Excel 2k3 Forhøje tal i en matrix tabel
Fra : Mike Johnson

Dato : 09-07-05 15:13

Hej

Jeg synes engang at have set at man rimelig let skulle kunne fx. hæve
en tabel (matrix) med tal med fx. 10% på en ret let måde (uden brug af
VBA eller formler).

Jeg kan dog bare ikke lige huske hvordan.

Er der nogen som lige kan den funktion ?

På forhånd tak

MJ

Fra : Leo Heuser

Dato : 09-07-05 16:49

"Mike Johnson" <powerviper4@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> VBA eller formler).
>
> Jeg kan dog bare ikke lige huske hvordan.
>
> Er der nogen som lige kan den funktion ?

Hej Mike

Du kan gøre det således:

1. Indtast i en tom celle 1,1
2. Kopiér cellen
3. Markér tabellen
4. Vælg Rediger > Indsæt speciel
5. Vælg som handling "Multiplicer". OK.
6. Tryk <Esc> og klik i en celle uden for tabellen.
7. Ryd cellen med de 1,1

Da tabellens tal skal hæves med 10%, vil det sige, at resultatet
er 110% af det oprindelige. Derfor ganges med 1,1, der er det
samme som 110%.

Leo Heuser

Followup to newsgroup only please.

Fra : Mike Johnson

Dato : 10-07-05 23:58

Hej

Ja, det er nødagtigt det som jeg kom i tanke om... Men ellers tak for
dit indslag

MJ

Fra : Leo Heuser

Dato : 11-07-05 04:41

> Hej
>
> Ja, det er nødagtigt det som jeg kom i tanke om... Men ellers tak for
> dit indslag
>
> MJ

Hej Mike

Godt nok