Plastik kort
Fra : Ukendt

Dato : 16-07-05 23:37

Hej

Jeg skal til USA og vil have et ekstra kort med. Jeg har Visa/DK og vil høre
hvad i anbefaler som kort nr. 2, Mastercard, Diners, American ekspres, eller
noget andet?

Peter

Fra : T. Liljeberg

Dato : 17-07-05 00:34

On Sun, 17 Jul 2005 00:36:47 +0200, "Popeye" <pop> wrote:

>Jeg skal til USA og vil have et ekstra kort med. Jeg har Visa/DK og vil høre
>hvad i anbefaler som kort nr. 2, Mastercard, Diners, American ekspres, eller
>noget andet?

MasterCard eller AmEx eller et andet Visa.

--
If the Apocalypse comes, beep me

Fra : Carl Dragert

Dato : 17-07-05 01:39

"Popeye" <pop> wrote in message
> [...]
> høre
> hvad i anbefaler som kort nr. 2, Mastercard, Diners, American ekspres,

Mastercard

Husk forskellen på et betalingskort (Visa) og et kreditkort (Mastercard)!
Med et Visa trækkes beløbet på din bankkonto med det samme - hvilket gør det
besværligere at afvise evt. misbrug.

Hilsen Carl

Fra : T. Liljeberg

Dato : 17-07-05 04:17

On Sun, 17 Jul 2005 02:39:19 +0200, "Carl Dragert"
<fornavn@efternavn.danmark> wrote:

>"Popeye" <pop> wrote in message

>Mastercard

Visa og MC er omtrent det samme i USA>

>Husk forskellen på et betalingskort (Visa)

Der er masser af VISA kreditkort. Det er specifikt Vias/Dankortet, der
er et betalingskort (debit card).

>og et kreditkort (Mastercard)!
>Med et Visa trækkes beløbet på din bankkonto med det samme - hvilket gør det
>besværligere at afvise evt. misbrug.

I amerikansk forbrugerbeskyttelseslovgivning er man af historiske
årsager også bedre beskyttet med et credit card istedet for check
eller debit card.

--
If the Apocalypse comes, beep me

Fra : Lars Bonnesen

Dato : 17-07-05 15:36

"Carl Dragert" <fornavn@efternavn.danmark> wrote in message

> [...]
> Med et Visa trækkes beløbet på din bankkonto med det samme - hvilket gør
> det besværligere at afvise evt. misbrug.

Jeg spurgte min bank for et par dage siden ang. betaling af vare over Nettet
med DK-kort kontra Eurocard. Netop fordi jeg regnede det for mere sikkert at
bruge Eurocard i stedet for DK-kort pga. bedre muligheder for afvisning. Men
banken sagde, at der i den forbindelse ikke er nogen forskel på DK-kort og
Eurocard, selvom jeg nu ikke er helt overbevist.

Vh, Lars.

Fra : Carl Dragert

Dato : 17-07-05 19:04

"Lars Bonnesen" <none@invalid> wrote in message

> [...]
> afvisning. Men banken sagde, at der i den forbindelse ikke er nogen
> forskel på DK-kort og Eurocard, selvom jeg nu ikke er helt overbevist.

Tænk to situationer

Dit Dankort/Visa er blevet misbrugt, der er hævet så mange penge på din
konto at terminen ikke kan betales - ja det skal nok falde på plads alt
sammen, men volder stadig en del besvær...

Dit Mastercard er misbrugt, du får en opkrævning på et beløb du ikke vil
vedkende dig, det skal du blot ringe til kortudsteder og fortælle.

Hvilken af de to vil du mindst havne i?

Der stod faktisk en lille artikel i Søndagsavisen - en mand havde spist for
300 kr. og blev samtidig opkrævet 30000 kr. i drikkepenge, som banken uden
at blinke overførte. (jeg kan ikke helt huske beløbene).

"Den som har pengene har magten"

Fra : Nicolai Lang

Dato : 17-07-05 19:42

On Sun, 17 Jul 2005 20:03:54 +0200, "Carl Dragert"
> [...]

>300 kr. og blev samtidig opkrævet 30000 kr. i drikkepenge, som banken uden
>at blinke overførte. (jeg kan ikke helt huske beløbene).

130 og 85.000 kr.

Men der står også at han skrev under - det skulle han ikke have gjort.

/Nicolai

--
http://nicolai.hjorth.com

Fra : Daniel Birch

Dato : 18-07-05 05:22

> Der stod faktisk en lille artikel i Søndagsavisen - en mand havde spist
> for 300 kr. og blev samtidig opkrævet 30000 kr. i drikkepenge, som banken
> uden at blinke overførte. (jeg kan ikke helt huske beløbene).

Øhh, ja. Tror du, der sidder én i banken og godkender hver eneste
korttransaktion? Det sker fuldautomatisk og elektronisk. Og store beløb
forekommer hele tiden, fx er der mange, der køber bil på deres Dankort...

mvh
Daniel

Fra : Carl Dragert

Dato : 18-07-05 11:41

"Daniel Birch" <danielbirch@hotmail.com> wrote in message

> Øhh, ja. Tror du, der sidder én i banken og godkender hver eneste
> korttransaktion? Det sker fuldautomatisk og elektronisk. Og store beløb
> forekommer hele tiden, fx er der mange, der køber bil på deres Dankort...

'

Nej selvfølgelig ikke - "uden at blinke" var grammatisk ukorrekte fyldord

Fra : Brian Skaarup

Dato : 17-07-05 22:04

Carl Dragert wrote:

> Mastercard
Helt enig
Jeg har netop været der i to uger og Visa og Master kan bruges overalt.
Amex er tilsyneladende ikke så udbredt længere....