Andet multimedie
bentjuul 3670
fopskrift på fremstilling af ico fil
Fra : Stonefox

Dato : 14-07-05 20:48

Hvordan laver jeg mit egen hjemmeside-ico fil

Hvor stor skal den være ?

Hvilket program bruger jeg til at convertere den med ?
Med venlig hilsen

S. Mik.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 14-07-05 21:09

Stonefox skrev:

>Hvordan laver jeg mit egen hjemmeside-ico fil

Se http://html.dk/artikler/00002/, hvis du mener det, der kan
vises i adresselinjen i stedet for standardikonet.
--
Knud

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 14-07-05 22:29

Knud Gert Ellentoft wrote:

> Se http://html.dk/artikler/00002/, hvis du mener det, der kan
> vises i adresselinjen i stedet for standardikonet.

Jeg vil lige tilføje at det er værd at overveje at lave flere udgaver
af billedet og gemme det i samme ikonfil. Så kan browserne bruge det på
16x16 pixels og hvis der lægges et link til siden på skrivebordet, kan
det blive vist i bedre kvalitet.
--
Toke Eskildsen - http://ekot.dk/

Fra : Thorkild Dalsgaard

Dato : 15-07-05 18:45

"Stonefox" skrev
> Hvordan laver jeg mit egen hjemmeside-ico fil
> Hvor stor skal den være ?
> Hvilket program bruger jeg til at convertere den med ?

Gratis-Programmet IrfanView kan gemme et billede som en windows .ico fil.
www.irfanview.com

Hvis du vil have et 16x16 icon, så kan du resize billedet til 16x16 før du
gemmer som icon.

Mvh
Thorkild Dalsgaard