05 19:13

Hej!

Holst wrote:

> [...]
> mest som en form for komprimering, som for eksempel var udbredt at kunne
> med FidoNet på Amiga'en for ti år siden for at spare diskplads

Nu var jeg på FidoNet på min 386'er dengang, men ok :)

> - dengang havde diskpladsen jo større betydning end i dag.

Jeps. Kan huske jeg brugte en hel lørdag på at optimere mit dos-bibliotek. Ak ja

> Men det virkede. Tak for hjælpen, selvom den kom for sent

Hey, 5 minutters responstid var da ganske fint. Men jeg må så være hurtigere i
fremtiden

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Anders Lund

Dato : 21-06-05 20:26

Kim Voss Schrader wrote:
> Jeps. Kan huske jeg brugte en hel lørdag på at optimere mit
> dos-bibliotek. Ak ja

Ak ja... kom selv først til ved 486-DX2 tiden med 420 MB plads, så lidt
oprydning skulle der også til der. Dengang vidste man jo hvad alle
filerne på harddisken var til for. :)

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 21-06-05 20:40

Hej!

Anders Lund wrote:
> Ak ja... kom selv først til ved 486-DX2 tiden med 420 MB plads, så lidt

Hvad, SÅ meget plads? Nu kommer der snart andre som vil 'overimponere', men
personligt startede jeg med en 44MB hd i en 386SX 16MHz med 1MB ram :)

> oprydning skulle der også til der. Dengang vidste man jo hvad alle
> filerne på harddisken var til for. :)

Jeps og endda uden at søge efter dem via Google :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Holst

Dato : 21-06-05 21:49

Kim Voss Schrader wrote:

> Hvad, SÅ meget plads? Nu kommer der snart andre som vil 'overimponere', men
> personligt startede jeg med en 44MB hd i en 386SX 16MHz med 1MB ram :)

Jeg havde en kammerat, som i 1991 betalte langt over 20.000 kr. for en
386 33 MHz med hele 4 MB og 120 MB HD.

Selv betalte jeg jo også ikke mindre end 6.000 kr. for mine første 52 MB
til min Amiga. Og senere kun sølle 880 kr. for 4 MB RAM, som jeg ét års
tid senere solgte for 2.000 kr. til en kammerat - han syntes, at det var
meget billigt, for dengang var RAM blevet ekstremt dyrt, fordi en eller
anden asiastisk RAM-fabrik var nedbrændt. Ak ja, det var tider.

Fra : Leonard

Dato : 21-06-05 22:13

Kim Voss Schrader <usenet1@mumbojumbo.dk> wrote:

>Nu kommer der snart andre som vil 'overimponere', men
>personligt startede jeg med en 44MB hd i en 386SX 16MHz med 1MB ram :)

Åh ja, min første computer var en Amstrad med 64kB ram, heraf gik de
16kB til skærmhukommelse
Min første PC blev købt i 1992 for 16.000 kr og var en 486DX 50 MHz
med 4MB ram og 40MB harddisk, men det var også næsten toppen af poppen

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Er du skiftet til Firefox? www.mozilla.org

Fra : Holst

Dato : 21-06-05 22:34

Leonard wrote:

> Min første PC blev købt i 1992 for 16.000 kr og var en 486DX 50 MHz
> med 4MB ram og 40MB harddisk, men det var også næsten toppen af poppen

Jeg havde en anden kammerat, der allerede i 1991 (måske allerede
efteråret 1990) havde ovenstående. Dog havde han hele 8 MB RAM og 120 MB
harddisk eller så. Han havde vist så også betalt tæt på 30.000 kr. for
den og havde vist fået den nærmest til halv pris, fordi den blev købt
igennem det firma, hvor han arbejde. Eller noget.

Men den var også god til at køre DOS.

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 21-06-05 23:10

Hej!

Leonard wrote:

> Åh ja, min første computer var en Amstrad med 64kB ram, heraf gik de
> 16kB til skærmhukommelse

Ja ok, jeg havde da også en 64'er inden pc'en :)

> Min første PC blev købt i 1992 for 16.000 kr og var en 486DX 50 MHz
> med 4MB ram og 40MB harddisk, men det var også næsten toppen af poppen

Min kostede mere

Nå, jeg vil stoppe. Det er vist ved at være ret OT :(

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Holst

Dato : 21-06-05 21:46

Anders Lund wrote:

> Ak ja... kom selv først til ved 486-DX2 tiden med 420 MB plads, så lidt
> oprydning skulle der også til der. Dengang vidste man jo hvad alle
> filerne på harddisken var til for. :)

Ja, og det er jo netop det. Min Amiga, som jeg brugte indtil sidste
forår, kendte jeg i hoved og røv. Her til aften tog det mig rimelig lang
tid blot at finde ud af, hvor Thunderbird gemmer sin messagebase.

Fra : Holst

Dato : 21-06-05 21:45

Kim Voss Schrader wrote:

> Hey, 5 minutters responstid var da ganske fint. Men jeg må så være hurtigere i
> fremtiden

Det var nok også nærmere i de ti minutter, efter at du havde postet dit
svar og indtil jeg læste det, at jeg selv fandt løsningen

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 21-06-05 21:56

Hej!

Holst wrote:

> Det var nok også nærmere i de ti minutter, efter at du havde postet dit
> svar og indtil jeg læste det, at jeg selv fandt løsningen

Du fandt "selv" løsningen i mit svar? Yes, yes

--
Mvh, Kim Voss Schrader