Hækkeklipper
Fra : Wagner

Dato : 14-07-05 15:03

Jeg vil investere i en hækkeklipper med benzinmotor.
Har I nogen gode bud på et godt mærke?
Evt. på tilbud hvor?
vh
Wagner

Fra : edob

Dato : 14-07-05 19:13

> Jeg vil investere i en hækkeklipper med benzinmotor.

Hvis den skal anvendes i et almindeligt villakvarter synes jeg du skal tænke
dig om en ekstra gang. De er enormt støjende - jeg synes ikke man kan byde
sine naboer sådan en larm. Hvis det er ude på landet, er sagen jo en anden.

P.S.: I Tyskland er haveredskaber til brug i villakvarterer med
benzinmotorer forbudt p.g.a. støjen !

Venlig hilsen, Frank.

Fra : Henning Lund

Dato : 14-07-05 20:52

edob skrev:

> [...]
> skal tænke dig om en ekstra gang. De er enormt støjende - jeg synes
> ikke man kan byde sine naboer sådan en larm. Hvis det er ude på

Hmmmmm lyder så bekendt her i den ferietid, folk kigger også gnavent på
mig når jeg slår boldbaner i villakvarterer kl 7 om morgenen med en 110
HK brølende uhyre.

Henning Lund
icq 18805021 - mail: hl@lite.dk
http://sitecenter.dk/freespace hvor vi bla. har lidt til salg

Fra : Torben

Dato : 14-07-05 20:56

"edob" <frankhanTAKE-THIS-AWAY@mail.dk> wrote in message

> [...]
anden.

> P.S.: I Tyskland er haveredskaber til brug i villakvarterer med

Jeg er ikke helt enig, jeg kan klippe meget hæk på en halv time med min
Stihl - der larmer voldsomt, personligt vil jeg hellere have en halv times
larm end en halv dags "halv" larm, endvidere har jeg ikke forfærdelig meget
lyst eller fritid til at klippe hæk

Mvh. Torben - der har klippet mange ledninger over før i tiden...

Fra : Ukendt

Dato : 14-07-05 23:04

"Wagner" <@> wrote in news:42d670ac$0$90330$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> Jeg vil investere i en hækkeklipper med benzinmotor.
> Har I nogen gode bud på et godt mærke?
> Evt. på tilbud hvor?
> vh
> Wagner

Jeg købte en Texas i Bilka for ca. 2 mdr. siden med 60 cm sværd og ca 20
mm's klippebredde til 1000 kr, nedsat fra 1500. Den klipper fint, men du
skal være opmærksom på vægten ved benzin(øm overkrop). Hvis motoren er 2-
takter skal du desuden regne med at den kræver vedligeholdelse, hvad en
eldreven ikke gør.
Medmindre du har en stor have bør du nok købe en elklipper. De virker når
man trykker på knappen, at ledningen så driller det.......

VH
/Bluch

Fra : Calle.

Dato : 15-07-05 14:43

/Bluch wrote:
> Medmindre du har en stor have bør du nok købe en elklipper. De virker
> når man trykker på knappen, at ledningen så driller det.......

det gør en benzindrevet også, ellers har den været for billig
--
Calle.