ensom i venedig?
Fra : allu

Dato : 13-07-05 22:07

Hej, jeg har i første omgang opgivet usa, men jeg ved at det bliver langt
billligere til efteråret, og da tager jeg afsted, men i sommer har jeg så
overvejet venedig eller milano i stedet, og nu kommer det sjove.

Jeg er single, og ved godt at venedig er byen for kærestepar, men vil man
komme til at føle sig ensom i venedig, når man er alene afsted.

knuz fra allu

Fra : Holst

Dato : 14-07-05 07:26

allu wrote:

> [...]
>
> Jeg er single, og ved godt at venedig er byen for kærestepar, men vil man
> komme til at føle sig ensom i venedig, når man er alene afsted.

Har du rejst alene tidligere?

Jeg synes, at man som enlig rejsende tit kommer til at føle sig ensom.
Man har ikke nogen af dele oplevelserne med. Selvfølgelig kan man opsøge
fællesskabet ved for eksempel at bo på vandrerhjem, hvor man nemmere
møder andre. Da jeg i sin tid rejste rundt i Australien, var man aldrig
rigtig ensom, for man mødte jo ustandselig nye mennesker på de
forskellige hostels. Det var jo dejligt, men samtidig var man jo stadig
ensom på en måde, for ens "venner" blev skiftet ud, når man rejste videre.

Jeg var i Rom for nylig, og det var da en ensom oplevelse, når man
trasker alene rundt og ser de forskellige seværdigheder. Men det er jo
et spørgsmål, hvad du selv lægger i denne ensomhed. Gnaver denne
ensomhed i dit sind hver eneste gang du ser et kærestepar på gaden i
Venedig, så er det måske ikke den rejseform, du skal vælge.

Men Venedig skulle vist være et dejligt sted, har jeg hørt. Kunne godt
tænke mig at komme derned engang ved lejlighed, men på den anden side er
der jo utallige steder, jeg gerne vil hen

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 27-07-05 05:14

"Holst" <newsjul05@shelter.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

Jeg var i Venedig i onsdags.

Venedig er et stort marked for gøglere og handlende. Den skiller sig ikke
meget ud fra andre steder hvor der er mange turister.

Hvis jeg var dig ville jeg vente med at tage til Venedig til du har fundet
en pige og så tage dertil.

Der er ikke meget ved at betale 100 Euro for at sejle rundt i en gondol
alene.

--
Per, Esbjerg