gennemført skurkagtigt privat support
Fra : Per Corell

Dato : 14-07-05 15:41

Hi

Jeg ved godt at jeg blot kan blokkere addressen men gennem længere tid
har jeg, som har en xxx@Privat.dk mail addresse , igen og igen fået
disse ireterende mails fra "Privat" administrator "Privat support"
osv. altsammen noget der skal ligne noget der har med min @Privat.dk
addresse at gøre.
Jeg er blevet exkluderet og hvis det ikke var meningen bedes jeg
ontakte "Privat.support" eller "Privat.admin" eller en af de andre 20
"Privat et eller andet" ---- jeg har 20 gange "succesfully updated my
password" og hvis dette er en fejl bedes jeg læse det vedhæftede osv.
osv.

Sjovt nok er der jo aldrig sket noget men jeg har aldrig heller svaret
eller reageret ----- men efterhånden, og det er derfor jeg ikke bare
blokkerer addresserne ---- så er denne spam maskine snart så
udspekuleret at man givet som uvidende ville falde næsegrus i et dybt
hul ,hvis man lige havde oprettet en "xx@privat.dk " addresse.

Det jeg vil spørge om i gruppen her er, om nogle ved hvad der sker,
hvis man svarer eller læser vedhæftede ?

P.C.

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 14-07-05 16:14

Per Corell <per.corell@privat.dk> writes:
>Det jeg vil spørge om i gruppen her er, om nogle ved hvad der sker,
>hvis man svarer eller læser vedhæftede ?

Det vedhæftede er sikkert bare en virus, trojansk hest eller
lignende. Hvad den så kan, er et godt spørgsmål, men at stjæle
brugerens passwords og kreditkortnumre er efterhånden klassisk.

Mvh.
   Klaus.

Fra : Per Corell

Dato : 14-07-05 22:41

klausellegaard@msn.com (Klaus Ellegaard) wrote in message news:<slrnddd0a0.r4d.klausellegaard@postednews.klen.dk>...

Snip

men at stjæle
> brugerens passwords og kreditkortnumre er efterhånden klassisk.
>
> Mvh.
>    Klaus.

Ja --- ved at sende en mail der siger at der er gjort flere forsøg på
at bruge koden ,hvorfor man bedes "opdatere" sin konto ; og nogle
lægger ikke mærke til, at kopi siden dennegang spørger efter koder man
ellers aldrig behøver opgive, jovist dem kender jeg også --- sjovt nok
fik jeg den første ,lige efter at have tilmeldt mig st amerikansk
betalings kort , her kom efter en dag en mail fra en addresse der
_næsten_ lignede bankens og bortset fra at man lige skulle opgive
koder der ellers var totalt uvæsntlige og som man jo aldrig opgiver,
så var mailen fuldstændigt ens med den jeg tidligere udfyldte for at
få kontoen. ----- Næø efterhånden tror jeg at det er vildt overdrevet
med "tapning af konto numre " osv. næ --- folk hopper sikkert lige i
en hoax ,hvid man sender 100000 fake mails ud "rammer" man nok nogle
naive sjæle der faktisk har en konto og tror der er noget ivejen,
hvorefter de kviterrer med at "opdatere" deres konto.
P.C.

Fra : Alex Holst

Dato : 14-07-05 21:25

Per Corell wrote:
> [...]
> har jeg, som har en xxx@Privat.dk mail addresse , igen og igen fået
> disse ireterende mails fra "Privat" administrator "Privat support"

Det er orme eller phishing forsøg. Slet dem blot. Hvis du vil vide mere:

   http://sikkerhed-faq.dk/hjemme_pc#virus

   http://sikkerhed-faq.dk/angreb/soceng

OSS/FAQ for dk.edb.sikkerhed: http://sikkerhed-faq.dk

Fra : Peter Kruse

Dato : 15-07-05 11:04

"Alex Holst" <a@mongers.org> wrote in message

Hej,

> http://sikkerhed-faq.dk/hjemme_pc#virus

Ikke fordi det har den store betydning men ovenstående link henviser til
"Hvad er en orm", som ikke findes når linket følges.

I det afsnit findes en beskrivelse af spyware, som jeg mener bør justeres.
Det er ikke alt spyware der gør opmærksom på sit forhavende i EULA'en.

Venligst
Peter Kruse
http://www.csis.dk

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 15-07-05 11:18

Peter Kruse wrote:
> I det afsnit findes en beskrivelse af spyware, som jeg mener bør justeres.

...Installationen af spyware står _næsten_ altid i
licensbetingelserne...

> Det er ikke alt spyware der gør opmærksom på sit forhavende i EULA'en.

Ja.

Fra : Peter Kruse

Dato : 15-07-05 11:33

"Christian E. Lysel" <sunsite.dk@spindelnet.dk> wrote in message

Hej,

>...Installationen af spyware står _næsten_ altid i
>licensbetingelserne...

Oh ja. sådan. Tænk, at jeg overså den ikke ubetydelige indskudte sætning.

Venligst
Peter

Fra : Alex Holst

Dato : 15-07-05 19:58

Peter Kruse wrote:
> Ikke fordi det har den store betydning men ovenstående link henviser til
> "Hvad er en orm", som ikke findes når linket følges.

Pinligt. Det bliver fixet. Tak.

OSS/FAQ for dk.edb.sikkerhed: http://sikkerhed-faq.dk

Fra : Per Corell

Dato : 16-07-05 00:37

Vældigt tak for al responsen, jeg har da også kigget en smule på
sikkerheden indtil jeg fik dårlig samvittighed , men jeg kan så
heldigvis overlade det til den yngre generation of iflg. den skulle
min computer være rimeligt opdateret.

Der er jo ligesom flere "lag" i dette , jeg går jo mere op i at de
applikationer jeg bruger fungerer, det jeg tegner og udvikler er i
forvejen noget jeg frit og kvit deler på webbet, ----- men jeg gider
jo ligesom ikke dele min processor kraft med andre jeg gider ikke
rigtigt lægge lager til diverse web tjenester der jo kunne bruge dele
af min harddisk når jeg ellers er på webbet osv. Alligevel er der vist
efterhånden grund til at læse op på rutinerne ,tak for link og
almindelig høflighed ---- Eh hvorfor bruger nogle ÆØÅ og andre ikke ?

P.C.

Fra : Kasper Dupont

Dato : 16-07-05 10:23

Per Corell wrote:

> Eh hvorfor bruger nogle ÆØÅ og andre ikke ?

http://sikkerhed-faq.dk/indledning#dk_tegn

Note to self: Don't try to allocate 256000 pages
with GFP_KERNEL on x86.