Bedst til spil?
Fra : Palle Jensen

Dato : 16-07-05 14:37

Hvilket et af disse to kort er bedst til spil:

1) ATI RADEON X600 Pro, 256 MB RAM (TV Out)

2) Galaxy GForce 6600 GT PCX Zallmann edition

Og er ATI kortet i det hele taget noget værd?

--
Venlig hilsen / Regards
Palle Jensen

Fra : Sune Salminen

Dato : 16-07-05 15:32

Palle Jensen wrote:
> Hvilket et af disse to kort er bedst til spil:
>
> 1) ATI RADEON X600 Pro, 256 MB RAM (TV Out)
>
> 2) Galaxy GForce 6600 GT PCX Zallmann edition
>
> Og er ATI kortet i det hele taget noget værd?

Hvilken maskine skal det sidde i og hvilke spil spiller du?

-Sune

--
Nuke a gay vegan whale for christ!
My band: www.secondnature.dk

Fra : Palle Jensen

Dato : 16-07-05 16:06

On 16 jul 2005, Sune Salminen wrote in dk.edb.hardware.grafikkort:

> Hvilken maskine skal det sidde i og hvilke spil spiller du?

AMD Athlon 64 - 3700+ Processor, XP Home SP2.

Nyeste 3D spil.

--
Venlig hilsen / Regards
Palle Jensen

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 16-07-05 16:56

Palle Jensen <PHJensen@gmail.com> crashed Echelon writing

> 1) ATI RADEON X600 Pro, 256 MB RAM (TV Out)
>
> 2) Galaxy GForce 6600 GT PCX Zallmann edition

I min øjne kommer helt an på hvad du går efter. Max fps eller max quality?

Ved første øjekast og hvis man skal stole på fx. TomsHardware så er det
6600GT kortet som vinder. Men Toms test er som regel aldrig med AA og AF
kørende.

Før I tiden var ATi bedst med kort der osse kunne klare AA og AF, men hvor
konkurrent kortet fra Nvidia dykkede i fps.

Dog ved jeg ikke om det stadig er gældende.

--
Bjarke Andersen

Fra : Palle Jensen

Dato : 16-07-05 17:20

On 16 jul 2005, Bjarke Andersen wrote in
dk.edb.hardware.grafikkort:

> [...]
> AF, men hvor konkurrent kortet fra Nvidia dykkede i fps.
>
> Dog ved jeg ikke om det stadig er gældende.

Fair svar. Tak.

Hvordan ligger kortet generelt? Altså ATI. Er det et udemærket
grafikkort?

--
Venlig hilsen / Regards
Palle Jensen

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 16-07-05 17:31

> Hvordan ligger kortet generelt? Altså ATI. Er det et udemærket
> grafikkort?

Yearp, jeg er stadig stor fan af dem. De kommer ikke meget drivere så ofte
som Nvidia, men ofte nok. Fordel ved ATi er desuden end-user support. Hvis
du fx. mener der er et problem med driver, så kan du skrive direkte til ATi
og de kigger så på det.

Nvidia har kun support for producenter, så her ville du skulle enten håbe
på Nvidia opdagede problemet selv, ellers kontakte producenten af dit kort
som så skal sende det videre til Nvidia, hvis de da mener det er et
problem.

--
Bjarke Andersen

Fra : Palle Jensen

Dato : 16-07-05 18:07

> Yearp, jeg er stadig stor fan af dem.

Hvad med det konkrete kort?

--
Venlig hilsen / Regards
Palle Jensen

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 16-07-05 18:37

> Hvad med det konkrete kort?

Har du listet et konkret kort? Nu ved jeg ikke hvor du vil købe det fra men
ATi sælger ikke direkte kort i Europa men kun USA, vi må nøjes med folk som
anvender ATis GPU og design.

Men prøv evt at google efter reviews af det specifikke kort.

--
Bjarke Andersen

Fra : Palle Jensen

Dato : 16-07-05 21:13

> [...]

> det fra men ATi sælger ikke direkte kort i Europa men kun USA,
> vi må nøjes med folk som anvender ATis GPU og design.

OK. Jeg spørger fordi Fona har et tilbud på en PC, hvor dette kort
indgår:

http://home19.inet.tele.dk/phj/usenet/fonatilbud.jpg

Den eneste jeg er i tvivl om med den PC er grafikkortet. Håbede der
måske var nogle som kunne sige: "Det er et skidegodt grafikkort"
eller "Det er et dårligt kort!"

--
Venlig hilsen / Regards
Palle Jensen

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 16-07-05 21:33

> Den eneste jeg er i tvivl om med den PC er grafikkortet. Håbede der
> måske var nogle som kunne sige: "Det er et skidegodt grafikkort"
> eller "Det er et dårligt kort!"

Som du kan se ud fra tomshardware, så performer det ikke vildt godt i
nyeste spil.

--
Bjarke Andersen

Fra : Ukendt

Dato : 16-07-05 22:47

> [...]
>
> Den eneste jeg er i tvivl om med den PC er grafikkortet. Håbede der
> måske var nogle som kunne sige: "Det er et skidegodt grafikkort"

Nu ved jeg ikke lige hvad en AMD Athlon 64 - 3700+ svarre til sammenlignet
med en Intel.

Jeg har det her system.

Intel® Pentium 4® processor 550 med Hyper Threading 3.4 GHz, 800 MHz fsb, 1
mb L2 cache
Chipsæt i915P/ICH6R
Midi ATX formfactor
PCI Express
RAID
Green & Silent motherboard
1024 MB DDR RAM /400MHz /PC3200
250 GB HDD SATA 7200 RPM
ATI® Radeon X600Pro-4T 256 MB DDR PCI express, VIVO, DVI
LAN, firewire
WLAN 802.11g
DVD Drive
DVD Burner (double layer) incluted Software
+/- format
6-1 Cartreader.

Som du kan se har jeg sådan et kort og jeg syntes ikke det er godt nok til
de spil der er i dag.

Med dette her system scorer kortet kun 3194 point i 3dmarks 2003 og enormt
lidt i 3dmarks 2005 kun 1296 point.

Her er GForce kortet hurtiger, en ven har det i en 2 Ghz maskine og her
scorer det ca 5500 i 3dmark 2003, i 3dmark 2005 ved jeg ikke.

Jeg vil også gerne have et kort der kan øre alle spil flyende og har det her
i tankerne.

http://www.pc-netto.dk/templates/product.asp?productguid=EAX850XT%2DPE%2F2DHTV256&groupguid=12250

Det skulle sparke r...

Håber du kan bruge det til noget.

Kim Michael Larsen

kimila snabel a mail dot dk

Fra : Palle Jensen

Dato : 16-07-05 23:25

On 16 jul 2005, Kimila wrote in dk.edb.hardware.grafikkort:

> http://www.pc-netto.dk/templates/product.asp?productguid=EAX850XT
> %2DPE%2F2DHTV256&groupguid=12250
>
> Det skulle sparke r...
>
> Håber du kan bruge det til noget.

Jo tak. Det var noget i den stil!

Kortet du linker til koster jo også 4200... Pheeew... Så skal det sgu
også kunne lave pizza!

--
Venlig hilsen / Regards
Palle Jensen

Fra : Brian Lund

Dato : 17-07-05 02:04

> Hvilket et af disse to kort er bedst til spil:
>
> 1) ATI RADEON X600 Pro, 256 MB RAM (TV Out)

Så gå hellere efter et X700 Pro, det er vist væsentligt hurtigere :)

> 2) Galaxy GForce 6600 GT PCX Zallmann edition
>
> Og er ATI kortet i det hele taget noget værd?

X600 Pro? - Det er da sikkert udemærket, men det halter vist i en del nye
krævende 3d spil!

X700 Pro vs. GF 6600 GT er forskellen vist ikke så stor...

Brian

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 17-07-05 13:08

"Palle Jensen" <PHJensen@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Hvilket et af disse to kort er bedst til spil:
>
> 1) ATI RADEON X600 Pro, 256 MB RAM (TV Out)
>
> 2) Galaxy GForce 6600 GT PCX Zallmann edition
>
> Og er ATI kortet i det hele taget noget værd?

GF 6600 GT helt klart! X600 pro halter *meget* bagefter, så hvis du vil
spille nyere spil, vil jeg ikke anbefale det. Se selv de tydelige tal på:
http://graphics.tomshardware.com/graphic/20050524/index.html

mvh Frank