Andet multimedie
bentjuul 3670
tegnepen...?
Fra : Jan Langholm

Dato : 03-06-01 14:50

Hej alle..

Jeg har en nobo som er kunstner og han ville gerne prøve at tegne med pen på
computeren.

Men hvilket mærke/model er bedst...
...ved i noget om det, jeg har hørt at der er stor forskel på kvaliteten. Det
skulle gerne være til "fintegning"

Jan Langholm
www.all4you.dk (dansk og engelsk freeware)
"De bedste ting i livet, er gratis"

Fra : Jesper Kollerup Jens~

Dato : 03-06-01 19:32

"Jan Langholm" <langholm@vejen-net.dk> wrote in message
> [...]
> pen på computeren.
>
> Men hvilket mærke/model er bedst
>
> Ved i noget om det, jeg har hørt at der er stor forskel på kvaliteten.

Jeg tror ikke der hersker nogen diskussion om at Wacom "Intuos" er det
bedste der findes. De bruges af professionelle grafikere verden over.

Jeg har ikke kigget priser for nylig, men en A5-størrelse koster omkring
2000,- plus moms. A4-udgaven (der i mine øjne er for stor - jeg har selv
én) koster omkring 3000-3200 plus moms. Man kan købe forskellige penne til
digitizeren, bl.a. airbrush, inkpen osv.

Til "fintegning" er A4 nok den bedste størrelse.

http://www.ergo-pen.dk forhandler Wacom Intuos.

--
Med venlig hilsen:
Jesper Kollerup Jensen

Fra : Jasper Norman

Dato : 04-06-01 00:56

Jan Langholm wrote:

> [...]
>
>Men hvilket mærke/model er bedst...
>..ved i noget om det, jeg har hørt at der er stor forskel på kvaliteten. Det

Ja det er helt klart Wacom der er det førende mærke. A5 størrelsen
koster dog ca. 25 - 2.700,- Hvis du vil gøre din nabo en tjeneste så lad
ham ikke købe en billigere model. man kan få dem ned til ca. 700,- incl
mus. Dette sæt har absolut intet at gøre med et grafisk redskab, og er i
bedste fald spildt hvis han bestemmer sig for at købe den "rigtige"
Wacom. .. en anden mere sandsynlig mulighed er, at han bliver skuffet
over resultaterne og helt dropper idéen. Noget helt andet er, at pennen
er meget sundere for håndledet en en alm. mus, så om ikke andet sparer
han sig for en "tidlig død" mht. museskade.

Mvh

Jasper

Fra : Jan Langholm

Dato : 06-06-01 17:19

Jeg siger mange tak for svarene, der lader til at være enighed om udvalget.

Jeg vil bringe resultatet videre.