Erstatning for Radeon 9800 Pro?
Fra : Frank Nørvig

Dato : 14-07-05 19:39

Hejsa,

Mit Radeon 9800 Pro grafikkort er lige gået i stykker - blæseren er
stået af, og det betyder at jeg lige nu kun kan bruge det til 2D :( Jeg
syntes at jeg har haft en del problemer med den blæser, og har måtte
have fat i den en del gange fordi den ikke ville køre rundt, men nu har
den så endelig givet helt op. Det er pga. støv, men ikke i voldsomme
mængder - selvom min PC har kørt i over 2 år, ligger der kun 2 små
nullermænd i bunden og intet løst støv. Og blæseren var heller ikke
voldsomt "bestøvet".

Derfor tror jeg at jeg vil prøve et andet kort nu, selvom jeg var godt
tilfreds med kortets performance. Jeg spiller en del GTA3 og HalfLife2,
men vil ikke give en bondegård for et nyt kort.

Hvad skal jeg lede efter? Jeg overvejer at prøve et GForce 6600, men er
det bedre eller dårligere end Radeon 9800 ?

Mvh Frank

Fra : Gubs

Dato : 14-07-05 20:11

"Frank Nørvig" <spam@noervig.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvad skal jeg lede efter? Jeg overvejer at prøve et GForce 6600, men er
> det bedre eller dårligere end Radeon 9800 ?

Kan du ikke nøjes med at skifte blæseren på kortet, og de penge du sparer
ved det, kunne du bruge til noget koldt og køligt i denne hede

Gubs

Fra : Hans

Dato : 14-07-05 20:34

Frank Nørvig wrote:

> Hvad skal jeg lede efter? Jeg overvejer at prøve et GForce 6600, men
> er det bedre eller dårligere end Radeon 9800 ?

Sæt denne køler på dit ATI og du er oppe og køre igen:

Du skal op på et GeForce 6600GT før du får noget hurtigere end dit 9800 Pro.

Hans

Fra : Frank Nørvig

Dato : 14-07-05 21:20

> Sæt denne køler på dit ATI og du er oppe og køre igen:

Idéen er god nok, hvis ikke det var for 2 ting:

1. Kortet har sandsynligvis taget skade af ikke at være kølet ned, så en
ny køler vil nok være spild af tid/penge.

2. Jeg er udstyret med 10 tommelfingre som aldrig nogensinde får
monteret en ny køler på grafikkortet... Får sandsynligvis heller aldrig
den defekte køler af uden at ødelægge både køler, kort, tommelfingre og
alt elektronisk i 10 meters radius.

Mvh Frank

Fra : Sune Salminen

Dato : 14-07-05 22:14

Frank Nørvig wrote:

> [...]
> aldrig den defekte køler af uden at ødelægge både køler, kort,
> tommelfingre og alt elektronisk i 10 meters radius.

lol

Så giv kortet til mig

-Sune

--
Nuke a gay vegan whale for christ!
My band: www.secondnature.dk

Fra : Stig Mogensen

Dato : 16-07-05 12:07

Frank Nørvig wrote:

> [...]
> monteret en ny køler på grafikkortet... Får sandsynligvis heller aldrig
> den defekte køler af uden at ødelægge både køler, kort, tommelfingre og

Med fare for at være OT, vil du så sælge det?. Hvis prisen er rimelig,
fusker jeg da gerne min Zalman heatpipe køler over på, for at se om den
spiller.

/Stig

Fra : Brian Lund

Dato : 15-07-05 13:35

> Sæt denne køler på dit ATI og du er oppe og køre igen:

> Du skal op på et GeForce 6600GT før du får noget hurtigere end dit 9800
Pro.

Jeg har smidt et lånt 6600GT i min maskine istedet for mit normale 9500 Pro,
i battlefield 2 synes jeg faktisk ikke at jeg kan mærke nogen forskel! (Jeg
kan hverken hæve opløsning eller kvalitet uden at det begynder at køre
dårligt, så meget for "Nvidia, the way it is meant to be played")!

Til gengæld kan jeg tydeligt mærke forskel i GTA San Andreas!
Min fætter har et 9800 Pro som han netop har købt for ~900 kr, og
Battlefield 2 kører skide godt ifht min maskine med et 6600 GT...

Så pointen må være at det er meget afhængigt af hvilket spil der er tale
om - Jeg tror faktisk jeg ville vælge et 9800 Pro (pga. BF2) fremfor et 6600
GT, som også er nogen hundrede kr dyrere...
Hvis pengene var der ville jeg selvfølgelig vælge noget betydeligt bedre end
begge dele;
X800 XL/GF 6800 GT eller sådan noget!

Min masksine:
A7N8X-X med en XP-M @ 166*12,5 (2083 MHz, ~2800+)
768 MB DDR RAM som kører synkront med FSB

Min fætters maskine:
P4 3,2 GHz med 1 GB PC2700 RAM

Brian

Fra : Allan Riise

Dato : 15-07-05 15:31

"Brian Lund" <geronimo@-FORKERT-mobilixnet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>

> Min masksine:
> A7N8X-X med en XP-M @ 166*12,5 (2083 MHz, ~2800+)
> 768 MB DDR RAM som kører synkront med FSB

Og netop forskellen på maskinerne, især rammen og CPU hastigheden er grunden
til at du ikke får så meget ud af at sætte 6600GT kortet i.
Du ville heller ikke få specielt bedre spil oplevelse med et X800...

--
Allan Riise

Fra : Brian Lund

Dato : 15-07-05 17:47

> [...]
> til at du ikke får så meget ud af at sætte 6600GT kortet i.
> Du ville heller ikke få specielt bedre spil oplevelse med et X800...

Fra et 9500 Pro ikke?... Jeg kan snart ikke andet end at grine!
Jeg har haft et 9700 Pro i maskinen og jeg mærkede tydeligt forskel i alle
de spil jeg spillede den gang (og da havde jeg en 2200+), og det er da sjovt
at det giver en kæmpe forskel i alle mine andre spil bortset fra BF2, så min
konklusion er stadigt at et 6600 GT simpelthen bare ikke dur til BF2!
(Med den nyeste driver, måske med en anden?)

Læg mærke til at P4en faktisk kun har PC2700 RAM... Hvis jeg havde bedre CPU
køling kunne jeg da godt forsøge at overclocke den det sidste lille stykke
til 3200+ niveau, men jeg tror ikke på at det kommer til at gøre nogen
forskel...

Brian