Java Script med log in
Fra : Cecilia

Dato : 15-07-05 14:59

Hejsa.
Jeg vil gerne have på min side så man skal logge in og kan
oprette, men jeg ved ikke hvordan jeg gør. Håber at nogle kan
forklare min trinvist hvordan jeg skal gøre

MVH
Cecilia

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 15-07-05 15:24

Cecilia skrev:

> Jeg vil gerne have på min side så man skal logge in

Erik Ginnerskov gennemgår en del forskellige muligheder for
adgangsbeskyttelse her:
<http://www.hjemmesideskolen.dk/scripts/pass.asp>

> og kan oprette,

Hvad skal man kunne oprette? Tænker du på at man skal kunne oprette sig
selv som bruger, eller er det allerede registrerede brugere der skal
kunne oprette noget?

Begge dele kræver en loginløsning baseret på serversidekode - typisk
asp, php eller asp.net.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Cecilia

Dato : 15-07-05 16:14

Jens GyldenkærneClausen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> [...]
> kunne oprette noget?
>
> Begge dele kræver en loginløsning baseret på serversidekode - typisk

Hej igen, jeg vil gerne så man kan oprette som bruger da jeg ikke kan
finde ud af allt det andet der.. Jeg har jo ikke en side som jer, men en
der er lavet hos webbyen, dog kan jeg lave så den hedder .dk

Men dejligt hvis du kan forklare mig hvordan..

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 15-07-05 16:21

Cecilia skrev:

> jeg vil gerne så man kan oprette som bruger da jeg ikke kan
> finde ud af allt det andet der..

Hvad mener du med "alt det andet der"? Hvad har du adgang til og hvad
har du brug for til din loginløsning?

> Jeg har jo ikke en side som jer, men en der er lavet hos webbyen,

Jeg kender ikke det store til webbyen, men jeg mener ikke at man har
mulighed for nogen form for serverbaseret kode. Det er nødvendigt hvis
du vil have mulighed for at oprette brugere via dine sider.

NB: Du må gerne klippe lidt i dine citater.
Se evt. <http://html.dk/nyhedsgrupper/usenet.asp> eller min signatur.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Cecilia

Dato : 15-07-05 16:40

> [...]
> du vil have mulighed for at oprette brugere via dine sider.
>
> NB: Du må gerne klippe lidt i dine citater.

Det jeg mener med alt det der, er at jeg ikke ved hvad php er, og kan
kun bruge html koder hvis de er lige til at sætte ind <

udleveret kodeord ? <<

med deres eget navn og password ? <<<

ponyencille@hotmail.com <<<<

http://www.ponyskolen.hestesider.dk , hvis du vil ind under det hvor jeg
skal bruge log in, skal man i forvejen logge ind, men det er ikke det
log in jeg ønsker da det er en ens kode for alle og brugerne ikke har et
brugernavn, men hvis du så vil logge derind er koden 0907 som den er ved
alle andre. <<<<<

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 15-07-05 16:58

Cecilia skrev:

> Det jeg mener med alt det der, er at jeg ikke ved hvad php er, og kan
> kun bruge html koder hvis de er lige til at sætte ind

Så må du vælge. Enten fortsætter du som nu (med fælles login så vidt jeg
kan forstå) eller også må du prøve at lære noget nyt - nemlig asp, php
eller asp.net. Man kan ikke opnå det du ønsker uden serversidekode.

Der findes tutorials til flere af sprogene:
<http://html.dk/tutorials/asp/>
<http://html.dk/tutorials/aspnet/>
<http://www.webcafe.dk/artikler/php/>

> Kunne jeg evt. skrive en mail de så skulle skrive til for at få
> udleveret kodeord ?

Det er en mulighed med javascriptbaseret login - men det kan hurtigt
blive noget rod hvis du skal gemme de samme sider mange steder. Se evt.
hjemmesideskolens afsnit om login med javascript.

> Har du evt. msn som du kan forklare mig oveR ?

Nej - jeg har ikke msn, og selv om jeg havde, ville jeg ikke forklare
noget gennem msn. Ved at holde debatten her i gruppen kan mange deltage
og mange få gavn af et eventuelt resultat.

> Hvad er citater ? <<<<<<

Ovenstående linje er et citat fra dit indlæg. På usenet markerer man
citater ved hjælp af tegnet ">". Antallet af ">"-tegn i starten af hver
linje markerer hvor langt tilbage man skal gå for at finde
kildeindlægget - linjer med ">>" i dette indlæg peger derfor tilbage på
mit indlæg fra 17.20. Gode usenetprogrammer kan bruge citatmarkeringen
til at farvelægge teksten, således at man let kan adskille ny tekst,
citater i første niveau, citater i andet niveau etc. Derfor er det en
dårlig ide når du indleder flere afsnit i dit indlæg med et antal
">"-tegn.

Korte og velvalgte citater gør det lettere at følge med i tråden, mens
lange citater bare gør det svært at finde frem til den nye tekst. Derfor
bør man klippe citaterne således at man ikke citerer mere end et par
linjer ad gangen. Teknikken er beskrevet i linket i min signatur - det
er de fire linjer der står til sidst i mine indlæg. Bemærk også at
signaturer næsten aldrig er relevante at citere.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Cecilia

Dato : 15-07-05 16:53

Jens skrev :

har du brug for til din loginløsning?

> Det jeg mener med alt det der er at jeg ikke ved hvad php det er, og
at jeg kun kan forholdsvis let html. <

> Jeg kender ikke det store til webbyen, men jeg mener ikke at man har
mulighed for nogen form for serverbaseret kode. Det er nødvendigt hvis
du vil have mulighed for at oprette brugere via dine sider.

hvor jeg så skulle sende et kodeord til dem ? <<

> NB. Du må gerne klippe lidt i dine citater

Andre spørgsmål fra mig ( Cecilia ):

> Spørgsmålet er så, hvordan gør jeg så folk kan logge ind med deres
password og brugernavn ? Og hvordan gør jeg så de ikke skal have det
samme men kan logge ind med forskellige password. <

> Har du evt. en MSN du kan forklare hvordan jeg gør ? Hvis du har er
min ponyencille@hotmail.com <

> Hvis det hjælper dig kan du se min hjemmeside der er
http://www.ponyskolen.hestesider.dk for at komme ind på selve den side
hvor der skal laves rigtigt log ind skal man gå ned i menuen hvor der
står log på ponyskolen så kommer der log in hvor man skal skrive 0907 i
en log in boks, fordi jeg ikke kan bruge den er at jeg vil have at mine
brugere har deres eget password med brugernavn. <