Andet multimedie
bentjuul 3670
generering af vidvinkeleffekt i photoshop?
Fra : Peter T.

Dato : 17-07-05 22:14

Grundet manglende vidvinkellinse til mit kamera... Jeg har et portræt, som
skal redigeres med en vidvinkeleffekt (eller fiskeøje, som det vist
kaldes), hvor området omkring det ene øje og næsen på personen er i
centrum.

Kan dette laves i photoshop 8 - og i såfald hvordan? Eller skal jeg have
fat i et plugin eller et andet program?

--
Peter T.

Er du ny på usenet? Så gør os gamle garvede rotter en tjeneste og læs:

Fra : Gubs

Dato : 18-07-05 02:48

"Peter T." <pinoc10@hotmail.GEBIScom> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> --
> Peter T.
>
> Er du ny på usenet? Så gør os gamle garvede rotter en tjeneste og læs:

Du kan kigge på noget af det der er at finde her http://shortlink.co.uk/56p

Gubs

Fra : Peter T.

Dato : 18-07-05 05:45

Gubs ristede følgende runer:

> Du kan kigge på noget af det der er at finde her
> http://shortlink.co.uk/56p

Tak. :)

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 18-07-05 12:03

Peter T. skrev:

> Jeg har et portræt, som skal redigeres med en vidvinkeleffekt
> (eller fiskeøje, som det vist kaldes), hvor området omkring det
> ene øje og næsen på personen er i centrum.

Filter > Distort > Spherize kan lave en slags vidvinkeleffekt, men
ikke så godt som filteret Lens Correction. Det findes bare ikke i
Photoshop 8, da det er en af nyhederne i Photoshop 9 (CS2), så det
hjælper jo ikke dig ret meget.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Peter Loumann

Dato : 18-07-05 13:54

Thomas G. Madsen skrev:

> [...]
>ikke så godt som filteret Lens Correction. Det findes bare ikke i
>Photoshop 8, da det er en af nyhederne i Photoshop 9 (CS2), så det

Genialt! En af de nyheder jeg endnu ikke havde opdaget. Tak!

http://huse-i-naestved.dk

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 18-07-05 14:16

Peter Loumann skrev:

> En af de nyheder jeg endnu ikke havde opdaget. Tak!

Velbekomme.

Prøv at gå op menuen Window > Workspace og vælg 'What's new in CS2'.
Så bliver alle nye funktioner fremhævet med en farve og gør det
dermed nemmere at finde frem til alle de nye ting, som man endnu
ikke har prøvet at lege med.

Der er faktisk ret mange nyheder i den version:
<http://home18.inet.tele.dk/madsen/photoshop/cs2/whats_new.gif>.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Peter T.

Dato : 18-07-05 19:32

Thomas G. Madsen ristede følgende runer:

> [...]
> ikke så godt som filteret Lens Correction. Det findes bare ikke i
> Photoshop 8, da det er en af nyhederne i Photoshop 9 (CS2), så det

Tak. Ja, jeg har kun Spherize, som ikke er så meget bevendt.

Men til gengæld fandt jeg Dr. Dersch' gratis panoramaplugin (pano12.dll +
det løse på <http://panotools.sourceforge.net/>), som Ipix vist ikke bryder
sig om. Men det er abstrakt matematik for viderekomne for at kunne bruge
hans plugin. :)