Fjerne maling på sort skiferplade
Fra : Tina

Dato : 10-07-05 18:20

Er der mon nogen der kan hjælpe mig. Jeg har spraymalet en radiator og tog
mig ikke i agt for, at det også støver baglæns !!!

D.v.s. nu har pladen foran min pejs fået et meget hvidt skær, som jeg har
forsøgt at fjerne med terpentin.
Men desværre nej, ingen effekt.

Et godt råd efterlyses

Venlig hilsen

Tina

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 10-07-05 21:04

Tina wrote:
> [...]
> og tog mig ikke i agt for, at det også støver baglæns !!!
>
> D.v.s. nu har pladen foran min pejs fået et meget hvidt skær, som jeg

Ned til farvehandleren eller materialisten og køb noget brun sæbe af den
faste slags, der kan nærmest spartles på.

Læg et lag sæbe på skifferpladen og dæk det hele til med Vita-film i 24
timer. Så skulle malingen være opløst og lige til at tørre af med en våd
klud.

Hvis ikke, må du slibe det sidste af med finkornet sandpapir.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Rikke & Per

Dato : 10-07-05 21:18

"Tina" <tindal@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> mig ikke i agt for, at det også støver baglæns !!!
>
> D.v.s. nu har pladen foran min pejs fået et meget hvidt skær, som jeg har

Jeg har med succes fjerner støv fra spraymaling, på en laminatbordplade, med
tandpasta. Det synes jeg du skulle forsøge. Tandpastaen sliber, men meget
fint, så du skal bare blive ved med at "gnubbe" på det.

Mvh Rikke