McAfee Vs. Norton
Fra : DonE_8700

Dato : 09-07-05 22:30

Hej.
Jeg håber på lidt hjælp. It's a jungle, out there
McAfee Internet Security
Vs.
Norton Internet Security
Hvilken skal jeg vælge?
OS: WindowsXP
900MHz
512MB-RAM
--
Venligst
DonE

Fra : John

Dato : 09-07-05 23:56

"DonE_8700" skrev i en meddelelse

> Jeg håber på lidt hjælp. It's a jungle, out there

Jeps

> McAfee Internet Security

Hmm...

> Vs.
> Norton Internet Security

Stor og tung

> Hvilken skal jeg vælge?

Kører også xp/900 MHz, men 1024 MB ram, og har end ikke overvejet nogen af
de to, men har valgt:

AVG Antivirus (gratis):
http://majorgeeks.com/AVG_Free_Edition_d886.html

Sygate Firewall (gratis):
http://majorgeeks.com/download.php?det=3356

Brugerkommentarer Norton Internet Security 2005:
http://www.download.com/Norton-Internet-Security/3640-2092_4-10321107.html?sb=1&v=0

Prøvede for et par år siden McAfee... crashede min computer...:(

Mvh John

Fra : Salva

Dato : 10-07-05 09:56

> Brugerkommentarer Norton Internet Security 2005:
> http://www.download.com/Norton-Internet-Security/3640-2092_4-10321107.html?sb=1&v=0

Det er da Nortons egne folk der skriver kommentar på den side!!
Den bedst må være denne:

Norton Internet Security, is the best antivirus/firewall in the universe!
Pros: Don't be a moron, download Norton Internet Security today and protect
your self
from these DANGEROUS viruses/Hackers on the internet! Norton has saved my
[Bleep].
And, it can save yours. Norton Internet Security is the best way to prevent
these
dangerous programs from infecting your system. If you don't download Norton
Internet Security, then god help you. If you do buy Norton Internet Security
then always update it. Have a nice day :)

Cons: If there were any cons, I would NOT recommend this program :)

Fra : Spangkuk

Dato : 10-07-05 05:44

"DonE_8700" <DonE@stofaNOK.INVALID> skrev

> Jeg håber på lidt hjælp. It's a jungle, out there
> McAfee Internet Security
> Vs.
> Norton Internet Security
> Hvilken skal jeg vælge?
> OS: WindowsXP
> 900MHz
> 512MB-RAM

Jeg vil helt klart anbefale McAfee. NIS er ualmindelig
tung i røven.

Spang

Fra : Anders Lund

Dato : 10-07-05 11:47

Spangkuk wrote:
> "DonE_8700" <DonE@stofaNOK.INVALID> skrev
>
> Jeg vil helt klart anbefale McAfee. NIS er ualmindelig
> tung i røven.

Jeg ville ikke anbefale nogen af dem. Jeg må indrømme at jeg kun kender
McAfee antivirus og ikke deres "Internet Security". Men de steder jeg
har set McAfee kører, har jeg kunnet få en del mere kraft ud af maskinen
ved at lukke McAfee antivirus. Det samme har jeg ikke kunnet mærke ved
at lukke Norton antivirus.
Til gengæld kender jeg NIS fra et par af mine venner og her synes jeg at
der bliver lavet alt for meget om på ens system. Programmet smelter så
meget ind i systemet, at jeg synes at det er uhyggeligt. Hvis NIS skal
fjernes fra computeren igen, skal man lige bede en lille bøn og håbe at
det går godt.

Kort og godt, synes jeg at programmerne giver flere problemer end de
løser. Det er bare min oplevelse af dem.

AVG synes jeg dog kører rimelig fornuftigt. Men det bruger jeg så heller
ikke til hverdag.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Spangkuk

Dato : 10-07-05 17:38

"Anders Lund" <anders@andersonline.dk> skrev

> [...]
> meget ind i systemet, at jeg synes at det er uhyggeligt. Hvis NIS skal
> fjernes fra computeren igen, skal man lige bede en lille bøn og håbe at

Ja, enig.

Spang

Fra : Claus U

Dato : 10-07-05 08:22

DonE_8700 skrev:

> Jeg håber på lidt hjælp. It's a jungle, out there
> McAfee Internet Security
> Vs.
> Norton Internet Security
> Hvilken skal jeg vælge?

Nu kender jeg ikke baggrunden for hvorfor du ønske at sådan program. For du
kunne jo også vælge fra?

OSS for dk.edb.sikkerhed.virus:
<http://www.usenet.dk/oss/dk.edb.sikkerhed.virus>

OSS for dk.edb.sikkerhed:
<http://sikkerhed-faq.dk>
--
Claus U --- www.cykeltyven.dk

Fra : Neil Southwood

Dato : 10-07-05 12:42

In
Claus U <usenet@dumbass.dk> typed:
> Nu kender jeg ikke baggrunden for hvorfor du ønske at sådan program.
> [...]

OSS for dk.edb.sikkerhed virker nogenlunde troværdig, men den for
dk.edb.sikkerhed.virus er out of date bl.a. med reference til test af
AV-software fra 1999 ([1] Virus Test Center, Hamburg. marts 1999.) Der er
løbet adskillige børn i badesandet siden da.

--
Neil Southwood

Fra : Preben G. Kristensen

Dato : 10-07-05 22:47

Inden du beslutter dig så læs evt. her:
http://www.itsvar.dk/jcs/news/news.aspx?id=afdb97d2765647a5a3ee3efea70737e2

Klip fra artikel:
Især giganten Symantec, der blandt andet står bag Norton Internet Security,
er hårdt ramt, med 16 fundne softwarefejl i 2004. I år er der dog indtil
videre kun fundet to fejl.
Ovenstående syntes jeg giver stof til eftertanke, men passer godt nok med at
jeg i
flere tilfælde har mødt computere med Norton installeret, som alligevel har
været ramt
af virus.

> Jeg håber på lidt hjælp. It's a jungle, out there
> McAfee Internet Security
> Vs.
> Norton Internet Security

Har slev brugt McAfee i snart 7 år og har aldrig haft problemer.

Preben Kristensen

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 11-07-05 01:05

DonE_8700 wrote:
> Hej.
> Jeg håber på lidt hjælp. It's a jungle, out there

Spørg i dk.edb.sikkerhed.virus, og skriv hvad dine krav er.

Personligt ville jeg selv evaluerer produkterne, dvs. læse
manualerne kritisk igennem, for derefter at teste produkterne
igennem, for at se om de holder det som der loves.

Bla. vil jeg hæfte mig ved forsinkelsen ved brugen af LiveUpdate,
det ser jeg ikke bliver lovet i manulen. Se på
http://www.symantec.com/avcenter/download.html for flere oplysninger,
ligenu fanger liveopdate ikke 69 virus'er som intelligent opdateren
finder.

Endvidere ville jeg generelt også kikke på følgende problemstillinger:

http://groups.google.dk/groups?selm=42bad1ca%240%24166%24edfadb0f%40dtext02.news.tele.dk

Fra : DonE_8700

Dato : 12-07-05 11:50

DonE_8700 skrev:
> Hej.
> Jeg håber på lidt hjælp. It's a jungle, out there
> McAfee Internet Security
> Vs.
> Norton Internet Security
> Hvilken skal jeg vælge?
> OS: WindowsXP
> 900MHz
> 512MB-RAM

Takker for Jeres svar.
Valget faldt på....
AVG Free Edition

--
Venligst
DonE

Fra : DonE_8700

Dato : 18-07-05 16:51

DonE_8700 skrev:

> Takker for Jeres svar.
> Valget faldt på....
> AVG Free Edition

Opdate....(nok til mig selv)
Har nu brugt AVG Free Edition i lidt over en uge!
Og må så sige.....den virker perfekt.

--
Venligst
DonE

Fra : Kent Friis

Dato : 18-07-05 19:56

Den Mon, 18 Jul 2005 17:51:11 +0200 skrev DonE_8700:

> Opdate....(nok til mig selv)
> Har nu brugt AVG Free Edition i lidt over en uge!
> Og må så sige.....den virker perfekt.

Hvordan ved du det?

Mvh
Kent
--
Hard work may pay off in the long run, but lazyness pays off right now.

Fra : DonE_8700

Dato : 18-07-05 20:00

Kent Friis skrev:

> Hvordan ved du det?
>
> Mvh
> Kent

Pga. div online scanner.
--
Venligst
DonE

Fra : Kent Friis

Dato : 18-07-05 20:03

Den Mon, 18 Jul 2005 20:59:43 +0200 skrev DonE_8700:

> Pga. div online scanner.

Hvor mange virusser har du scannet for at sammenligne resultatet
imellem AVG og online-scannerne?

Mvh
Kent
--
Hard work may pay off in the long run, but lazyness pays off right now.

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 18-07-05 20:01

DonE_8700 skrev:

>Pga. div online scanner.