Andet multimedie
bentjuul 3670
Contact sheet
Fra : Lars Thomsen Nielsen

Dato : 13-07-05 08:46

Jeg leder efter et program, der helt automatisk kan lave et
contact sheet over udvalgte billeder. Jeg ønsker at programmet
selv finder ud af hvor mange rækker og kolonner der skal til
udfra et stående eller liggende A4 ark.

Jeg bruger pt. Irfanview, men vil gerne have en mere automatisk
udgave idet jeg ofte anvender denne funktion og jeg næsten altid
skal ind og rette på opsætningen.

Lars Thomsen Nielsen

Fra : Gubs

Dato : 13-07-05 11:14

"Lars Thomsen Nielsen" <lars@EraseThisflexcom.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg bruger pt. Irfanview, men vil gerne have en mere automatisk
> udgave idet jeg ofte anvender denne funktion og jeg næsten altid

Du kan prøve at kigge her, så er muligheden for at du finder noget lidt
stører
http://makeashorterlink.com/?E3F012C6B

Gubs

Fra : Lars Thomsen Nielsen

Dato : 13-07-05 14:32

> Du kan prøve at kigge her, så er muligheden for at du finder
noget lidt
> stører
> http://makeashorterlink.com/?E3F012C6B

Jeg prøver så vidt muligt altid at søge på nettet inden jeg
stiller spørgsmål i NG. Dog har jeg ikke fundet gode programmer
til emnet og din Googlehenvisning bringer mig ikke umiddelbart
nærmere.

Jeg søger nogen der kender et konkret og godt program til at lave
contact sheets med.

Lars

Fra : Pico

Dato : 13-07-05 23:47

Lars Thomsen Nielsen wrote:

> [...]
> nærmere.
>
> Jeg søger nogen der kender et konkret og godt program til at lave

Hvad med PhotoShop, gå ind i Filer, Automatisere, Kontaktark og du har
muligheden for at vælge hvor mange billeder der skal være på det.
Selvfølgelig er PS ikke gratis, men jeg mener de fleste betalings
billedbehandlingsprogrammer har muligheden.
Pico

Fra : Lars Thomsen Nielsen

Dato : 16-07-05 08:56

> [...]
> Selvfølgelig er PS ikke gratis, men jeg mener de fleste betalings
> billedbehandlingsprogrammer har muligheden.

Jeg bruger PSP9 og det har så vidt jeg kan se ikke muligheden

Lars

Fra : emj

Dato : 16-07-05 23:51

Lars Thomsen Nielsen skrev:

>Jeg bruger PSP9 og det har så vidt jeg kan se ikke muligheden

Du kan da vælge "file/browse" og derefter vælge print.
Det giver dig samme kontaktark, som PS tilbyder.

Noget andet er, at man slet ikke har brug for den feature, hvis man
bruger winXP, hvorfra man kan udskrive et indeksark eller kontaktark
direkte fra stifinder.
Hilsen emj