Skærme
Fijala 3554
Tordenflue ind bag min skærm
Fra : Koeffe

Dato : 09-07-05 12:53

Lige nu kravler der en tordenflue rundt inde bag min TFT
skærm. Jeg ved ikke om jeg skal grine eller græde.

Jeg har prøvet om der er nogle farver den ikke kan lide. Den
kommer ud af billedet nogle gange, men kommer tilbage igen
lidt efter. Det er fucking irriterende. Hvad helvede kan man
gøre? Jeg tør ikke splitte min skærm ad.

--
Koeffe

Fra : Hans

Dato : 09-07-05 13:00

Koeffe wrote:
> [...]
> lidt efter. Det er fucking irriterende. Hvad helvede kan man
> gøre? Jeg tør ikke splitte min skærm ad.

Det emne har været oppe og vende nogle gange. Det bør ikke kunne lade sig
gøre, og du har nok en god chance for at få skærmen byttet. Det er
simpelthen en konstruktionsfejl hvis der kan kravle insekter ind foran
displayet. Du kan jo i første omgang vente på at kræet stiller træskoene og
håbe på den dumper ned i bunden og udenfor skærmens billede.

Hans

Fra : Koeffe

Dato : 09-07-05 13:19

"Hans" skrev

| Det emne har været oppe og vende nogle gange.

Orv ja... Fandt mange andre der har været udsat for det
samme på google.

| Det bør ikke kunne lade sig
| gøre, og du har nok en god chance for at få skærmen
byttet.

Hm, det kan det åbenbart godt. Der skal vel luft ind på en
eller anden måde - ellers ville der vel kunne opstå fugt /
kondens af en art?

> [...]
| displayet. Du kan jo i første omgang vente på at kræet
stiller træskoene og
| håbe på den dumper ned i bunden og udenfor skærmens

Levetid på tordenfluer - anyone?

Nå, men opdagede lige en tordenflue der kravlede på skærmens
kant. Straks splattede jeg den ud. Jeg håber godt nok at det
var den der har været i min skærm. Måske led den af
epilepsi. Jeg prøvede da i hvert fald at irritere den væk
med blinkende farver.

--
Koeffe

Fra : Anders K. Jacobsen

Dato : 17-07-05 00:33

> Levetid på tordenfluer - anyone?

Alt er relativt. Havde en acer tft hvor sådan en fætter rendte rundt. (Ind
og ud af skærmbilldet ...i 3 dage). Skal ikke kunne udtale mig om leve tiden
da jeg efter de 3 dage startede en storstillet operation med kodenavn "Kill
the little bastard by freezing".

Jeg ventede på at den var uden for skærmen og smed den fluks i min dybfryer
i 10 min. Har ikke set den siden.:) ved ikke om det er godt for skærmen. Men
orkede ikke de 21 dage sådan en ombytning kan tage.

Anders