Bedste børneopsparing????
Fra : Henrik \(Silkeborg\)

Dato : 14-07-05 16:02

Hej, vi er blevet forældre for ca en måned siden,
og nu vil vi lave en børneopsparing.

Så her er spørgsmålet, hvilken bank har den bedste rete
på en børneopsparingskonte?

P.S. Vi har to børn i forvejen, og de har en opsparing i Jyske bank,
men det er jo ikke sikkert at de har den bedste rente.

Og skulle der være noget i vejen for at flytte børnenes konti
hvis vi finder en bank med en bedre rente???
(Den er "låst" til de er 21 år gamle.)

Mvh Henrik

Fra : janbyrgesen@hotmail.~

Dato : 24-07-05 10:12

Henrik (Silkeborg) skrev:
> [...]
>
> Og skulle der være noget i vejen for at flytte børnenes konti
> hvis vi finder en bank med en bedre rente???

Renter kan jo forhandles, så snak med Jyske Bank om det. Nu er renten
jo lav for tiden så det er jo trods alt begrænset hvor meget krudt I
gider bruge på en enkelt børneopsparing...max rente er nok 2% så en
herregård bliver det jo ikke til lige med det samme...

Fra : Henrik \(Silkeborg\)

Dato : 24-07-05 12:04

[...]

3.75% er max pt.

Henrik

Fra : Michael Köhl

Dato : 06-08-05 14:46

Det du bør gøre er at købe Jyske Bank aktier for børneopsparingen. Du kan
købe 100 stk. Jyske Bank aktier kurtagefrit såfremt at du har en konto i
banken.
Det gjorde jeg for min datter for snart et år siden og det har givet omkring
60% i kursstigning. Naturligvis er aktier ikke noget som passer sig selv,
men der er ikke for tiden noget som samfundsøkonomisk tyder på en afmatning
i aktiekurserne. Jeg ved at man i forum på euroinvestor.dk analysere sig
halvt ihjel for at finde ud af om en aktie stiger eller falder eller ej.
Til det kan jeg kun sige. Sålænge at nogen vil købe, stiger aktien. Og mange
vil købe i øjeblikket.

Fra : Jonas Kofod

Dato : 06-08-05 22:01

"Michael Köhl" <michaelkohl@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> halvt ihjel for at finde ud af om en aktie stiger eller falder eller ej.
> Til det kan jeg kun sige. Sålænge at nogen vil købe, stiger aktien. Og

I sidste ende handler det det jo ikke om "spekulationer" og hvem der vil
købe. Over længere tid handler det om hvor vidt aktieselskabet tjener penge
eller ej. Det gør bankerne så længe det går godt i samfundet og de ellers er
drevet fornuftigt - uagtet spekulationer og interesse.

Mht. til Jyske Bank og de andre store (gebyr) banker, Nordea og Danske kan
der henvises til artikel fra Berlingske Business i dag hvor forskellen i
afkast over 21 år mellem at have sin børneopsparing i en af disse tre banker
og så de "små banker" var på hele 40 %. Vel at mærke således at de store
banker haltede 40 % bagefter.
Men ikke desto mindre en god grund til at netop købe aktier i banken (og
ikke "handle" sine bankforretninger der).
Hvis jeg skulle finde en god børneopsparing (i den gode gamle "have en
bankbog" ´sk forstand, ville jeg kigge i den artikel).

Fra : Michael Köhl

Dato : 07-08-05 13:37

Jeg har endnu ikke læst pågældende artikel, men vil blot nævne at da
datteren blev født for 4 år siden kiggede jeg mybanker.dk igennem og fandt
at Langaa Sparekasse havde landets højste rente på hele 6%
Pengene blev derefter placeret der, indtil jeg som sagt for et år siden fik
nok af den lave rente.
Idag er kr.12000 i indbetaling blevet til kr.20.500,- i samlet opsparing.

Selv forventer jeg at aktiekurserne fortsætter opaf de næste 3-5 måneder med
sikkerhed. Og de næste 9-12 måneder med sansynlighed.