Skærme
Fijala 3554
Refresh rate på CRT skærm tilsluttet via D~
Fra : Flemming Joensson

Dato : 09-07-05 11:45

Hvordan forholder det sig egentlig med refresh rate på en CRT skærm i sådan
en konfiguration?

Normalt er DVI jo 60Hz eller 75Hz og kan ikke justeres højere i driveren
til grafikkortet.

Når man kører med en VGA adapter og har en CRT skærm tilsluttet til DVI
udgangen er 60Hz jo ikke særlig fedt. Er der nogen måde man kan justere
refresh raten på DVI udgangen så man får en fornuftig opdateringsfrekvens
på CRT'en - f.eks. 85Hz eller 100Hz?

Mvh.
Flemming

Fra : Esben

Dato : 10-07-05 02:05

"Flemming Joensson" <flemming@joensson.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> udgangen er 60Hz jo ikke særlig fedt. Er der nogen måde man kan justere
> refresh raten på DVI udgangen så man får en fornuftig opdateringsfrekvens

VGA-signalet kan vel indstilles til de samme refresh rates, uanset om det
kører gennem DVI- eller VGA-stikket?

--
Esben

Fra : Flemming Joensson

Dato : 10-07-05 08:57

"Esben" <esben@gruf.LAND> wrote in

> VGA-signalet kan vel indstilles til de samme refresh rates, uanset om
> det kører gennem DVI- eller VGA-stikket?

Jep, har fundet ud af problemet. Inde under FPD settings i min ATI driver
var der krydset af i override desktop settings så uanset hvad jeg
indstillede i display properties så kørte den altid med 60Hz :) Når den
option er fravalgt så spiller det fint igen og jeg kan vælge de refresh
rates jeg måtte ønske ... doh! :)

/Flemming