Sharm El Sheik eller Hurghada ??
Fra : Glenn

Dato : 14-07-05 22:20

Hellloooo...... Are you finish ?? No.... Danish

Hej med alle jer rejselystne....

Vi (ingen børn) har lige fundet ud af her i varmen, at vi dælme vil afsted
sydpå når vores ferie starter i uge 32.

Ville blot høre om der er nogen af jer derude, der skule have nogen
erfaring
med overnævnte, positiv samt negativt ?

Da vi aldrig har prøvet Egypten før, kunne det jo være rart med lidt
input,
fra andre end rejseselskabernes "fine" kataloger.

Er dog en smule bange for at varmen er FOR grov dernede på dette tidspunkt
Puuhaaee.... Hvad siger i ??

Det der har fået mig til at kikke efter overnævnte er de flotte hotel
standarder, OG så er jeg en "vandhund", og med de koralrev de skriver om,
ja så har jeg allerede været ude at invistere i snorkeludstyr

Med sommer hilsener

Glenn

Fra : Mette

Dato : 15-07-05 08:44

> Ville blot høre om der er nogen af jer derude, der skule have nogen
> erfaring
> med overnævnte, positiv samt negativt ?

Vi har været i Hurghada to gange. Sidste sommer var vi to voksne afsted og
denne sommer havde vi også min 6årige datter med. Begge ture var en success.
Vi var afsted begge gange i slutningen af juni og lidt ind i juli og ja,
varmen _er_ heftig allerede der. Vi taler 35 graders varme i skyggen og
flere eftermiddage var så varme, at vi tog en siesta indenfor istedet for at
bevæge os ud. Men kan man lide varmen, så er det jo fedt
Første gang boede vi på Grand Resort, der er det smukkeste hotel, man kan
forestille sig. Alene poolområdet er helt utroligt. Stranden ligger på den
anden side af gaden, men det tager kun fem minutter og den er superlækker.
Dog er der ikke rigtigt snorklemuligheder, og derfor tog vi på en bådtur,
hvor vi snorklede i det mest utrolige vand
I år boede vi 16 km fra selve Hurghada på Melia Pharaoh, der ligeledes er et
meget lækkert hotel med eget koralrev. Det betyder så, at man for at bade
skal ud af en badebro, der der er sten og koralrester inde ved kysten. Men
her er der til gengæld også mulighed for at se smukke fisk selv på lavt
vand. Vi tog på udflugt til stranden Sharm el Naga, og også her var der
meget flotte snorkling-oplevelser!

Alt i alt vil jeg sige, at Hurghada tilbyder dejlige hoteller, dejlig varme
og lækkert vand, men selve byen er vitterligt ikke noget at råbe hurra for.
Det ligner Beirut pga. EKSTREMT byggerod fra de mange hoteller, der står
halvfærdige og selve downtown er rodet, beskidt og larmende.
Derfor vælger vi nok Sharm el Sheikh næste år, da det skulle være i langt
bedre stand. Også her er hotellerne af megen høj standard og vandet er lige
så lækkert med fisk osv.

God tur!! Jeg ville ønske det var mig

Fra : Stig Nielsen

Dato : 15-07-05 10:19

"Glenn" <Glenn@_GÆT-SELV_Smorawski.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> standarder, OG så er jeg en "vandhund", og med de koralrev de skriver om,
> ja så har jeg allerede været ude at invistere i snorkeludstyr

Hej Glenn

Du kommer ikke til at fryse !

Har været i Sharm to gange og skal du have hotel med koralrev, så skal du
væk fra Naama Bay.
Selve byen hvor alt foregår har nemlig kun sandstrand.

Sidste gang boede vi på Hotel Mexicana, (Atlantis Rejser) der ligger ude
hvor kragerne vender, men det gør ikke spor.
Taxa og Pickups er billige, til gengæld har de deres egen strand med eget
koralrev, hvortil der kører gratis Shuttle Bus.
Turen dertil tager 5 minutter.
Hotellet er det billigste som Atlantis tilbyder men det er super i orden.

Når du er væk fra byen får du også hele det russiske og italienske cirkus
lidt på afstand og det kan godt være meget rart.

Tager I til Sharm, så husk også at tage ind til den "gamle" by, her er
væsentligt mere fredeligt end inde i Naama Bay, som er en turistfælde.

Skal du på den helt store snorkeltur, så tag til Ras Mohammed på udflugt.
Her kan du få den fede fornemmelse af at glide ud "kanten" hvor der det ene
øjeblik er 1 meter dybt og og en halv meter længere fremme er der 800 meter.
Det giver et sug i maven !
Og fiskene - DAMN de er store !

Har aldrig været i Hurghada, men fra alle der har været der, har jeg kun
hørt at Sharm el Shiehk er det bedste !

Stig

Fra : Ole

Dato : 15-07-05 10:59

> [...]
>

> Hej med alle jer rejselystne....
>
> Vi (ingen børn) har lige fundet ud af her i varmen, at vi dælme vil afsted

God tur. I kommer til at svede ... meget !!

> Ville blot høre om der er nogen af jer derude, der skule have nogen
> erfaring
> med overnævnte, positiv samt negativt ?

Generelt godt, men de handlende er MEGET ihærdige for at prakke en et eller
andet på. Dette kan nemt blive irriterende i længden.

> [...]
> fra andre end rejseselskabernes "fine" kataloger.
>
> Er dog en smule bange for at varmen er FOR grov dernede på dette tidspunkt

Jeg ville nok hellere vente et par måneder, så temperaturen kommer under
"hvor er nærmeste vandhul"

> Det der har fået mig til at kikke efter overnævnte er de flotte hotel
> standarder, OG så er jeg en "vandhund", og med de koralrev de skriver om,
> ja så har jeg allerede været ude at invistere i snorkeludstyr

Det skulle efter sigende være ret flot under vandet.

Fra : Peter Cardow

Dato : 15-07-05 18:33

Hejsa Glenn

Jaa.. som de andre også fortæller er det første valg, altså om det skal være
Hurghada eller Sharm let !!! SHARM

Varmen !
Der er meget varmt dernede, vi undgår altid Juli-September idet de lokale
selv fra-
råder det... kom igen i Oktober som de siger, når vi er der i Maj-Juni... og
det gør vi

pt. har vi været i Sharm El Sheikh 7 uger, på 2½ år og vi vender frygtelig
tilbage !
I Naama Bay er chance for at blive "hustlet" meget lille.... modsat Hurghada
hvor alle
vil have dine penge... selvfølgelig er der ting man skal være opmærksom på i
Egypten
men når man får lidt tip er der ingen problemer... kun glæde og det er det
ferie går ud på...
positive oplevelser til lands eller vand`s... eller tager jeg fejl ?

Hvis i vælger et hotel i midten af Naama Bay - får du både strand-dyk om en
masse
muligheder for dagture til forskellige rev. Jeg både fridykker og
fotograferer så du
kan evt. se mere om vores oplevelser med Egypten på nedenstående link:

http://www.cardow.dk/egypten.htm

Hvis i eller andre har spørgsmål til Sharm El Sheik er i alle velkommende
til at skrive !

Rigtig varm sommer til alle

Peter Cardow

Fra : Glenn

Dato : 18-07-05 21:10

> [...]
>
> http://www.cardow.dk/egypten.htm
>
> Hvis i eller andre har spørgsmål til Sharm El Sheik er i alle velkommende

Hej Peter !

Tak for dine svar også....

Det var da nogen utrolige lækre billeder du der har "fanget"
Lige sådan noget jeg går og drømmer om at se under havets overflade

Mvh. Glenn

Fra : Glenn

Dato : 19-07-05 22:33

ow" <petercardowSPAM@tdcspace.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa Glenn
>

> Hvis i eller andre har spørgsmål til Sharm El Sheik er i alle velkommende
> [...]

Hej Peter !

Så er rejsen bestilt !!

Ville så lige høre Sharm "eksperten" om nogle gode steder dernede..... ikke
kun vand :)

Hvad og hvor, skal vi mere opleve mad. udflugter osv.

Og kan man lege scootere dernede, for vi kan godt lide at tage en tur selv
ud omkring, gider bare ikke køre i bil, hellere ikke caprio

Fortæl...Fortæl....

Glenn

P.s. Vi har kun en uge dernede .

Fra : Peter Cardow

Dato : 21-07-05 20:38

Hej Glenn

Dejligt at høre at i valgt Sharm... det bliver fedt !! og det bliver HEDT
!!!
men det ved du jo men vedr. ture skal du nok igen forbi vores site og
se nærmere her...
http://www.cardow.dk/udflugter.htm
det er jo smag og behag hvad man er til af udflugter, men turen til
Skt. Katarina klosteret og hvis i er meget "hooked" på oplevelser i varmen
så er ture som "Super Safari" ture til Abu Galum kombineret med The Blue
Hole
et hit. Men husk varmen !!! rigeligt med vand og kasket eller beduin
tørklæde er
rigtig godt.
En tur på quad i ørkenen er super hvis man er til kubik & kultur... det
enormt
bjergtagende at opleve sandet og bjergene på den måde !

Scooter:
Jeg kan egentlig kun sige det med disse ord - "Lad være" !!! læs tråden i
denne NG
om "bilkørsel i Egypten" det er ikke en joke, jeg har været der, oplevet det
og kan
ikke fraråde det kraftigt nok.
Tag en taxi og husk at aftale prisen inde, vel at mærke prisen i Pund !
altså Egyptiske
Pund !! Le de ynder at bruge uvidenheds tricket....
"jamen vi aftalte jo i Pund=UK"

Varm hilsen

Peter Cardow
(Spørger man ikke får man ikke noget at vide !)

Fra : Glenn

Dato : 18-07-05 21:07

Hej med jer alle...

Jeg takker for jeres reply...

Men ryger vi afsted, ja så bliver det desværre i uge 32 (August) og så må
vi
jo se om vi kan holde varmen ud, eller at hele ugen foregår
inde på hotellet med klimaanlæget kørende i døgndrift. Det håber jeg
dælme
ikke

For afsted skal vi...... Har dog også tænkt lidt på Alanya, MEN der er jo
ikke de store snorkel muligheder, og ja varmen er sikkert næsten
ligsådan på dette tidspunkt

Mvh. Glenn