Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
Disable standardblæser på Aopen Aeolus GF6~
Fra : KB

Dato : 14-07-05 12:57

Hej NG

Jeg skal have sat en Zalman VF700-CU grafikkort køler på mit nye Geforce
6800 GT AGP fra Aopen. Det kan også sagtens lade sig gøre, men grafikkortet
vil ikke starte op når standardblæseren ikke er sat til kortet.

Hvad gør jeg for at omgå dette problem?

Mvh
Kenneth
Odense

Fra : Sune Salminen

Dato : 14-07-05 13:48

KB wrote:
> [...]
> Geforce 6800 GT AGP fra Aopen. Det kan også sagtens lade sig gøre,
> men grafikkortet vil ikke starte op når standardblæseren ikke er sat

Arrgh! Jeg har lige monteret sådan en på mit Leadtek 6800GT i forgårs,
hvor er jeg glad for at jeg ikke rendte ind i det problem.

> Hvad gør jeg for at omgå dette problem?

Bare en idé, du kan måske omgå det ved at stoppe en passende modstand
ned i stikket til den originale blæser.
Zalmans blæser trækker jo strøm direkte fra PSU'en og skal ikke bruge
stikket.

Jeg vil foreslå dig at spørge om det i dk.teknik.elektronik.

-Sune

--
Nuke a gay vegan whale for christ!
My band: www.secondnature.dk

Fra : Hans

Dato : 14-07-05 14:55

Sune Salminen wrote:

> Bare en idé, du kan måske omgå det ved at stoppe en passende modstand
> ned i stikket til den originale blæser.
> Zalmans blæser trækker jo strøm direkte fra PSU'en og skal ikke bruge
> stikket.

Så nemt er det ikke. Grafikkortet aflæser blæserens omdrejninger og reagerer
helt korrekt, da blæseren i princippet ikke kører. Der må findes et værktøj
til nVidiakort ligesom ATI-Tool, som kan frakoble alarmen til blæseren,
eller tillade manglende blæser.

Hans

Fra : Sune Salminen

Dato : 14-07-05 15:15

Hans wrote:

> Så nemt er det ikke. Grafikkortet aflæser blæserens omdrejninger og
> reagerer helt korrekt, da blæseren i princippet ikke kører.

Det er klart. Jeg tænkte ikke på det fordi mit eget 6800 GT ikke har den
funktion.

Der må
> findes et værktøj til nVidiakort ligesom ATI-Tool, som kan frakoble
> alarmen til blæseren, eller tillade manglende blæser.

Det gør der helt sikkert....men hvordan skal man installere det hvis man
ikke kan starte maskinen.

Hmm, ja..man kunne selvfølgelig bare koble den originale blæser til.

-Sune

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 14-07-05 14:28

"KB" <kboye@bjoernemosenFJERN_DETTE.dk> crashed Echelon writing

> Hvad gør jeg for at omgå dette problem?

Muligvis (bemærk muligvis) kan en bios opdatering af kortet hjælpe hvis der
findes nogen derude.

--
Bjarke Andersen