Skærme
Fijala 3554
Køb af fladskærm?
Fra : Jens

Dato : 15-07-05 13:54

Hej, jeg står og skal købe eb 19" flad skærm!
Den skal bruges til lidt spil af de nye slags.
Og til kontorbrug.

Mit buget ligger på omkring 3500kr

Jeg har set lidt på en ViewSonic VP191B.

Men vil engligt hellere have en grå ramme, men farven er sekundær.
Og så må den gerne være lidt 'pæn' dvs uden højtalere og en grim fod.

Er der nogel forslag?

mvh jens

Fra : Lasse Kjærsgaard

Dato : 15-07-05 21:24

> Er der nogel forslag?

Hejsa

Du kan evt. tage et kig på en LG Flatron L1930B. Den har jeg købt for
nyligt, og er meget tilfreds med den. Den er 19", grå kant og pæn fod som du
efterspørger
Jeg bruger den både til spil og surf osv, og syntes den klarer opgaven til
et 13 tal.
Jeg gav dengang 2600 kr hos www.bob.dk.

Kig på
http://www.lge.com/catalog/prodmodeldetail?actType=search&page=1&modelCatego
ryId=CTG1000499&categoryId=CTG1000496&parentId=CTG1000439&modelPrefix=400000
&globalCode=L1930BQ&globalSuffix=000000&unit=NOTHING&model=NOTHING

MVH
Lasse Kjærsgaard

Fra : Flemming Joensson

Dato : 20-07-05 10:05

"Jens" <jens56@FJERNhotmail.com> wrote in

> Jeg har set lidt på en ViewSonic VP191B.
>
> Men vil engligt hellere have en grå ramme, men farven er sekundær.

Hvad så med VP191s - den har sølvfarvet ramme og er ellers identisk med
VP191b.

Mvh.
Flemming

Fra : jens

Dato : 20-07-05 22:50

"> Hvad så med VP191s - den har sølvfarvet ramme og er ellers identisk med
> VP191b.
>
> Mvh.
> Flemming

Så vidt jeg kan se er VP 191s 16 Ms hvorimod den VP191b er 8 Ms
Desuden køre VP191b 700:1, VP 191s 600:1

Så helt identiske er de ikke, er der ellers nogen der har nogle bud eller er
det den bedste skærm til de penge?

Jens

Fra : K.

Dato : 21-07-05 14:12

"jens" <jens56@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> Desuden køre VP191b 700:1, VP 191s 600:1
>
> Så helt identiske er de ikke, er der ellers nogen der har nogle bud eller

VP191b er med Premium-MVA panel, i 8 ms versionen, og er absolut det bedste
valg.
Den eneste panel type der aldrig, selv under de mest krævende
omstændigheder,
har en respons tid der overskrider 16 ms.
16.7 mill. farver, 170 grader betragtningsvinkel.
Faktisk er den den skærm alle andre 19" bliver sammenlignet med i
øjeblikket.
Den har 'vundet' alle de test den har deltaget i, som jeg har set.
Jeg har iøvrigt selv en.

Fra : Flemming Joensson

Dato : 21-07-05 15:22

> [...]

> Så helt identiske er de ikke, er der ellers nogen der har nogle bud
> eller er det den bedste skærm til de penge?

Hvor ser du at de har forskellige specs? Generelt har Viewsonic en
sølvfarvet og en sort udgave af deres skærme. De er normalt identiske.

Grunden til at du har fundet forskellige specs på de to skærme kan være
fordi at du sammenligner den nyeste VP191b med en ældre VP191s.

Viewsonic er så "smarte" at de skifter indmaden i skærmene uden at skifte
modelbetegnelsen. Derfor kan man finde forskellige specifikationer for
samme model - og det er pænt træls når man gerne vil have en bestemt model
og tror man får den man læser om på deres hjemmeside, men i virkeligheden
kan risikere at få "forrige" model og dermed også en dårligere skærm.

Så mit råd er inden du bestiller at tjekke med forhandleren du køber hos og
få hans ord for at den skærm du får er den nye 8ms model.

Jeg har iøvrigt en VP201s som blev købt lige dengang de skiftede panel i
VP201'erne fra 25ms til 16ms - dengang fik jeg sælgers garanti inden jeg
bestilte på at jeg fik den nye model med 16ms. Alligevel sendte de mig en
25ms udgave - så ikke engang sælgerne ved altid hvad de sælger...
sørgerligt.

Den eneste måde jeg kunne undersøge hvilket panel der sad i skærmen var ved
at bede Viewsonic Danmark tjekke hvilket panel der sad i skærmen. Så hvis
du er i tvivl når du får din skærm om du nu også har fået den nye med 8ms
panel, så vil Viewsonic Danmark gerne tjekke det for dig. De skal bare
bruge serienummeret - desværre kan de ikke gøre det direkte, men ringer til
England/USA for at tjekke det - så det kan tage en dags tid eller to at få
svar.

Mvh.
Flemming

Fra : Niels Jacobsen

Dato : 21-07-05 18:37

Flemming Joensson wrote:
> [...]
> det direkte, men ringer til England/USA for at tjekke det - så det
> kan tage en dags tid eller to at få svar.

Eller man kan læse denne pressemeddelelse
http://www.flatpanels.dk/arkiv.php?archive=1120665115&subaction=list-archive&

M.v.h
Niels

Fra : Jens

Dato : 22-07-05 09:02

Hej tak for hjælpen.
Jeg vil forsøge at finde en ny 8 ms VP 191s.
Da det ser ud til at være den bedste skærm til prisen.

-Jens