Prag og parkering..
Fra : Henrik Kjærulf

Dato : 09-07-05 09:37

Er der nogle der erfarering med langtidsparkering(en uges tid) i og omkring
Prag, har læst lidt om P+R, men da siden er på tjekkisk har jeg svært ved at
se hvad det koster at stille bilen der et par dage.....

På forhånd tak

Henrik
(første gangs kørende til Prag)

Fra : T.

Dato : 09-07-05 11:25

"Henrik Kjærulf" <postmaster@davsdu.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> at
> se hvad det koster at stille bilen der et par dage.....

Prøv at checke denne side, evt. send et par linjer til dem på dansk og
spørg.
http://www.andel3w.dk/antuser/danish/default.htm

Hilsen

Fra : Lars Holst

Dato : 10-07-05 13:38

"Henrik Kjærulf" <postmaster@davsdu.dk> said in

> [...]
> omkring Prag, har læst lidt om P+R, men da siden er på tjekkisk har
> jeg svært ved at se hvad det koster at stille bilen der et par

Du kan under ingen omstændigheder parkere i lang tid i Prague 1.
Ikke engang kort tid kan du parkere her.
Parkering her er kun for beboere og forretningsdrivende som har et særligt
kort i forruden som viser at de har tilladelse.
Hvis man bevæger sig ind til bymidten skal man parkere i en af de private
parkeringspladser lige uden for bymidten mod betaling.

Men så snart du kommer ud i Prague 4/5/6 etc. er der mange steder du kan
parkere lige så længe du vil.

Der vil være skiltning som vi kender det herhjemmefra hvis der er forbud.

--
Lars Holst

Fra : kim

Dato : 10-07-05 14:24

Du kan prøve at spørge på en af de mange Campingpladser der ligger i Prag.
Der er også visse af hotellerne der har private P-Pladser.
Venligst
Kim

Fra : Aksel

Dato : 12-07-05 20:30

> [...]
> at
> se hvad det koster at stille bilen der et par dage.....

Hvis du finder et parkeringshus, så skal du kontrollere deres åbningstider,
"Non-Stop Parking" lukkede kl.18, bil med al bagage inde, familie ude,
problem.

Hilsen Aksel

Fra : Henrik Kjærulf

Dato : 12-07-05 23:02

Takker for hjælpen, men jeg kunne tænke mig lidt mere konkret omkring P+R
http://www.udi-praha.cz/regulace/parkri.htm
Men det løser sig jo nok...

God ferie til alle herfra (o: