Desset til grill aften!
Fra : MAG

Dato : 18-07-05 11:19

Hejsa!

Vi skal holde grill fest i weekenden og vil derfor gerne finde en god
dessert der evt. kan laves på grillen. Vi har flere gange lavet grillet
bananer med whiskey, is og puddersukker, så det skal det ikke være....

Håber at der er nogen der har en super ide som de vil dele...

Med venlig hilsen
Maria

Fra : Hans Joergensen

Dato : 18-07-05 14:19

MAG wrote:
> Vi skal holde grill fest i weekenden og vil derfor gerne finde en god
> dessert der evt. kan laves på grillen. Vi har flere gange lavet grillet
> bananer med whiskey, is og puddersukker, så det skal det ikke være....

Marshmallows ? :)

// Hans
--
The Computer Festival of The Year | http://se2k.dk | 4-7/8

Fra : Charlotte

Dato : 18-07-05 15:00

Hejsa

Når vi griller laver jeg tit æbler..
Tager de små alu bakker og skræller et æble og skærer i skiver og lægger
i,
hælder lidt sirup i, et par tsk. brun farin og drysser godt med kanel. Dem
smider jeg så ud i siden af kullene når vi begynder at grille så er de
dejlig klar når det er dessert tid, så putter jeg bare lidt kold flødeskum
på og det smager dejligt.
Charlotte

Fra : Jens Bruun

Dato : 18-07-05 15:07

"MAG" <Maria@fredslund.biz> skrev i en meddelelse

> Håber at der er nogen der har en super ide som de vil dele...

Om den er supergod, ved jeg ikke, men denne er ikke helt tosset:
http://www.odensemarcipan.dk/Default.asp?ID=333

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 7/8/05)

Fra : marix

Dato : 18-07-05 15:18

MAG wrote:
> [...]
> bananer med whiskey, is og puddersukker, så det skal det ikke være....
>
> Håber at der er nogen der har en super ide som de vil dele...

jeg plejer at bruge forskellige frugter, nektarin, pærer, banan, æble,
jordbær o.a. skærer dem ud og kommer dem i staniolspakker (en til hver
person) og stiller dem på grillen. imens henter jeg jeg vanillieisen og
når hver gæst har fået en staniolspakke kommer vi en kugle is i hver,
som smelter dejligt ned over frugterne.
jeg kan personligt godt lide denne dessert, da man kan holde den
hemmeligt helt indtil servering. i hvertfald 1. gang.
god fornøjelse, marix

Fra : Ukendt

Dato : 18-07-05 15:54

> [...]
> bananer med whiskey, is og puddersukker, så det skal det ikke være....
>
> Håber at der er nogen der har en super ide som de vil dele...

Banan, som lige skæres op i siden, og så lægges der chokolade ind. Pakkes
ind i staniol og grilles. Spises med en god vanilleis.
Pandekage med frisk frugt på spid er også godt. Også hertil en god is.

Louise

Fra : MAG

Dato : 18-07-05 21:28

Hejsa!

Tak for de gode forslag, jeg har fundet en med grillet annanas og
"malibu-chokolade" sovs, så den bliver det...

Med venlig hilsen
Maria