Plastiknetstrømpe j
Fra : Ebbe Hansen

Dato : 09-07-05 19:21

Hej,
hvor kan man købe disse strømper, som de trækker over juletræet,
så man ikke skal betale 10 busbilletter, for at komme hjem.
Er der en juletræssælger online ?
Eller en der bare ved det.
mvh Ebbe

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 09-07-05 19:39

Ebbe Hansen <ebbeh@mail1.stofanet.invalid> writes:

> hvor kan man købe disse strømper, som de trækker over juletræet,
> så man ikke skal betale 10 busbilletter, for at komme hjem.
> Er der en juletræssælger online ?

Hep.

Dem køber man i ruller af 50 meter af gangen. De sættes så på en dims
der ligner lidt et pølsehorn. Her trækker man juletræet igennem, og
vups, så er juletræet pakket ind.

Det kan ses her: http://www.nielsennatur.dk/Images/Barley1.jpg Dog er
det halm de pakker i net, i stedet for juletræer.

Vores netmaskiner ser dog lidt anderledes ud og man kan også få dem,
så de selv trækker træet igennem. Det er dog typisk de store
eksportører der bruger dem for at få træet til at fylde mindst muligt.
Der sker naturligvis større skader på træet, når det bliver pakket
tættere ind.

Om man kan få noget til et enkelt træ, det ved jeg ikke, men ellers må
du købe et sted du kan få det nettet[1].

Bare spørg, hvis du vil vide mere om juletræer. :)

Mvh Trine, arbejdet med juletræer i 15 år

[1] stoppet i nettet

--
Hyggelig lejlighed med plads til fire personer udlejes i Nordjylland.
Butik med udendørs-keramik, hundekurve, kattehuler, kurve, juleting mm.

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 09-07-05 21:09

On Sat, 09 Jul 2005 20:38:57 +0200, Trine Kornum Christiansen
<news@trinekc.dk> wrote:

>Om man kan få noget til et enkelt træ, det ved jeg ikke, men ellers må
>du købe et sted du kan få det nettet[1].

Hvis det bare er nogle få træer der skal nettes, så kommer man langt med
et stykke kraftig snor (polycordel). Man stiller sig over skrævs på
træet, holder grenene samlet med benene og vikler snoren omkring mens
man drejer træet.

Jeg har endda set netmaskiner til juletræer som vikler snor omkring, i
stedet for net.

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 10-07-05 16:08

On Sat, 09 Jul 2005 20:21:09 +0200, Ebbe Hansen
<ebbeh@mail1.stofanet.invalid> wrote:
Tak til Trine og Mads Lie, men jeg skal ikke pakke juletræer,
jeg ville blot gerne vide hvor jeg kan købe det, jeg skal
bruge det til noget andet (forsøg)

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 10-07-05 18:21

> [...]

> Tak til Trine og Mads Lie, men jeg skal ikke pakke juletræer,
> jeg ville blot gerne vide hvor jeg kan købe det, jeg skal

Alt efter hvor meget du skal bruge, så kan jeg sikkert finde noget til
dig. Skal du bruge en hel palle, så skal du have fat i en grossist.
Skal du bare bruge nogle meter eller en enkelt pakke, så kontakt mig.
Min adresse virker.

Mvh Trine