Gasfyr defekt.
Fra : Jfo

Dato : 14-07-05 11:36

Mit fyr er defekt. Tror det er selve brænderen.

Fyret hedder 'Kløckner EKS-GVS'. Selve brænderen hedder '810 Electrosit S2'
Fyret er 15 år gammelt.

Jeg har fået to tilbud:
-Skift af brænderen 4500,- inkl. arbejdsløn.
-Skifte af hele fyret 40-50.000

Fordelen ved at skifte hele fyret skulle være at så sparer jeg gas, samt at
så er hele fyret nyt.

-Jeg synes at 40-50.000 er vanvittigt dyrt. Kan man hente sådan et billigere
i Sverige eller Tyskland?
-Kan man hente brænderen i udlanden og få den sat i her hjemme?
-Hvad bør jeg gøre?

Fra : kimtiede@gmail.com

Dato : 14-07-05 12:59

Jfo wrote:
> [...]
> i Sverige eller Tyskland?
> -Kan man hente brænderen i udlanden og få den sat i her hjemme?

Jeg synes også at det er en heftig pris for et nyt fyr. Vi fik gjort det
hele for omkring 40k og det var en udskiftning fra olie fyr til nyt gas
fyr. Jeg mener at fyret kostede omkring de 30-33k.

/Kim

Fra : Thomas \(6100\)

Dato : 14-07-05 12:43

"Jfo" <fossadun@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> [...]
billigere
> i Sverige eller Tyskland?
> -Kan man hente brænderen i udlanden og få den sat i her hjemme?

Hej,

vi havde samme problem, med et Völund, fyret var vel ca. 20 år.

Vi skiftede fyret ud og det har nok været en af de bedste investeringer, vi
har gjort.

Jeg mener, at vi gav ca. 32-35.000 kr. inkl. udv. temp. føler.

Kik evt. på http://www.vvshitlisten.dk/ for aktuelle tilbud.

mvh

Thomas

Fra : .\(5750\)giller

Dato : 14-07-05 16:25

> [...]
> billigere
> i Sverige eller Tyskland?
> -Kan man hente brænderen i udlanden og få den sat i her hjemme?

vi fik et baxi fyr og kedel da det gamle gav op, 37.500,- incl alt oxo
rengøring og bortskaffelse af det gamle, hvid det tilfældigvis er midtfyn
kan jeg anbefale vvs'eren
--
Hilsen Gilbert