Gratis tømning af dødsbo?
Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 17-07-05 00:58

Findes der stadig firmaer der tømmer et dødsbo for rup og stub (mod at
beholde hvad de kan slæbe med sig?)

Hvad hvis man selv har taget hovedparten først (altså de umiddelbart
værdifulde ting?)
Hans

Fra : Svend Erik Bertelsen

Dato : 17-07-05 07:56

Hans Paulin (6310) skrev:

> Findes der stadig firmaer der tømmer et dødsbo for rup og stub (mod at
> beholde hvad de kan slæbe med sig?)

Om der lige findes nogen, der vil fjerne alt, også det absolutte
værdiløse, det tvivler jeg nu på. Så kunne man jo forestille sig,
at der ville være nogen, der misbrugte det at få ryddet gratis op.
Men helt sikker er jeg ikke.

> Hvad hvis man selv har taget hovedparten først (altså de umiddelbart
> værdifulde ting?)

Jeg har selv været med til at skulle rydde ud efter mine forældre.
Her tog vi selv, hvad der havde interesse for os.

Resten af indboet blev simpelt hen sat ud midt på gulvet i de forsk.
rum. D.v.s. sådan noget som tøj blev puttet i plastsække, mindre
genstande i papkasser, og ja, resten blev sat ud på gulvet. Så
kontaktede vi Kirkens Korshær, og to mænd kom og hentede det hele.
Alt vi ikke ønskede selv at beholde, blev fjernet ganske gratis.

Nu findes der jo flere organisationer, men jeg kan da i hvert fald
anbefale Kirkens Korshær. Kontakt en genbrugsbutik i dit område for
at høre yderligere:
http://tinyurl.com/e4nmt

--
Venlig hilsen
Svend Erik

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 17-07-05 09:44

Svend Erik Bertelsen skrev:

snip

> [...]
> kontaktede vi Kirkens Korshær, og to mænd kom og hentede det hele.
> Alt vi ikke ønskede selv at beholde, blev fjernet ganske gratis.

Fornemt!

Tusind tak for din hjælp!
Hans

Fra : Kate

Dato : 17-07-05 14:20

"Hans Paulin \(6310\)" <me@privacy.net> wrote in

> Findes der stadig firmaer der tømmer et dødsbo for rup og stub
> (mod at beholde hvad de kan slæbe med sig?)
>
> Hvad hvis man selv har taget hovedparten først (altså de
> umiddelbart værdifulde ting?)

Jeg kan supplere Svend Erik med at sige, at da min mormor døde sidste
år, tog vi naturligvis også de ting vi havde interesse i. Min mormor
havde ikke nogle meget værdifulde ting, men noget havde jo værdi for os

Vi kunne ikke få noget firma til at tømme huset gratis, det ville koste
omtrent 5-7000kr. Nu var vi så heldige at køber var helt totalt og
aldeles vild efter at overtage huset, så mod at de fik det en måned før
ville de selv tømme huset for de møbler de ikke ville beholde.

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 17-07-05 17:08

Kate skrev:

> [...]
> og aldeles vild efter at overtage huset, så mod at de fik det en
> måned før ville de selv tømme huset for de møbler de ikke ville

Dét er jo så osse en mulighed!
Hans