Ang. indvendige skillevægge
Fra : Jesper Jacobsen

Dato : 16-07-05 00:07

Hej.

Jeg har en idé med en ombygning jeg skal igang med her til næste år. Jeg har
en etage, hvor der kun er skillevægge sat op (1.salen), og så er det jeg kom
i tanker om, da jeg -- for mange år siden -- boede hjemme ved mine forældre,
havde de nogen skillevægge i gips, og det var jo stort set umuligt at sætte
en skrue i, der bare skulle holde en plakat, uden at den faldt ud igen. Ja
ok -- det er måske lidt groft ridset op, men noget i den retning følte jeg
det dengang. Nu er min idé så, at sætte en spånplade eller lignende inderst,
og så montere de gipsplader uden på denne. Er dette lovligt ?? Grunden er
selvfølgelig, at eventelle skruer har noget at bide i. Jeg ved godt der er
specielle plugs til gipsvægge, men de koster enten en formue, eller man skal
lave et stort plørehul, for at få dem i væggen så de kan holde noget.

Mvh

Jesper

Fra : Torben

Dato : 16-07-05 08:49

"Jesper Jacobsen" <jesper.jacobsen@NOSPAMpost.cybercity.dk> wrote in message
> [...]
skal
> lave et stort plørehul, for at få dem i væggen så de kan holde noget.

Spånplader det er en meget almindelig måde at gøre det på....

Mvh. Torben

Fra : Aksel

Dato : 16-07-05 15:40

"Jesper Jacobsen" <jesper.jacobsen@NOSPAMpost.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:42d84185$0$18646$14726298@news.sunsite.dk...
> [...]
> bide i. Jeg ved godt der er specielle plugs til gipsvægge, men de koster
> enten en formue, eller man skal lave et stort plørehul, for at få dem i

Du kan bruge fibergipsplader, de er meget stærkere enn de normale

Hilsen Aksel

Fra : fisherprice

Dato : 17-07-05 10:41

det var nok bedre med en x-finerplade fremfor en spånplade

http://www.kandu.dk/

Fra : Jesper Jacobsen

Dato : 17-07-05 13:24

"fisherprice" <fisherprice.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> det var nok bedre med en x-finerplade fremfor en spånplade

Ja det var det måske nok, men de koster jo væsentligt mere end spånplader,
og forskellen når man skruer en skrue i, er ikke den store. Selvfølgelig
holder x-fineren lidt bedre, men da det ikke er meget tunge ting der skal
sidde på væggene, vil jeg ikke bruge de ekstra penge på det.

Jesper

Fra : Torben

Dato : 18-07-05 11:18

"Jesper Jacobsen" <jesper.jacobsen@NOSPAMpost.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:42da4da9$0$18644$14726298@news.sunsite.dk...

> [...]
> holder x-fineren lidt bedre, men da det ikke er meget tunge ting der skal
> sidde på væggene, vil jeg ikke bruge de ekstra penge på det.

Som nævnt er spånpladen almindeligt brugt til dette formål i praksis....

Mvh. Torben