Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
findes der et highend grafikkort der kan b~
Fra : Punish

Dato : 09-07-05 19:41

det er måske et dumt spørgsmål men jeg kunne godt tænke mig at
opgradere min maskine som har agp port og så senere kunne bruge kortet
til et pci expresbundkort når jeg har råd til det, kan det lade sig
gøre ?

Fra : Hans

Dato : 09-07-05 19:48

Punish wrote:
> [...]
> opgradere min maskine som har agp port og så senere kunne bruge kortet
> til et pci expresbundkort når jeg har råd til det, kan det lade sig

Nope.

Hans

Fra : Punish

Dato : 09-07-05 19:59

On Sat, 9 Jul 2005 20:47:51 +0200, "Hans" <nospam@kvik.org.invalid>
wrote:

>Nope.
>
>Hans

nå øv jeg gad ellers godt have et 7800 til at sætte i min gamle p4 533
og så senere købe et asus bundkort med nforce4 chipset og atlon 64
3200+ men det kan man åbenbart slet ikke, så må jeg jo vente til jeg
har råd til det hele på en gang øv

Fra : Hans

Dato : 09-07-05 20:05

Punish wrote:

> [...]
> og så senere købe et asus bundkort med nforce4 chipset og atlon 64
> 3200+ men det kan man åbenbart slet ikke, så må jeg jo vente til jeg

Tja - Sådan er livet altså nogen gange, men så har du jo noget at glæde dig
til, og måske er prisen faldet 25% når du engang har råd. Se positivt på
det.

Hans

Fra : Johnny B [2000]

Dato : 09-07-05 22:51

køb noget brugt, så slipper du for at tabe så meget, når alle køber det
nyeste, kan deres "gamle" købes til okay priser her i NG eller andre
salgssteder

--
Johnny [2000 Frb.]
"all my life i wanted a computer, now all i want is my life back"

Fra : René Lønstrup

Dato : 09-07-05 21:37

Punish wrote:
> [...]
> opgradere min maskine som har agp port og så senere kunne bruge kortet
> til et pci expresbundkort når jeg har råd til det, kan det lade sig

Jeg læste for nyligt om et kort fra MSI, der havde både AGP og PCI-E
connectors. Der er tale om et Radeon X800 XL, som når det sidder
almindeligt i maskinen er et AGP kort, men hvis man vender det om (så
køleren vender mod CPU'en), er det et PCI-E kort:
http://www.computergeil.dk/?artikelid=4320

Okay, X800 XL er ikke et decideret highend kort (nærmere i den højere
midend), men konklusionen må være at kort der passer i begge sokler kan
fåes (ihvertfald snart)..

--
Mvh René Lønstrup
web: http://www.rel7star.dk?r=usenet

Fra : Punish

Dato : 10-07-05 17:23

On Sat, 9 Jul 2005 22:36:36 +0200, "René Lønstrup"
<news@rel6+1star.dk> wrote:

> [...]
>
>Okay, X800 XL er ikke et decideret highend kort (nærmere i den højere
>midend), men konklusionen må være at kort der passer i begge sokler kan

ok tak for svaret, det lydder jo ret smart, jeg vil opgradere fra mit
5900xt er ellers ikke meget for at skifte fra nvidia til ati men har
hørt godt om x800 så det kunne jo være at jeg skulle prøve når det
kommer.

et andet spørgsmål som godt nok er om ram og ikke grafikkort "håber at
det går" jeg har 1gb kingston pc2700 ram i min maskine nu "asus p4
533" kan jeg så godt købe 1gb kingston pc3200 ram og sætte i maskinen
? så jeg har 2gb ram i, jeg ved godt at de nye pc3200 nok vil køre
lidt langsommere, men så har jeg da dem som jeg kan tage videre med
til når jeg får råd til helt ny maskine, kan det lade sig gøre ?

Fra : Punish

Dato : 10-07-05 17:57

det jeg ville sige efter at have tænkt lidt over det er : kan jeg købe
1gb kingston DUAL ram, og sætte i mit nuværende bundkort p4 533 asus ?
så jeg kan bruge den 1gb ramklods til når jeg skal samle en ny maskine
med dual bundkort

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 10-07-05 21:34

"Punish" <ingen@hjemme.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> 1gb kingston DUAL ram, og sætte i mit nuværende bundkort p4 533 asus ?
> så jeg kan bruge den 1gb ramklods til når jeg skal samle en ny maskine

1GB dual er 2x512MB. Jeg ved ikke om du er klar over det, men det lyder
umiddelbart ikke sådan. Bare så du ikke regner med noget andet.

mvh Frank

Fra : Punish

Dato : 11-07-05 16:02

>1GB dual er 2x512MB. Jeg ved ikke om du er klar over det, men det lyder
>umiddelbart ikke sådan. Bare så du ikke regner med noget andet.
>
>mvh Frank

ok jeg var egentlig godt klar over det men troede at jeg kunne
købe en enkelt af gangen nå men det er også ligemeget det
vigtigeste er at jeg ikke spilder pengene på klodserne og kan bruge
dem på mit kommende bundkort "asus med nforce4 chipset" og atlon64
3200 har jeg planer om
jeg har fundet 2 1gb klodser til ca 1500kr, dem tror jeg at jeg køber
så har jeg rigeligt ram og så kan min nuværende maskine måske klare
sig lidt endnu her er link til klodserne
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=73241 hvis du gidder at
kigge om de passer, jeg fatter nemlig ikke noget af hvad 184 pins er
og 400mhz

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 12-07-05 22:18

> [...]
> vigtigeste er at jeg ikke spilder pengene på klodserne og kan bruge
> dem på mit kommende bundkort "asus med nforce4 chipset" og atlon64

Du kan vel også godt købe et af gangen, men så er det bare ikke dual. Når du
så får dit nye bundkort kan du købe et mere magen til og så kan de sikkert
fint køre dual. Man kan købe disse dual-sæt, som er "særligt udvalgt til at
køre sammen", men hvad det helt præcist betyder ved jeg ikke. Man skal vel
bare sørge for at de kører ens.

> [...]
> http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=73241 hvis du gidder at
> kigge om de passer, jeg fatter nemlig ikke noget af hvad 184 pins er

Ja, det skulle jeg mene.

DIMM 184-pins er betegnelsen for ram-soklen
og 400 MHz er hastigheden på PC3200 DDR RAM

mvh Frank

Fra : Punish

Dato : 13-07-05 16:40

> [...]
>køre sammen", men hvad det helt præcist betyder ved jeg ikke. Man skal vel

jeg købte dualram for 1495 og har nu 2gb i maskinen herligt at
kunne mærke at det går hurtigere pludselig nå har ikke tid til at
skrive mere, jeg skal prøve at åbne alle mulige programmer samtidig nu
og se om den er hurtigere

Fra : Brian Lund

Dato : 10-07-05 19:48

> [...]
> 5900xt er ellers ikke meget for at skifte fra nvidia til ati men har
> hørt godt om x800 så det kunne jo være at jeg skulle prøve når det

Du sidder med et FX 5900 XT kort og er bange for ATI!? ;)

> [...]
> lidt langsommere, men så har jeg da dem som jeg kan tage videre med
> til når jeg får råd til helt ny maskine, kan det lade sig gøre ?

Ja, du kan godt putte PC3200 RAM i din nuværende maskine, du kan også godt
købe et "dual sæt" - Men lad være med det, medmindre du faktisk kan spare
penge ved det! - Køb hellere to ens blokke, ved at købe et "dual sæt"
betaler du kun for 4 bogstaver: D U A L!
I praksis er det nemlig bare to helt almindelige, ens blokke...

Brian