MÅL
Fra : IPS

Dato : 13-07-05 10:50

Hvordan er det nu man kommer frem til kw.
En grund der er fx. 29 m bred og 44 m lang hvad er det i kw.

Men hvis den skråner ind til mindre mål og siger det bredeste sted 29m og
det smalleste sted 22m.
Længde siden er 44m men skråner ind til 22m ????

Nogen kvikke hoveder der kan det ????

Hilsen IPS

begin 666 Ingrid Stub.vcf
M0D5'24XZ5D-!4D0-"E9%4E-)3TXZ,BXQ#0I..E-T=6([26YG<FED#0I&3CI)
M;F=R:60@4W1U8@T*14U!24P[4%)%1CM)3E1%4DY%5#IS='5B0'1D8V%D<VPN
E9&L-"E)%5CHR,# U,#<Q,U0P.30Y,SE:#0I%3D0Z5D-!4D0-"@``
`
end

Fra : Max

Dato : 13-07-05 11:13

Hej IPS

> En grund der er fx. 29 m bred og 44 m lang hvad er det i kw.

29*44=1276 m2

> Men hvis den skråner ind til mindre mål og siger det bredeste sted 29m og
> det smalleste sted 22m.
> Længde siden er 44m men skråner ind til 22m ????

747 m2

Mvh Max

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 13-07-05 12:01

"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote in message
> Hej IPS

> 29*44=1276 m2

> 747 m2

Har du et progarm til det ?
Jeg kunne godt tænke mig det til min hestefold og mark.

--
mvh / regards Cruise music: http://yee-haw.dk
Christian

Fra : IPS

Dato : 13-07-05 12:22

hvordan fandt du frem til 747 m2, det vil jeg meget gerne vide ))

Hilsen IPS

Fra : Max

Dato : 13-07-05 12:28

Hej IPS

> hvordan fandt du frem til 747 m2, det vil jeg meget gerne vide ))

Jeg tegnede en firkant med sidelængderne 29, 22, 22 og 44 meter
i AutoCad og bad om arealet.

Mvh Max

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 13-07-05 15:39

On Wed, 13 Jul 2005 13:28:19 +0200, "Max"
> [...]

>Hej IPS

>og

>Jeg tegnede en firkant med sidelængderne 29, 22, 22 og 44 meter

Hvis ikke jeg husker forkert, trækker man enlinie på skrå, så der
bliver 2 trekanter. Og arealet af en trekant er ikke så svær at
regne ud.
mvh Ebbe

Fra : Calle.

Dato : 13-07-05 23:00

Ebbe Hansen wrote:
> [...]
skulle du så ikke have haft 2 på 44 og en på 22?

--
Calle.

Fra : Max

Dato : 14-07-05 07:27

Hej Calle

> skulle du så ikke have haft 2 på 44 og en på 22?

Jo, sikkert, men "Lngde siden er 44 m men skråner ind til 22 m" har
forvirret mig. Så jeg har bedt om en beskrivelse jeg kan forstå :)

Mvh Max

Fra : Jens G

Dato : 13-07-05 12:10

On Wed, 13 Jul 2005 11:49:39 +0200, "IPS" <kattemor@mail.dk> wrote:

>Hvordan er det nu man kommer frem til kw.
>En grund der er fx. 29 m bred og 44 m lang hvad er det i kw.

Kilo watt?
Det er ikke nemt, uden først at lave en mellemregning til pærer.

Undskyld
--
Jens G
IP telefoni med www.musimi.dk - slet ikke så svært

Fra : Morten Winkler Jørge~

Dato : 13-07-05 12:26

> Kilo watt?

Forkortelsen for kilo watt er kW og ikke kw, så det kan ikke være det
der menes

Også undskyld herfra....

Fra : Jens G

Dato : 13-07-05 13:53

On Wed, 13 Jul 2005 13:26:01 +0200, Morten Winkler Jørgensen
<bruger@ikke.email> wrote:

>Forkortelsen for kilo watt er kW og ikke kw, så det kan ikke være det
>der menes

Nå ja,- det er da også rigtigt. Så er det nok slet ikke pærer der skal
bruges i mellemregningen. Med mindre der var en stavefejl.

Fra : Bjarne K

Dato : 13-07-05 13:14

"IPS" <kattemor@mail.dk> wrote in message
> [...]
og
> det smalleste sted 22m.
> Længde siden er 44m men skråner ind til 22m ????

Jeg ved ikke hvor præcist det er, men jeg har selv brugt home.dk. Find
et hus i nabolaget der er til salg. Vælg kort/skyline. Følg vejledningen
for install af terraexplorer. Flyv over til dit eget hus og så vælg
Measurements > measure area. Og tegn så det område om man vil måle. Husk
at zoom'e ind først.

Så kan man også lige holde øje med hvad hunder laver, eller om
mælkemanden er på besøg

Med venlig hilsen

Bjarne K.

Fra : IPS

Dato : 13-07-05 14:43

Har du et link ???

Fra : Max

Dato : 13-07-05 15:06

Hej IPS

> Har du et link ???

Mon ikke det er www.home.dk :)

Og det ville være rare hvis du skrev under det du svarede på.

Mvh Max

Fra : Preben Bohn

Dato : 13-07-05 16:59

IPS wrote:
> [...]
> det smalleste sted 22m.
> Længde siden er 44m men skråner ind til 22m ????

Der er nogle der allerede har svaret (forkert?), men så vidt jeg kan se
mangler der nogle informationer om hvordan kanterne "skråner"; det kan
jo i princippet ske på et vilkårligt antal måder, og vinklerne vil vel
betyde forskellige arealer (går jeg ud fra, uden dog at have regnet på
det).

Men hvis du i stedet giver målene på de to trekanter du kan dele din
firkant op i, så vil det være nemt at give dig tallet.

Med venlig hilsen Preben

Fra : IPS

Dato : 13-07-05 19:45

Hejsa
Det er jo det der er lidt svært, i den ene ende er den 29 m i den anden ca.
24m begge langsider er ca. 44 m lang, men jeg ved slutresultatet gerne
skulle være 1024 .
Hilsen IPS

Fra : Max

Dato : 13-07-05 20:11

Hej IPS

> Det er jo det der er lidt svært, i den ene ende er den 29 m i den anden
ca.
> 24m begge langsider er ca. 44 m lang, men jeg ved slutresultatet gerne
> skulle være 1024 .

Det lyder ikke som de første mål du opgav, kan du prøve at opgive
målene på de fire sider

A B

D C

Altså side AB, BC, CD og DA

Mvh Max

Fra : Anita

Dato : 13-07-05 23:35

IPS wrote:
> [...]
> Det er jo det der er lidt svært, i den ene ende er den 29 m i den
> anden ca. 24m begge langsider er ca. 44 m lang, men jeg ved

Jeg antager at din grund er formet som et trapez.

Her kan du selv prøve at indtaste dine mål:
http://www.matematikbogen.dk/download/areal_trapez.xls

Hvis jeg indtaster:
h=40
a=29
b=24
bliver arealet 1060 m2

Det der driller er at du har siden, men ikke højden. Højden kan dog
udregnes, men det kræver lidt mere viden om grundens facon. Det er jo ikke
sikkert den er formet helt som et trapez.

Venligst Anita

Fra : Preben Bohn

Dato : 14-07-05 07:47

IPS wrote:
> [...]
> 24m begge langsider er ca. 44 m lang, men jeg ved slutresultatet gerne

Hvis du ved hvad slutresultater skal være, er der vel ingen grund til at
beregne det?

Som sagt så mangler der mindst én information for at kunne beregne det;
det kan være en diagonal eller en vinkel eller at to af siderne er
parallelle (ved ikke lige om de kan være det).

Med venlig hilsen Preben

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 15-07-05 01:22

IPS wrote:
> Hejsa
> Det er jo det der er lidt svært, i den ene ende er den 29 m i den
> anden ca. 24m begge langsider er ca. 44 m lang, men jeg ved
> slutresultatet gerne skulle være 1024 .

Hvis man kan gå ud fra, at vinklerne i den ene ende af gundens korte sider
mod de to lange sider er lige store, så er det bare den gennemsnitlige
bredde gange længden:

26½ × 44 = 1166 m²

Er vinlerne ikke lige store, skal vi have vinkler eller diagonalmål oplyst.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Calle.

Dato : 13-07-05 22:57

IPS wrote:
> Hvordan er det nu man kommer frem til kw.
> En grund der er fx. 29 m bred og 44 m lang hvad er det i kw.

kw er en elektrisk måle enhed, du mener vel m2

--
Calle.

Fra : Allan

Dato : 14-07-05 21:56

> [...]
> det smalleste sted 22m.
> Længde siden er 44m men skråner ind til 22m ????

Umiddelbar vil jeg sige at udregningen er

((29 + 22):2) x 44 = 1122 m2

Mvh
Allan