rejseforbud ??!!!
Fra : tina hedeman

Dato : 13-07-05 07:56

hej med jer
det kan irriterre mig meget alt det rejse forbud rundt omkring hør lige her.
der sprang bomber i london nu her, og få år tilbage busser i spanien , og en
nu her i tyrkiet.
Det der undre mig er at der ikke er rejst rejse forbud til disse lande er
det fordi de er eu lande, ikke tyrkiet endnu.eller er det fordi det er
europa?
Jeg skal til bali i foråret og der er stadig rejse forbud men helt ærligt
hvor længe skal et land leve med det?
Jeg synes det er helt hen i vejret. Det er også farligt at køre i bil osv.
hvad synes i om det.
hilsen tina

Fra : Lars Kyndi Laursen

Dato : 13-07-05 12:22

"tina hedeman" <th@daf-grenaa.dk> enriched usenet with:

> [...]
> ærligt hvor længe skal et land leve med det?
> Jeg synes det er helt hen i vejret. Det er også farligt at køre i bil

Nu er der ikke nogen, der forbyder dig at rejse til Bali.
Udenrigsministeriet (UM) fraråder folk at rejse til Indonesien.

UM's anbefalinger om forskellige lande er baseret på en samlet vurdering
af forholdene i et givet land. England er ikke blevet specielt mere
usikkert pga. sidste uges bomber, men UM anbefaler, at man udviser
agtpågivenhed, specielt hvor mange menesker er forsamlet.
Indonesien er derimod velsignet med med 2-3 forskellige
oprørsbevægelser, aktive vulkaner og aktive terrorgrupper.

Du kan læse UM's anbefalinger her:
http://www.um.dk/da/menu/Borgerservice/FoerRejsen/Rejsevejledninger/

De lande, du specifikt nævner:
http://www.um.dk/da/menu/Borgerservice/FoerRejsen/Rejsevejledninger/RejsevejledningTyrkiet
http://www.um.dk/da/menu/Borgerservice/FoerRejsen/Rejsevejledninger/RejsevejledningSpanien
http://www.um.dk/da/menu/Borgerservice/FoerRejsen/Rejsevejledninger/RejsevejledningStorbritannien
http://www.um.dk/da/menu/Borgerservice/FoerRejsen/Rejsevejledninger/RejsevejledningIndonesien

Men god tur til Bali. Husk at melde dig hos ambassaden, så de ved, hvor du
er, hvis der skulle ske noget.

--
Lars Kyndi Laursen, representatum nixi
Quidquid latine dictum sit altum viditur