stripslashes
Fra : René Iversen

Dato : 18-07-05 12:18

Hej,

findes der en metode i Java, der gør det samme som stripslashes i PHP ?
Eller har nogen en færdiglavet metode, de vil af med?

Basicly handler det om at få fjerne \ ved escapede karakterer... altså \' \"
\\ o.l.

/René

Fra : Jonas Kongslund

Dato : 18-07-05 12:26

On Mandag 18 juli 2005 13:17, René Iversen wrote:
> findes der en metode i Java, der gør det samme som stripslashes i PHP ?

Nej.

--
Jonas Kongslund

Fra : Soren (News)

Dato : 18-07-05 12:38

"René Iversen" <riversen@HMM_riversen.dk> writes:

> [...]
> Eller har nogen en færdiglavet metode, de vil af med?
>
> Basicly handler det om at få fjerne \ ved escapede karakterer... altså \' \"

Hvad skal du bruge det til? Hvis noget med SQL escaping, saa kig paa
PreparedStatement (fra Connection.prepareStatement(String sql) ) istedet
for "plain" Statement - det er hvad du vil istedet for at "hacke" slashes.

Mvh, Soren

Fra : René Iversen

Dato : 18-07-05 18:46

> Hvad skal du bruge det til?

Jeg skal bruge det til at fjerne slashes fra noget der er lagt i en mysql
databasen med addslashes fra PHP.

Fra : René Iversen

Dato : 18-07-05 18:52

> Hvad skal du bruge det til? Hvis noget med SQL escaping, saa kig paa
> PreparedStatement (fra Connection.prepareStatement(String sql) ) istedet
> for "plain" Statement - det er hvad du vil istedet for at "hacke" slashes.

Synes ikke det hjælper på det...

Fra : Filip Larsen

Dato : 18-07-05 16:12

René Iversen skrev

> findes der en metode i Java, der gør det samme som stripslashes i PHP
?
> Eller har nogen en færdiglavet metode, de vil af med?

En nem måde er at benytte regulære udtryk:

myString.replaceAll("\\\\(.)","$1");

Hvis du skal lave mange af den slags kan du spare en smule CPU ved at
kompilere det regulære udtryk en gang for alle.

Mvh,
--
Filip Larsen

Fra : René Iversen

Dato : 18-07-05 18:55

Yes, tak du!

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 18-07-05 21:48

"Filip Larsen" <filip.larsen@nospam.dk> writes:

> Hvis du skal lave mange af den slags kan du spare en smule CPU ved at
> kompilere det regulære udtryk en gang for alle.

Bruger man rigtigt mange, kan du spare en hel del CPU...

Sådan en replaceAll dybt i et bibliotek dukkede pænt op i top 10 i
Eclipse profileren for mig for nylig.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://unixsnedkeren.dk/ravn/