GTA:SA og fladskærm
Fra : Frank Nørvig

Dato : 10-07-05 13:34

Hejsa,

Jeg har spillet GTA:SA en måneds tid nu uden problemer. Den første uges
tid var der dog forsinkelse på lyden i cutscenes, men på mystisk vis
forsvandt det af sig selv igen.

Nu har jeg lige skiftet min gamle trofaste Samsung 17" CRT skærm ud med
en Samsung 19" (913b) fladskærm og nu fucker spillet konstant. De få
gange hvor spillet starter uden massive grafikfejl og flimren, crasher
det efter 2 minutter. Jeg har forsøgt forskellige opløsninger, men intet
har hjulpet endnu. Jeg begriber ikke hvad udskiftning af skærmen har med
spillet at gøre, men ikke desto mindre er det nu umuligt at spille.

Jeg kan se at mange andre også har problemer, er der nogen der har et
godt forslag til hvad jeg kan gøre?

Mvh Frank

Fra : Brian Lund

Dato : 10-07-05 16:13

> [...]
> har hjulpet endnu. Jeg begriber ikke hvad udskiftning af skærmen har med
> spillet at gøre, men ikke desto mindre er det nu umuligt at spille.

Kører det ordentligt hvis du tilslutter den gamle CRT igen?

> Jeg kan se at mange andre også har problemer, er der nogen der har et
> godt forslag til hvad jeg kan gøre?

Desværre nej, der åbenbart mange uforklarlige bugs i dét spil...

Brian

Fra : Frank Nørvig

Dato : 10-07-05 18:15

> Kører det ordentligt hvis du tilslutter den gamle CRT igen?

Jeg ved det ikke, og jeg kan desværre ikke teste det da den gamle skærm
er smidt ud, men jeg har ikke foretaget andre ændringer på min PC udover
skift af skærm (og naturligvis ny skærmdriver), så ja - spillet burde
virke hvis jeg skiftede tilbage.

> Desværre nej, der åbenbart mange uforklarlige bugs i dét spil...

Min PC trængte alligevel til en ominstallation, så jeg vil forsøge at
starte spillet igen senere i dag for at se om det har hjulpet med en ren
installation.

Vil lade høre hvis det virker.

Mvh Frank

Fra : Frank Nørvig

Dato : 10-07-05 20:29

> Min PC trængte alligevel til en ominstallation, så jeg vil forsøge at
> starte spillet igen senere i dag for at se om det har hjulpet med en ren
> installation.

Det har ikke hjulpet. Samme voldsomme grafikfejl og crash efter få
minutter. Det ser ud som om at texturen flimrer og vektorerne "hopper".

Mvh Frank

Fra : Robert Eriksen

Dato : 10-07-05 20:49

Frank Nørvig wrote:

> Det har ikke hjulpet. Samme voldsomme grafikfejl og crash efter få
> minutter. Det ser ud som om at texturen flimrer og vektorerne "hopper".

Jeg er ked af at sige det men..."Velkommen i klubben af folk med
mærkværdige GTA:SA fejl" ;)

Hvis det er standard nVidia/ATI drivere du kører med så prøv med Omega's
istedet.
http://www.omegadrivers.net/
Der er både ATI og nVidia versioner.

Jeg kørere med nVidia driverne i Quality Edition (eller hvad de nu
kaldte det) og det har hjulpet en del.

Fra : FedeDorit

Dato : 10-07-05 19:16

"Frank Nørvig" <frank@noervig.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> gøre, men ikke desto mindre er det nu umuligt at spille.
>
> Jeg kan se at mange andre også har problemer, er der nogen der har et godt

Jeg har en Philips 17" fladskærm og har ikke nogen problemer med GTA:SA.
Jeg kører i 1024x768 75hz

Er du sikker på at dit grafikkort sidder 100% fast??
Det lyder lidt som hardwarefejl evt. driver indstillinger.

Fra : Frank Nørvig

Dato : 10-07-05 20:28

> Jeg har en Philips 17" fladskærm og har ikke nogen problemer med GTA:SA.
> Jeg kører i 1024x768 75hz
> Er du sikker på at dit grafikkort sidder 100% fast??

Ja, det er jeg helt sikker på. Computeren har ikke været åbnet i 1½ år
og intet hardware er blevet skiftet, andet end skærmen.

> Det lyder lidt som hardwarefejl evt. driver indstillinger.

Jeg tvivler voldsomt på at det er hardwarefejl. Ingen andre spil eller
programmer skaber problemer, og det er begrænset hvor man indstillinger
man kan ændre mht. skærm-driveren.

Mvh Frank

Fra : Robert Eriksen

Dato : 10-07-05 20:15

Frank Nørvig wrote:
> [...]
> spillet at gøre, men ikke desto mindre er det nu umuligt at spille.
>
> Jeg kan se at mange andre også har problemer, er der nogen der har et

Prøv at slette GTA_SA.SET fra din GTA User Files mappe.
Det nulstiller så de indstillinger du evt. selv har lavet med
taste-opsætning, opløsning osv.
Men det løste et lignende problem for mig på Vice City, hvor jeg ikke
kunne starte gemte spil efter jeg havde skiftet grafikkort.

Fra : Peter T.

Dato : 10-07-05 21:37

Frank Nørvig leverede følgende historie fra de varme lande:

> Jeg kan se at mange andre også har problemer, er der nogen der har et
> godt forslag til hvad jeg kan gøre?

Det kan være at din pc bukker under for den varme, vi har for tiden. Hvad
siger temperaturen på cpu og motherboard? Derudover kan det være ramfejl.
Har du prøvet en memtest86?

--
Peter T.

Er du ny på usenet? Så gør os gamle garvede rotter en tjeneste og læs:

Fra : Frank Nørvig

Dato : 12-07-05 21:04

> Det kan være at din pc bukker under for den varme, vi har for tiden. Hvad

Noget kunne tyde på det. Der er ingen problemer i Windows, men nu er
samme grafikfejl også begyndt at dukke op i andre 3D spil, bla. Sims 2 :(

Mvh Frank