Auto stikordsregister af HTML-sider - Find~
Fra : Alex B. P.

Dato : 15-07-05 08:10

Hej NG !

Findes der nogle muligheder for at lave en auto genereret liste / et
stikordsregister over alle de HTML-sider der er i et website (websted)

Jeg bruger FrontPage 2003, men kan kun finde automatisk indholdfortegnelse.

Jeg har fundet et godt 3rd party produkt til at bygge en JavaScript-baseret
søgefunktion, således man kan publishere siderne til en fil-share /
intranet hvor web-serveren IKKE p.t. kører med FrontPage extensions, CGI
eller andet dynamisk
- det virker fint, også off-line og på CD-ROM'er.

Se mere her: http://www.aleadsoft.com/search-engine-builder-pro/

Altså: findes der noget lignende, der kan bygge et stikordsregister (cue
list / index) over de sider der er i et websted ?

Mvh

/Alex

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 15-07-05 21:31

Alex B. P. wrote:
> Hej NG !
>
> Findes der nogle muligheder for at lave en auto genereret liste / et
> stikordsregister over alle de HTML-sider der er i et website (websted)

At etablere en sådan stikordsliste, som brugeren så skal kunne sidde og
gennemsøge efter noget bestemt er vist ikke nogen velkommen ide hos
flertallet af brugere.

Lad mig i stedet foreslå, at du etablerer en søgetjeneste, som kan vise
brugeren alle sider med et ønsket søgeord. En sådan tjeneste kan du etablere
hos www.freefind.com

Her kan du se, hvordan du opretter den nødvendige konto, hvordan du laver
søgefunktionen og hvordan du kan lave din egen resultatside (svarside fra
freefind.com med dit eget design):

http://hjemmesideskolen.dk/scripts/search.asp

Der findes andre tilsvarende tjenester på markedet, men jeg har valgt kun at
beskrive den, som jeg selv bruger.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/