Tjekkiet...
Fra : S@ndman

Dato : 14-07-05 06:12

Hejsa,

Hvis man skal 2 dage til Tjekkiet skal man så have koruna med
eller kan euro bruges som betalingsmiddel..??

/Jimmy

Fra : Jørn Vind

Dato : 14-07-05 07:07

Hej
vi har været i Prag nogle gange.
Vi har aldrig haft koruna med hjemmefra, det er simpelthen for dyrt at få
vekslet i DK.
Der findes et hav af vekselboder dernede, og de tager både mod danske kroner
og Euro. Men se dig for hvor du veksler, der er voldsom forskel på
kurserne - og finder du et sted hvor kursen er vanvittig god ( i din favør )
så skal du forhøre dig om der er et vekselgebyr, som de måske lige har glemt
at skilte med.

Men ellers - let og smertefri valutaveksling.

God tur - jeg tror I vil nyde opholdet.

Mvh

Jørn Vind

Fra : Michael

Dato : 14-07-05 11:16

Jørn Vind wrote:
> [...]
> at skilte med.
>
> Men ellers - let og smertefri valutaveksling.

Hvis man skal veksle kontanter, så gør det i bankerne og ikke i
veksleboderne. Du får en meget bedre kurs og et evt. gebyr er mere
gennemskueligt.

/michael

Fra : Lars Holst

Dato : 14-07-05 12:14

"Jørn Vind" <joernvind@tdcadsl.dk> said in

> [...]
> måske lige har glemt at skilte med.
>
> Men ellers - let og smertefri valutaveksling.

Min svigerfamilie bor i Tjekkiet og derfor kommer vi der ganske ofte.

Bankernes og valutabodernes gebyr for valutaveksling foregår lidt
anderledes i Tjekkiet end i Danmark.

De tager en procentdel af det vekslede beløb i gebyr.

Derfor hvis du er på studenterbudget dernede så veksl bare i Tjekkiet men
alt over et rimeligt beløb Ca. 1500,- Dkr. kan bedst svare sig at veksle
i DK.

Forex boderne er klart at foretrække.

--
Lars Holst

Fra : lhs

Dato : 14-07-05 07:49

Hej
Min erfaring er hæveautomat, selv når du regner de 30 kr. med du betaler i
gebyr pr. transaktion på et visakort får man en rigtig god kurs hvis du
hæver max beløb (8000 kurona). Så er problemet bare hvordan får man brugt
8000 k på to dage

Lars HS

Fra : S@ndman

Dato : 14-07-05 09:02

"lhs" <shane(fjern)@get2net.dk> wrote in message
> [...]
> gebyr pr. transaktion på et visakort får man en rigtig god kurs hvis du
> hæver max beløb (8000 kurona). Så er problemet bare hvordan får man brugt

Tak for jeres svar

Mit Visakort er dog blevet væk og jeg når ikke at få et i mellemtiden, får
dog et
mastercard med men får først koden efter vi har forladt Prag

Jimmy

Fra : Kbh.s amt

Dato : 14-07-05 19:21

Har været i Prag utallige gange.
Hæver altid et passende beløb i automat. Billigste og altid til dagskursen.
Betaler ikke gebyr herfor.
Som uerfaren, prøvet både vekselboder og banker. For dyrt, alt for dyrt.
Da du åbenbart ikke har et plastikkort, så benyt Forex i DK.
God tur.
V.h.
P.s. prøv at finde dette sted www.npivovar.cz/index.php?page=en lille
mikrobryggeri med god mad, se deres menu.
Stedet kan findes via: www.dk.map24.com/

Fra : Lars Holst

Dato : 15-07-05 11:16

"Kbh.s amt" <kyndby2003@yahoo.dk> said in

> [...]
> P.s. prøv at finde dette sted www.npivovar.cz/index.php?page=en
> lille mikrobryggeri med god mad, se deres menu.

De fleste banker kræver gebyr for at hæve i udenlandske automater.

Forex er det rigtige sted at veksle.

--
Lars Holst