Dræbersnegle
Fra : Kate

Dato : 17-07-05 14:26

Jeg fandt pludseligt på at i stedet for at klippe min hæk, så skar jeg
den næsten helt ned. Den var ca. 2 meter høj og tog udsigt og lys. Nå,
da jeg ikke selv har trailer måtte jeg låne mig frem, med det resultat
at afklippet har ligget fra Mandag til i dag, Søndag. Det har jeg givet
sneglene godt tid til at forputte sig i kvaset. Da det yderligere
regnede temmeligt vild Fredag aften/nat, har de jo haft det skønt i min
mørke fugtige bunke.
Nu er der så rigtigt mange af disse brune, fede snegle med lange
antenner, som naboen betegner dræbersnegle. Hvis jeg vil effektivt af
med dem kan jeg så lægge gift ud, eller hvordan gør jeg? Jeg er jo ikke
interesseret i at slå alt liv ihjel i min have, bare de ækle snegle!

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : Calle.

Dato : 17-07-05 14:59

Kate wrote:
> [...]
> med dem kan jeg så lægge gift ud, eller hvordan gør jeg? Jeg er jo
> ikke interesseret i at slå alt liv ihjel i min have, bare de ækle

Er du sikker på det er dræbersnegle, folk siger dræbersnegle så snart de ser
en snegl uden hus.
Mon ikke snarere der er tale om den alm. agersnaegl.

--
Calle.

Fra : Kate

Dato : 17-07-05 15:38

"Calle." <fake@fake.fake> wrote in

> Er du sikker på det er dræbersnegle, folk siger dræbersnegle så
> snart de ser en snegl uden hus.

Næ, det er jeg faktisk ikke. Jeg er rigtigt lejlighedsbarn og har først
fået hus med tilhørende frimærkehave for ca. 7 mdr. siden, så mine
botaniske kundskaber kan ligge på et meget llille sted.

> Mon ikke snarere der er tale om den alm. agersnaegl.

Er den brun med lange antenner, ca. et par cm lange plus minus lidt?

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 17-07-05 17:33

Kate wrote:

> Er den brun med lange antenner, ca. et par cm lange plus minus lidt?

Så små plejer de Iberiske skovsnegle (dræbersnegle) vist ikke at være. Mig
bekendt ligger de snarere i størrelsesordenen 8-10 cm. Så mon ikke du bare
har fundet nogle almindelige agersnegle?

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Kate

Dato : 18-07-05 17:01

"Erik Ginnerskov" <erik@donotspammmeplease.invalid> wrote in

> Så små plejer de Iberiske skovsnegle (dræbersnegle) vist ikke at
> være. Mig bekendt ligger de snarere i størrelsesordenen 8-10 cm.
> Så mon ikke du bare har fundet nogle almindelige agersnegle?

Næ, nok snarere mig som ikke har helt styr på mine længde mål De er
nok som du siger 8-10 cm lange, der var dog nogle som var mindre, måske
5 cm lange, men de var så heller ikke så runde i det som de længere
snegle.

Fra : Calle.

Dato : 17-07-05 22:43

Kate wrote:
> [...]
> mine botaniske kundskaber kan ligge på et meget llille sted.

> Er den brun med lange antenner, ca. et par cm lange plus minus lidt?

Ja

Dræbersneglen er 8-10 cm og med en rødlig kant forneden. Hvis det er
dræbersnegle ville du kunne se dine planter forsvinde, da de æder ALT.
--
Calle.

Fra : Kate

Dato : 18-07-05 17:02

> Dræbersneglen er 8-10 cm og med en rødlig kant forneden. Hvis det
> er dræbersnegle ville du kunne se dine planter forsvinde, da de
> æder ALT.

Der er i hvert fald huller i bladene på alt i min have, men der er nu
også mange almindelige snegle med hus. De spiser jo nok også af mine
planter og blomster.

Fra : Roberto Saldo

Dato : 17-07-05 15:07

Kate wrote:
> [...]
> med dem kan jeg så lægge gift ud, eller hvordan gør jeg? Jeg er jo ikke
> interesseret i at slå alt liv ihjel i min have, bare de ækle snegle!

De skulle ikke kunne modstå Øl, så hvis du laver en lile beholder i
niveau med jorden og fylder Øl i så drukner de sig selv.

Mvh
Roberto

Fra : Kate

Dato : 17-07-05 15:35

Roberto Saldo <rs@yahoo.com> wrote in

> De skulle ikke kunne modstå Øl, så hvis du laver en lile beholder i
> niveau med jorden og fylder Øl i så drukner de sig selv.

Uhh, så skal jeg jo ud og investere i større mængder Der er ret
mange synes jeg.
Naboen sagde jeg skulle koge dem, så det har jeg nu gjort med dem som
var synlige og fluerne hygger sig gevaldigt dernede i baghaven
Men er der ikke en mere permanent løsning end øl eller kogende vand,
for så kan jeg jo ikke bestille andet....Skifte ølbeholdere, koge vand,
hælde vand ud, skifte ølbeholdere, koge vand, hælde vand ud.......

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 17-07-05 17:53

On Sun, 17 Jul 2005 14:35:28 +0000, Kate wrote:

> Men er der ikke en mere permanent løsning end øl eller kogende vand

Asfalt.
--
MVH
osv...

Fra : Kate

Dato : 18-07-05 16:59

"Frank E. N. Stein" <flatus@mail.invalid> wrote in

> Asfalt.

Ja, okay, det er måske liiiige kedeligt nok.

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 18-07-05 21:07

On Mon, 18 Jul 2005 15:59:10 +0000, Kate wrote:

> Ja, okay, det er måske liiiige kedeligt nok.

Virkelig?
--
MVH
osv...

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 18-07-05 09:01

On Sun, 17 Jul 2005 16:06:44 +0200, Roberto Saldo <rs@yahoo.com>
wrote:
klip
>De skulle ikke kunne modstå Øl, så hvis du laver en lile beholder i
>niveau med jorden og fylder Øl i så drukner de sig selv.
>
>Mvh
> Roberto

Måske er de indremissionske her i nordjylland, for jeg har
forsøgt at tilbyde dem øl flere gange, og ikke een eneste tog
imod tilbuddet.
Og, ja, en sjat i bunden, og dåsen 1-2 cm over jordniveau
mvh Ebbe

Fra : Roberto Saldo

Dato : 18-07-05 09:14

Ebbe Hansen wrote:
> [...]
> imod tilbuddet.
> Og, ja, en sjat i bunden, og dåsen 1-2 cm over jordniveau

Hvilken slags?
Har du prøvet med Guldøl?

Mvh
Roberto

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 18-07-05 09:43

On Mon, 18 Jul 2005 10:13:38 +0200, Roberto Saldo <rs@yahoo.com>
wrote:
klip
>Hvilken slags?
>Har du prøvet med Guldøl?
>
>Mvh
> Roberto

Faxe fad, kan man sige nej til den, kan man sige nej til alt
mvh Ebbe

Fra : Inger Pedersen

Dato : 18-07-05 10:03

"Ebbe Hansen" <ebbeh@mail1.stofanet.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> imod tilbuddet.
> Og, ja, en sjat i bunden, og dåsen 1-2 cm over jordniveau

Prøv at hælde det ud i en flad skål, så skal de nok komme.
Men jeg kan se i min egen have, at der ikke er gået nær så mange i
ølfælderne, mens vejret var varmt og tørt.
Og jeg bruger den billigste discountøl til formålet.

Hilsen Inger

Fra : Benedikte Brisson

Dato : 17-07-05 16:00

"Kate" <km1111dljspamme@oliwer.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> med dem kan jeg så lægge gift ud, eller hvordan gør jeg? Jeg er jo ikke
> interesseret i at slå alt liv ihjel i min have, bare de ækle snegle!

Hej Kate,
Det _er_ svært at se forskel på dræbersnegle og de andre. Prøv at kigge
her:
http://www.havenyt.dk/skadedyr_og_plantesygdomme/37.html - eller google
efter dræbersnegl, hvis du vil se flere billeder. Og så er det vist nok
mest
effektivt at hakke dem over.

Venlig hilsen Dikte

Fra : Kate

Dato : 17-07-05 16:20

"Benedikte Brisson" <nixenbixen@invalid.dk> wrote in

> http://www.havenyt.dk/skadedyr_og_plantesygdomme/37.html

Jeps, det er dem jeg har set i min have idag, ingen tvivl om det. Nu
fik jeg så også læst lidt om kræene samtidig. Puha, jeg får da vidst
travlt med at udrydde dem kan jeg læse mig til. Nå, jeg må snøge t-
shirtærmerne op og komme i krig
Jeg har været nede i haven nogle gange for at se om der var flere, men
de kommer jo nok først frem når solen går væk og tusmørket sænker sig,
så jeg må ud senere i aften og kigge og myrde

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 17-07-05 17:51

On 17 Jul 2005 15:20:13 GMT, Kate <km1111dljspamme@oliwer.dk> wrote:

> [...]
>fik jeg så også læst lidt om kræene samtidig. Puha, jeg får da vidst
>travlt med at udrydde dem kan jeg læse mig til. Nå, jeg må snøge t-

Nu skal man jo heller ikke gøre det værre end det er ......

Jeg har massevis af snegle i haven her, både agersnegle, dem med hus,
kældersnegle og den Iberiske.

Hvis jeg vil kan jeg da fint finde massevis af planter de har gnavet i
og jeg kan også finde massevis af snegle rundt omkring.

Men det vil jeg ikke
Nogle ganske bestemte steder generer de, det er især oppe i
'planteskolen' hvor der selvfølgelig vandes hver dag - der stortrives
de, så der må jeg strø gift (Ferramol). Resten af haven, tjaa... der er
de ikke noget problem.

Sidst på sommeren kan jeg da godt få et flip og gå en tur med en
skarpsleben spade og hakke store fede snegle i to. Men det er nok lige
så meget for at have lidt at give mig til når jeg lige har 5 minutter.

Fra : Dan Andersen

Dato : 18-07-05 16:08

> [...]
> de kommer jo nok først frem når solen går væk og tusmørket sænker sig,
> så jeg må ud senere i aften og kigge og myrde

Prøv at klikke ind på min hjemmeside under "Hus og Have" - her er nogle
afprøvede metoer til problemet med dræbersnegle.
Mvh. Dan Andersen - www.dbamott.dk

Fra : Tomas Jensen

Dato : 17-07-05 16:03

Kate skrev:

> [...]
> med dem kan jeg så lægge gift ud, eller hvordan gør jeg? Jeg er jo ikke
> interesseret i at slå alt liv ihjel i min have, bare de ækle snegle!

prøv at læse dette:

http://www.havenyt.dk/skadedyr_og_plantesygdomme/37.html

Måske hjælp at hente der?

Mvh Tomas

Fra : Kate

Dato : 17-07-05 16:22

Tomas Jensen <hatofjern@jensen.tdcadsl.dk> wrote in

> prøv at læse dette:
>
> http://www.havenyt.dk/skadedyr_og_plantesygdomme/37.html
>
> Måske hjælp at hente der?

Yes, du og Benedikte har tænkt ens og jeg fik læst lektien. Har
svaret Benedikte.

Fra : Helle

Dato : 18-07-05 16:43

Jeg strør salt på dem, det er ret effektivt.

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 18-07-05 21:54

On Mon, 18 Jul 2005 17:43:11 +0200, "Helle" <jnkl@mail.dk> wrote:

>Jeg strør salt på dem, det er ret effektivt.

Det er en modbydelig måde for en snegl at dø på ....

Ok, snegle er nogle bæster som fortjener at dø, meeen - så hellere hakke
dem i to dele med en skarp spade, eller et rask lille klip med Felco'en,
som man jo alligevel altid har på sig når man går i haven

Fra : Kate

Dato : 19-07-05 17:13

Mads Lie Jensen <mads@gartneriet.dk> wrote in

> eller et rask lille klip med Felco'en,
> som man jo alligevel altid har på sig når man går i haven

Ikke jeg for jeg ved ikke hvad det er

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 19-07-05 18:08

http://www.felco.ch/ - sweitsisk kram