tager til venedig i denne uge
Fra : allu

Dato : 17-07-05 14:40

men jeg mangler oplysninger om hvordan jeg kommer videre til ravenna, som er
der jeg skal bo...er der noget tog der går dertil, og hvad koster en
tog/busbillet i italien, er det dyrere end i danmark?

Er der nogen af jer der kender en hjemmeside som jeg kan se de oplysninger
på, jeg har selv prøvet at finde en side, men der var togbilletterne
ekstremt dyre, 33 dollars for at rejse ca 60 km

Endvidere vil jeg gerne vide hvordan vandkvaliteten er i norditalien, kan
det drikkes?

jeg ville blive glad hvis i kan svare lidt hurtigt, for jeg skal snart
afsted

knuz fra allu

Fra : Niels Hejnfelt

Dato : 17-07-05 20:08

"allu" <allu@heaven.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> det drikkes?
>
> jeg ville blive glad hvis i kan svare lidt hurtigt, for jeg skal snart

Hej Ullallu.
Undskyld jeg spørger, men hvorfor skal du bo i Ravenna?
Jeg ved, at der er nogle meget søgte strande i mellem Venedig og Ravenna,
men derudover er der vist ikke så meget dér.
Jeg var der sidste år (altså i Venedig) med min kone i August, og vi fandt
da rimeligt ubesværet et rigtig godt hotel til en hæderlig pris ca. 5 min.
gang fra p-huset og banegården i Venedig
http://www.hotelarlecchino.com/index.htm
Jeg fandt faktisk rigtig megen nyttig info. om Italien generelt på disse
sider :
http://www.italy.dk/regioner/turist.htm
http://www.at-rejse-er-at-leve.dk/rejser/italien_rejser.htm
Toget kan jeg desværre ikke hjælpe dig med, andet end at jeg ved at det går
helt ud til Venedig.
Mvh Niels

Fra : Lars Bendix

Dato : 18-07-05 06:44

allu wrote:
> men jeg mangler oplysninger om hvordan jeg kommer videre til ravenna, som er
> der jeg skal bo...er der noget tog der går dertil, og hvad koster en
> tog/busbillet i italien, er det dyrere end i danmark?

Du kan finde de italienske statsbaner på:

http://www.trenitalia.it/en/index.html

Selvom priserne er steget de senere år, så er det stadig
noget billigere at rejse med tog i Italien end i Danmark.

> Endvidere vil jeg gerne vide hvordan vandkvaliteten er i norditalien, kan
> det drikkes?

Vandet er af rimelig til god kvalitet. Du skal dog ikke
drikke vandet, hvis der står "acqua non potabile", men
kun bruge det til at vaske hænder - eller som rytterne
i Tour de France til at køle dig på en varm dag.

God tur!

Med venlig hilsen

Lars Bendix
Informationer om Italien: