Udluftning af forbremse på Peugeot trekker
Fra : Asger Kjeldsen

Dato : 14-07-05 19:59

Jeg har prøvet alle mulige hundekunster for at lufte bremsen ud, men kan
ikke få tryk på systemet. Håndtaget pumper tryk på afgangen. Videre tryk på
slangen ned til bremsecylinder er ok. Bremsecylinder kan luftes ud normalt,
men jeg kan ikke få tryk på. At pumpe med håndtaget opbygger tilsyneladende
ikke tryk! -og hvad gør jeg så? Kan nogen give mig et tip eller en
henvisning til en vejledning, ville jeg blive glad -igen!!!!!!!!!!

Fra : Henning Lund

Dato : 14-07-05 20:49

Asger Kjeldsen skrev:

> [...]
> håndtaget opbygger tilsyneladende ikke tryk! -og hvad gør jeg så? Kan
> nogen give mig et tip eller en henvisning til en vejledning, ville

Hvorfor skulle du lufte bremsen ud, knækket slange eller?
Jeg skal lige vide det for at kunne hjælpe.
Når du trykker klingen i bund og løsner udluftningsskruen, kommer der
væske ud i en stråle så?

Henning Lund
icq 18805021 - mail: hl@lite.dk
http://sitecenter.dk/freespace hvor vi bla. har lidt til salg

Fra : Asger Kjeldsen

Dato : 15-07-05 09:58

Hej Henning

For at skifte bremseklodser, blev calipheren desværre skilt ad.

Når klingen er i bund, løsner jeg udluftningsskruen, hvorefter bremsevædsken
står ud i en lille "stråle". Det pibler nærmere Der er hul igennem.
Jeg har hældt ca 0,75 Ltr vædske igennem systemet, uden at få modtryk på
håndtaget. Jeg kan heller ikke pumpe tryk
på, som ved en bilbremse.

Hilsen
Asger K.

Fra : Henning Lund

Dato : 15-07-05 10:29

Asger Kjeldsen skrev:

> Hej Henning
>
> For at skifte bremseklodser, blev calipheren desværre skilt ad.

Æv da ;o(

> Når klingen er i bund, løsner jeg udluftningsskruen, hvorefter
> bremsevædsken står ud i en lille "stråle". Det pibler nærmere Der er
> hul igennem.

Og du husker at spænde udluftningsskruen inden du slipper klingen?

> Jeg har hældt ca 0,75 Ltr vædske igennem systemet, uden at få modtryk
> på håndtaget. Jeg kan heller ikke pumpe tryk
> på, som ved en bilbremse.

Kan du se om den er tæt nede ved stemplet som trykker på klodsen, den
væsker ikke lidt der? Hvis ikke så er det fordi der stadig er luft et
eller andet sted, det kan drille meget da den ikke pumper ret meget oppe
i grebet.

Fra : Hekto

Dato : 15-07-05 11:58

In article <42d77a70$0$31761$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>,
asger.k@pc.dk says...

> [...]
> Jeg har hældt ca 0,75 Ltr vædske igennem systemet, uden at få modtryk på
> håndtaget. Jeg kan heller ikke pumpe tryk

Fyld evt. systemet 'baglæns' med en eengangssprøjte.

Eller:

Pump hurtigt en masse gange på grebet, hold det inde, løsn skruen og
stram straks igen.
Gentag til der kommer tryk på.

Lad den stå natten over med en stram elastik eller en strip på grepet,
presset godt i bund. Det presser luftboblerne sammen, og de stiger til
vejrs og op i beholderen.
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650

Fra : Ukendt

Dato : 25-07-05 17:13

Hej
Det kan nogen gange være en fidus at sætte en klar sprinkler slange på
udluftningsskruen
slangen skal med skruen åben lede vædsken tilbage i beholderen
Mens man pumper, fyldes efter så der hele tiden er vædske i beholderen,
indtil der ikke er bobler i den klare slange..
Det er noget jeg har brugt til biler, som ikke vil smide det sidste luft ud
med alm udluftning..
mvh
Preben
!